تجربه رانندگی با بورگوارد BX5؛ دوگانه ای به دنبال جایگاه خود!
در این قسمت از برنامه ی شتاب، به سراغ شتاب بورگوارد BX5 رفته ایم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

این خودرو به عنوان یک کراس اوور جمع و جور دو دیفرانسیل شناخته می شود که با نشان آلمانی خود و با تولید در کشور چین توسط شرکت کیان موتور وارنا به بازار ایران آمده است. بورگوارد BX5 در بازار ایران به پیشرانه ۱٫۸ لیتری توربو با پاشش سوخت مستقیم مجهز است. این پیشرانه می تواند ۱۹۰ اسب بخار را با گشتاور ۲۸۰ نیوتن متر تولید کند و از طریق جعبه دنده ۶ دنده اتوماتیک به چرخ های جلو و عقب برساند. BX5 بازار ایران مانند BX7 به سامانه هوشمند دیفرانسیل مجهز است که می تواند برای کنترل لغزش ها و هرزگردی ها از عدم توازن انتقال نیرو به هر چرخ استفاده کند. این خودرو با این که یک کراس اوور است و نباید ساختار پیچیده ای در دیفرانسیل ها داشته باشد، اما به وسیله سامانه هوشمند توزیع نیرو در دیفرانسیل ها، می تواند به صورت بسیار محدود و در بازه زمانی کوتاه، برای حفظ حرکت در شرایط سخت تمام نیرو را به صورت لحظه ای به یک چرخ انتقال دهند.
در BX5 مهندسان بورگوارد با توجه به شراکت این نشان تجاری با “بایک” و “فوتون”، از پلت فرم بایک سنوا X55 استفاده کرده اند و کراس اوور جمع و جورشان را با نشان آلمانی به مرحله تولید رسانده اند. بورگوارد BX5 مانند BX7 به جعبه دنده اتوماتیک ۶ دنده آیسین ژاپن مجهز است و قابلیت های حالت اسپرت و تعویض دنده دستی نیز روی آن تعبیه شده است.
حال در این قسمت از برنامه ی «شتاب» اسب بخار سعی داریم تا بیشتر با بورگوارد BX5 آشنا شویم. بدیهی است که بررسی شتاب بورگوارد BX5 می تواند برخی پارامترهای فنی آن را در معرض نمایش بگذارد.
برای مشاهده ی جدول رتبه بندی برنامه ی شتاب و همچنین مشاهده ی سایر ویدیوهای شتاب اسب بخار، بر روی لینک ها کلیک نمایید.
شما مخاطبان اسب بخار می توانید برای آشنایی بیشتر با این خودرو، متن تست و بررسی بورگوارد BX5 را مطالعه نمایید.

پایگاه خبری اسب بخار

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.