شتاب پژو 207 اتوماتیک
در این قسمت از برنامه ی شتاب، به سراغ شتاب پژو ۲۰۷i اتوماتیک رفته ایم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

پژو ۲۰۷i خودرویی است که در برخی کشورها به عنوان نسخه ی فیس لیفت و برزیلی پژو ۲۰۶ شناخته می شود و ۲۰۶ پلاس نام دارد. اما در برخی دیگر مناطق مانند چین، ایران و… به این خودروی هاچبک ۲۰۷i می گویند. این خودرو در فاز اول تا سال ۱۳۹۱ در نسخه های دنده ای و اتوماتیک توسط ایران خودرو به بازار کشور عرضه شد. تغییرات ظاهری، متریال تا حدی بهتر و اصالت قویتر پژو ۲۰۷i نسبت به ۲۰۶ در آن دوران باعث شد تا این هاچبک فرانسوی بهایی بیشتر از ۲۰۶ ایرانی داشته باشد. اما با آغاز دور اول تحریم ها و خروج پژو از ایران، تولید پژو ۲۰۷i اتوماتیک و دنده ای نیز متوقف شد. اما بعد از گذشت سه سال، بالاخره در نمایشگاه توانمندی صنعت خودرو ی ایران ۱۳۹۴، با بازگشت پژو نمونه ای به روزتر از ۲۰۷i به بازار کشور معرفی شد.
پژو ۲۰۷i جدید نسبت به نمونه ی قبلی چراغ های به روزتری را دارد و امکاناتی نظیر مانیتور، دوربین عقب، کروزکنترل، بلوتوث و… به صورت رسمی به آن اضافه شده است. اما بسیاری معتقد هستند که پژو ۲۰۷i فاز اول در نسخه ی دنده ای و اتوماتیک به پیشرانه و قطعات اصیل مجهز بود. اما ۲۰۷i جدید از نظر فنی ایرانیزه شده و برخی مشکلات رایج آن به خاطر همین اتفاق است.
به هر حال این روزها، بسیاری پژو ۲۰۷i اتوماتیک و دنده ای را به بسیاری از محصولات چینی ترجیح می دهند. حتی هستند افرادی که این خودرو را به خاطر امکانات و طراحی جذابتر بالاتر از محصولی چون رنو ساندرو می دانند.
حال در این قسمت از برنامه ی « شتاب » به سراغ پژو ۲۰۷i اتوماتیک سری جدید رفته ایم. خودرویی که به پیشرانه ی ۱٫۶ لیتری TU5 با قدرت ۱۰۵ اسب بخار و ۱۴۲ نیوتن متر مجهز است و توان آن از طریق یک جعبه دنده ی ۴ سرعته ی اتوماتیک به چرخ های جلو می رسد. این جعبه دنده به حالت تیپ ترونیک، اسپرت و برفی مجهز است و تنها با تغییر ضریب پدال گاز می تواند حالت اسپرتتری را در S به راننده القا کند.
کمپانی پژو و ایران خودرو می گویند که نسخه ی اتوماتیک پژو ۲۰۷i می تواند در حالت استاندارد جوی و مکانی شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در کمتر از ۱۲٫۶ ثانیه ثبت کند. اما در واقعیت و با توجه به شرایط ایران این اتفاق آنچنان ممکن نیست.
لازم به ذکر است که اعداد به دست آمده در برنامه ی شتاب اسب بخار، بر اساس تطبیق سه سنجشگر سخت افزاری و نرم افزاری به دست می آید.

پایگاه خبری اسب بخار

۳.۵ امتیاز از ۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.