شتاب رنو تندر نود پلاس اتوماتیک

در این قسمت از برنامه شتاب، به سراغ شتاب رنو تندر۹۰ پلاس اتوماتیک رفته ایم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

رنو تندر۹۰ پلاس به عنوان نسخه فیس لیفت تندر۹۰ شناخته می شود. این خودرو از نظر ظاهری نسبت به نمونه ی قبلی L90 به روزتر شده و طراحی کابین آن مشابه به داستر فاز۱ و رنو ساندرو پارس خودرو است. گروه رنو این خودرو را با توجه به بازارسنجی های مختلف، با نشان های نیسان، رنو و داچیا در کشورهای مختلف عرضه کرده است.
رنو تندر۹۰ پلاس اتوماتیک به پیشرانه ۱٫۶ لیتری K4M مجهز است که قدرتی حدود ۱۰۵ اسب بخار را با گشتاور ۱۴۰ نیوتون متر دارد. بر خلاف نسخه دنده ای تندر۹۰ که می تواند شتاب قابل قبولی را نسبت به برخی رقبا داشته باشد، نمونه ی اتوماتیک این خودرو آنچنان در شتاب اولیه قوی نیست. اما یکی از ویژگی های مثبت رنو تندر۹۰ پلاس اتوماتیک استهلاک کم این خودرو نسبت به سایر رقبای اتوماتیک دیگر است.
با خروج آمریکا از برجام و وضع تحریم های ظالمانه جدید، رنو هم در تولید خودرو برای مشتریان ایرانی به مشکل خورد. برای همین ماه ها است که ایران خودرو در تحویل رنو تندر۹۰ پلاس به مشکل بر خورده است. این اتفاق باعث شده تا قیمت کمتر از ۵۵ میلیون تومان این سدان اقتصادی در کارخانه، به فراتر از ۱۰۰ میلیون تومان در بازار آزاد برسد.
رنو تندر۹۰ پلاس اتوماتیک با اینکه از اساس امکانات رفاهی مناسبی ندارد، اما امروز می توان با هزینه ای کمتر از ۴ میلیون تومان می توان امکاناتی نظیر کروزکنترل، محدودکننده سرعت، مانیتور، دوربین و سنسور عقب را به صورت شبه فابریک بر روی این خودرو اقتصادی نصب کرد.
حال در این قسمت از برنامه های شتاب اسب بخار، به سراغ شتاب رنو تندر۹۰ پلاس اتوماتیک رفته ایم تا ببینیم در شرایط مشابه با سایر خودروها، چه اعدادی را می تواند ثبت نماید.
گروه مستند اسب بخار در فصل سوم برنامه های تست و بررسی خود، ویدیویی را از رنو تندر۹۰ پلاس تهیه کرده است. شما مخاطبان می توانید با کلیک بر روی لینک این برنامه تست و بررسی را تماشا نمایید.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.