شتاب هیوندای سانتافه 2016

در این قسمت از برنامه ی شتاب، به سراغ شتاب هیوندای سانتافه ۲۰۱۶ رفته ایم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

هیوندای سانتافه ی این نسل با حضور خود در بازار ایران توانست رکورددار پرفروشترین کراس اوور وارداتی باشد. این خودرو در از سال ۲۰۱۴ در نسخه های تک دیفرانسیل، دو دیفرانسیل، فول و نیمه فول به بازار ایران آمد. با گذشت مدتی شاهد آن بودیم که شرکت های آسان موتور، کرمان موتور و واردکنندگان شخصی نسخه های مختلفی از این سانتافه را به بازار ایران آوردند. برخی از آن ها به اتوپارک، سیستم پیشگیری از تصادف، دنده ی پشت فرمان، رادار خطی، رادار نقطه کور، کروزکنترل هوشمند و… مجهز بودند.
اما یکی از اصلی ترین نکته ها در مورد سانتافه، ساختار پاشش سوخت پیشرانه ی آن است. هیوندای سانتافه DM به پیشرانه ۲٫۴ لیتری چهار سیلندر مجهز است که می تواند در نسخه ی MPi قدرتی حدود ۱۷۶ اسب بخار را با گشتاور ۲۲۸ نیوتون متر تولید کند. اما اگر به سراغ نسخه ی GDi این خودرو بروید، توان خروجی آن ارتقا پیدا می کند و ۱۸۸ تا ۱۹۰ اسب بخار قدرت می نماید. همچنین گشتاور این نسخه در بازارهای مختلف عددی میان ۲۳۵ تا ۲۴۰ نیوتن متر اعلام می شود.
با آغاز سال ۲۰۱۸ میلادی، کمپانی هیوندای، سانتافه ی نسل جدید را با کد TM در نمایشگاه ژنو رونمایی کرد. بعد از مدتی عرضه ی سراسری سانتافه ی جدید با مدل ۲۰۱۹ در بسیاری از کشورها آغاز شد. جالب است بدانید که قرار بود در تابستان سال جاری، اولین رونمایی و معرفی هیوندای سانتافه TM توسط کمپانی مادر و کرمان موتور در ایران انجام شود و بعد از آن به این کراس اوور جدید به سایر کشورهای حاشیه ی خلیج فارس صادر شود.
اما با آغاز تحریم ها و از طرفی ممنوعیت واردات، ورود نسل جدید سانتافه به رویا تبدیل شد و حداقل تا پایان سال جاری راهی برای عرضه و شماره گذاری این خودرو در ایران وجود ندارد.
با توجه به محبوبیت هیوندای سانتافه در ایران، در این قسمت از برنامه ی شتاب، به سراغ اندازه گیری شتاب هیوندای سانتافه ۲۰۱۶ رفتیم. نسخه ای که در این برنامه حضور دارد، به پیشرانه ی GDi مجهز است.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.