شتاب فولکس واگن بیتل
در این قسمت از برنامه شتاب، به سراغ شتاب فولکس واگن بیتل ۲۰۱۳ رفته ایم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

فولکس واگن بیتل یکی از معروفترین خودروهای آلمانی است که در اکثر نقاط دنیا دیده می شود. این خودرو که پشتوانه و اصالتی قوی را در طراحی دارد، در دوره های مختلف به صورت عمده و یا محدود به بازار ایران ورود پیدا کرده است. آخرین سری عرضه بیتل به بازار ایران با نسخه A5 همراه بوده که از سال ۲۰۱۱ به بازار جهانی معرفی شده است. این خودرو که در بازار جهانی مورد استقبال واقع شده، این روزها تولید بالایی را ندارد و برخی احتمال می دهند که نسلی جدید منتظر یدک کشیدن نام بیتل است.
فولکس واگن بیتل که به عنوان یکی از محبوبترین خودروهای خاطره انگیز و از طرفی اسپرت است، حال با نسخه ۲۰۱۳ به برنامه شتاب اسب بخار آمده است. این خودرو در سری کانورتیبل مدل ۲۰۱۳ در اختیار عوامل برنامه قرار گرفت که به پیشرانه دو لیتری توربو TSI با قدرت ۲۲۰ اسب بخار و ۳۵۰ نیوتون متر گشتاور مجهز است. یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه مخصوص گروه فولکس واگن هم توان پیشرانه بیتل را به چرخ های جلو می رساند.

سری A5 فولکس واگن بیتل به صورت محدود وارد بازار ایران شده و در آن دوره واردکننده این خودرو بسیار ضعیف در معرفی این محصول ایفای نقش کرد. همچنین قیمت به نسبت بالای بیتل در آن سال ها مانع فراگیر شدن این خودرو جذاب در بازار ایران شد. در حال حاضر برای نسخه های مختلف بیتل با توجه به سطح امکانات و نوع سقف، قیمتی حدود ۳۷۰ تا ۶۸۰ میلیون تومان در بازار اعلام می شود. برخی مالکان این خودرو تا چند وقت پیش مشکلات به نسبت زیادی در بحث خدمات پس از فروش بیتل را داشتند. اما با آغاز فعالیت شرکت ماموت خودرو به عنوان نماینده رسمی فولکس واگن، تا حدی سطح خدمات پس از فروش فولکس واگن بیتل در ایران ارتقا پیدا کرد.

همچنین برای اطلاع از جدول رتبه بندی برنامه شتاب می توانید بر روی بنر زیر کلیک نمایید.

جدول رده بندی شتاب صفر تا صد خودروها
۳ امتیاز از ۳ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.