شتاب رنو تندر 90 دنده ای
در این قسمت از برنامه “شتاب” اسب بخار، به سراغ بررسی شتاب رنو تندر ۹۰ دنده ای رفته ایم. این خودرو به پیشرانه ۱٫۶ لیتری K4M مجهز است که توان ۱۰۵ اسب بخار را با گشتاور ۱۴۰ نیوتن متر تولید می کند. نسخه مورد بررسی فاقد جعبه دنده JHQ است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

رنو تندر ۹۰ دنده ای سال های سال است که در ایران حضور دارد و تا به امروز تیپ های مختلفی از آن در کشور عرضه شده است. ایران خودرو و پارس خودرو به عنوان تولید کنندگان فازهای مختلف تندر ۹۰ در بازار شناخته می شوند و چند وقتی است که جعبه دنده JHQ نیز برای نسخه دنده ای آن انتخاب شده است.
کمپانی رنو و داچیا، شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت لوگان نسل اول را با پیشرانه ۱٫۶ لیتری ۱۰۵ اسب بخار در محدوده ۱۰٫۲ تا ۱۰٫۵ ثانیه اعلام می کنند. همچنین تولید کنندگان این سدان اقتصادی نیز در همین محدوده اعداد مربوط به تندر ۹۰ را منتشر نموده اند. اما با توجه به شرایط مختلف آب و هوایی، فشار جوی، نوع سوخت و دما معمولا رنو تندر ۹۰ دنده ای (فاقد جعبه دنده JHQ) در اکثر مناطق ایران شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را در ۱۱ تا ۱۲٫۶ ثانیه بر روی خروجی های اطلاعات خود ثبت می کند. ELM، وی باکس و… از سامانه هایی هستند که در شرایط مختلف کشور اعداد رسمی را بر روی خروجی های خود برای رنو تندر ۹۰ دنده ای مونتاژ داخل ثبت نموده اند. البته که در شرایط استاندارد جوی، نمونه های تولید داخل می توانند در محدوده ۱۰٫۵ ثانیه نیز شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را ثبت نمایند.

۱.۳ امتیاز از ۶ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.