شتاب سیتروئن C3

در این قسمت از برنامه ی شتاب، به سراغ شتاب سیتروئن C3 رفته ایم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

سیتروئن C3 خودرویی است که توسط سایپا سیتروئن به بازار ایران معرفی شد. این خودرو از اوایل سال جاری وارد خط تولید کارخانه ی سایپا سیتروئن واقع در کاشان شد و در حال حاضر قرار است که با تیراژ حدود دو هزار دستگاه در اختیار مشتریان قرار بگیرد.
سایپا سیتروئن نمونه ای متفاوت از C3 را به خط تولید خود آورده است. در بازارهای جهانی نسخه ی بنزینی این هاچبک فرانسوی به پیشرانه ی ۱٫۲ لیتری توربو و ۱٫۶ لیتری تنفس طبیعی مجهز است. اما در بازار ایران، سیتروئن C3 با پیشرانه ی ۱٫۶ لیتری توربو ۱۶۳ اسب بخار و گشتاور ۲۴۳ نیوتون متر حضور دارد.
سیتروئن C3 این توان را طریق یک جعبه دنده ی ۶ سرعته ی اتوماتیک به چرخ های جلو می رساند. با نگاهی به مشخصات این خودرو، متوجه می شویم که اکثر اطلاعات فنی و قطعات C3 با خودروهایی چون پژو ۲۰۰۸، پژو ۵۰۸، دی اس ۵، دی اس ۵ LS، دی اس ۶، دی اس ۴ کراس بک و دی اس ۷ کراس بک برابر است. اما با توجه به وزن کمتر سیترون C3 نسبت به خودروهای نام برده، بدیهی است که می توانید شتاب به مراتب بهتری را از این خودروی سایپا توقع داشته باشیم.
جالب است بدانید که به خاطر نبود سیتروئن C3 با پیشرانه THP165 در بازار جهانی، هیچگونه اطلاعات فنی، محتوای تست، داده های آماری و… در مورد این خودرو وجود ندارد و تنها رسانه های ایرانی هستند که اطلاعات قویترین نسخه ی C3 را منتشر می کنند.
حال در این قسمت از « برنامه ی شتاب » اسب بخار، به سراغ شتاب سیتروئن C3 رفته ایم. خودرویی که به دست کارکنان سایپا سیتروئن تولید شده است و با مدل ساخت ایرانی تا چند وقت دیگر در اختیار مشتریان قرار می گیرد. همان طور که توقع می رود، شتاب سیتروئن C3 می تواند آن را به یک هاچبک اسپرت و جذاب تبدیل نماید.
شما مخاطبان عزیز می توانید ویدیوی تست و بررسی سیتروئن C3 را با کلیک بر روی لینک تماشا نمایید.

پایگاه خبری اسب بخار

۴ امتیاز از ۵ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.