شتاب سمند سورن ELX
در این قسمت از برنامه شتاب، به سراغ شتاب سمند سورن ELX رفته ایم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

سورن به عنوان خودرویی بر مبنای سمند شناخته می شود و بسیاری آن را فیس لیفت اولین خودروی ملی ایران می دانند. اما برخی افراد سورن را متفاوت از سمند می شناسند و برای آن ارزش بیشتری قائل هستند. سمند سورن در بازار ایران با پیشرانه های ۱٫۸ لیتری، ۱٫۶ لیتری و ۱٫۶۵ لیتری که به ۱٫۷ لیتری معروف است، عرضه شده و در حال حاضر عمده تولید این سدان ملی بر مبنای پیشرانه ی EF7 است. با اینکه از سال ۱۳۹۴، تولید سورن توربو آغاز شده است، اما عرضه این خودرو هیچگاه به صورت فراگیر انجام نشده و تنها هر از چندگاهی طرح فروش جدیدی برای این خودرو اعلام می شود.
سورن ELX که این روزها اکثرا با پیشرانه ی EF7 در بازار یافت می شود، به فناوری موتور ملی ایران خودرو مجهز است. در معرفی پیشرانه ۱٫۶۵ لیتری EF7 اعداد مختلفی برای اسب بخار آن اعلام می شود که حدود ۱۱۲ تا ۱۱۵ بوده و گشتاور آن تا ۱۵۹ نیوتون متر ثبت شده است.
شرکت ایران خودرو در وبسایت رسمی خود، شتاب سمند سورن ELX را در شرایط استاندارد، ۱۲ ثانیه اعلام کرده است. حال در این قسمت از برنامه ی شتاب اسب بخار، به سراغ شتاب سمند سورن ELX آمده ایم. خودرویی که جز خانواده ی سمند به حساب می آید و بسیاری از ویژگی های فنی و آماری آن مشابه با سمند، دنا و دنا پلاس با پیشرانه EF7 است.
به تازگی ایران خودرو سمند سورن ELX با پیشرانه ی توربو را فیس لیفت کرده و قرار است بزودی با کمی تغییرات، دوباره این خودرو به بازار کشور باز گردد. کروزکنترل، کامپیوتر سفری جدید، دستگیره های درب جدید، گرافیک چراغ جدید، رینگ های ۵ پیچ و… از جمله تغییرانی است که در سمند سورن ELX توربو اتفاق افتاده است.

شما مخاطبان اسب بخار می توانید ویدیوی تست و بررسی سورن توربو و ویدیوی تست و بررسی سورن ELX (خودروهای کارکرده ی ارزان قیمت) را با کلیک بر روی لینک تماشا کنید.

۵ امتیاز از ۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.