شتاب هیوندای جنسیس 2013
در این قسمت از برنامه «شتاب» اسب بخار، به سراغ بررسی شتاب هیوندای جنسیس ۲۰۱۳ رفته ایم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

این خودرو در بازار ایران با دو نسخه فنی و دو سبک ظاهری (فیس لیفت و قبل فیس لیفت) عرضه شده است. نمونه قبل فیس لیفت این خودرو در بحث وجود برخی امکانات رفاهی و جزئیات ظاهری با نمونه فیس لیفت متفاوت است. هیوندای جنسیس سدان به پیشرانه ۳٫۸ لیتری ۶ سیلندر خورجینی مجهز است که ۲۸۶ تا ۲۹۰ اسب بخار را در نمونه لامبدا MPi و ۳۲۹ تا ۳۳۳ اسب بخار را در نمونه لامبدا GDi تولید می کند. در نمونه های اولیه جنسیس سدان، جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک توان خودرو را به چرخ های عقب منتقل می کند. اما نمونه های فیس لیفت جنسیس با جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک این انتقال قدرت را انجام می دهند.
نمونه های واردات رسمی و شرکتی هیوندای جنسیس سدان در بازار ایران با موتوری سری MPi در اختیار مشتریان قرار گرفته اند و نسخه های GDi این سدان لوکس کره ای به صورت شخصی و به ندرت پا به بازار کشور گذاشته است. برخی فکر می کنند که تمام نمونه های موجود از هیوندای جنسیس فیس لیفت، پیشرانه GDi دارند و می تواند در بحث قدرت خروجی به مراتب قویتر از نسخه های قبلی ظاهر شوند. اما بر اساس اطلاعات و خودروهای موجود، اکثر جنسیس های موجود در جاده های کشور در بازه قدرت ۲۸۶ تا ۲۹۰ اسب بخار قرار می گیرند و عمده ترین تفاوت فنی میان نسخه فیس لیفت و قبل فیس لیفت، وجود جعبه دنده ۸ سرعته و ۶ سرعته اتوماتیک در هر کدام است.
طبق اطلاعات رسمی منتشر شده از منابع مختلفی چون “اتودیتا”، هیوندای جنسیس ۳٫۸ لیتری MPi می تواند با وزن ۱۷۰۰ کیلوگرم و گشتاور ۳۵۶ نیوتن متر شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در شرایط آزمایشگاهی و استاندارد، در محدوده ۷٫۵ تا ۷٫۶ ثانیه ثبت نماید.
حال در این قسمت از برنامه شتاب اسب بخار، به سراغ بررسی شتاب هیوندای جنسیس فیس لیفت ۲۰۱۳ رفته ایم تا ببینیم که بعد از سال ها، در شرایط جوی و مکانی تهران، چه شتابی را می تواند به خروجی های کامپیوتری ما بدهد.

۳ امتیاز از ۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.