انتشار تصاویر جاسوسی از بورگوارد BX5 الکتریکی

بورگوارد BX5 الکتریکی

به تازگی تصاویری جاسوسی از نسخه برقی «بورگوارد BX5» در فضای مجازی منتشر شده است. خودرویی تمام الکتریکی که آزمایش های فنی را پشت سر می گذارد و براساس خبرهای اخیر با هر بار شارژ توان طی مسافت ۴۰۱ کیلومتری را دارد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

با این که پوشش استتاری اجازه بررسی دقیق طراحی این خودرو را به ما نمی دهد، اما در یک نگاه کلی این نسخه تفاوت چندانی با بورگوارد BX5 بنزینی ندارد. البته تفاوت هایی در جلوپنجره و بعضی خطوط دیده می شود، اما طراحی بسیار شبیه به نسخه بنزینی است.

نسخه بنزینی بورگوارد BX5 به صورت محدود وارد بازار ایران هم شد. این خودرو به عنوان یک کراس اوور جمع و جور دودیفرانسیل شناخته می شود که، با نشان آلمانی خود و تولید در کشور چین، توسط شرکت «کیان موتور وارنا» به بازار ایران آمده بود. بورگوارد BX5 در بازار ایران به پیشرانه ۱٫۸ لیتری توربو با پاشش سوخت مستقیم مجهز است. این پیشرانه می تواند ۱۹۰ اسب بخار را با گشتاور ۲۸۰ نیوتن متر تولید کند و از طریق جعبه دنده ۶ دنده اتوماتیک به چرخ های جلو و عقب برساند. مدل BX5  بازار ایران مانند BX7 به سامانه هوشمند دیفرانسیل مجهز است که می تواند برای کنترل لغزش ها و هرزگردی ها از عدم توازن انتقال نیرو به هر چرخ استفاده کند.

در BX5 مهندسان بورگوارد با توجه به شراکت این نشان تجاری با «بایک» و «فوتون» از پلتفرم بایک سنوا X55 استفاده کرده اند و کراس اوور جمع و جورشان را با نشان آلمانی به مرحله تولید رسانده اند. بورگوارد BX5 مانند BX7 به جعبه دنده اتوماتیک ۶ دنده آیسین ژاپن مجهز است و قابلیت های حالت اسپرت و تعویض دنده دستی نیز روی آن تعبیه شده است.

در تصاویر داخلیِ بورگوارد BX5 برقی شباهت های زیادی را به نسخه بنزینی می توان دید و به جز تغییراتی در طراحی دنده تفاوت چندانی دیده نمی شود. در مورد قدرت خودرو انتظار می رود ۳ باتری لیتیومی در این خودرو قدرت ۱۲۲ اسب بخاری و گشتاور ۲۱۰ نیوتن متری را تولید کنند. البته باید منتظر ماند و دید در آینده چه اطلاعات جدیدی از این خودرو منتشر می شود و BX5 الکتریکی چه زمانی رونمایی خواهد شد.

محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.