شتاب آمیکو آسنا
در این قسمت از برنامه ی شتاب، به سراغ شتاب آمیکو آسنا رفته ایم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

آسنا یک پیکاپ دو دیفرانسیل است که در کارخانه ی آمیکو تولید و مونتاژ می شود. این خودرو به پیشرانه ۲٫۴ لیتری تنفس طبیعی مجهز است و ۱۴۳ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۲۰۰ نیوتن متری تولید می کند. آمیکو آسنا در رده ی پیکاپ های Heavy Duty قرار دارد و به عنوان بزرگترین پیکاپ مونتاژی بازار کشور شناخته می شود. قالب اصلی آسنا بر مبنای محصولی چینی مربوط به کارخانه ی Huanghai است و در طراحی و ساخت این خودرو از اصول تویوتا هایلوکس استفاده شده است. اما به گفته ی مدیران و مهندسان شرکت آمیکو، آسنا محصولی است که برای بازار ایران و نیاز مشتریان داخلی سفارشی سازی شده است. به عنوان مثال دیفرانسیل، جعبه دنده، کیت کلاچ، سامانه ی انتقال قدرت، نوع صندلی ها، کالیبراسیون موتور و برخی موارد دیگر آن کاملا متفاوت از نسخه ی چینی است و برای همین به جای نام شریک چینی، نشان آمیکو بر روی خودرو نصب شده است. همچنین با توجه به نیاز مشتریان خودروهای کار و تجاری، آسنا به صورت دوگانه سوز در بازار کشور عرضه می شود.
با این حال آمیکو آسنا یک خودروی پیکاپ مونتاژ داخل است که با وزنی کمتر از ۱۹۰۰ کیلوگرم، مورد استقبال آفرودرها و ارگان های مختلف قرار گرفته است. بر اساس آمار فروش موجود و همچنین اطلاعات تولید، آسنا توانسته تا نظر بخش قابل توجهی از مشتریان خودروهای دو دیفرانسیل شاسی مستقل را به سمت خود بکشاند. با این حال در کنار تمام ویژگی های آمیکو آسنا، هنوز بسیاری از افراد این خودرو را ثابت شده برای استفاده های طولانی نمی دانند و معتقد هستند که با بودجه ی خرید آمیکو آسنا می توان به سراغ یک پیکاپ ژاپنی با عمر بیش از ۱۰ سال رفت.
حال در این قسمت از برنامه ی شتاب، شرایطی فراهم شد تا شتاب آمیکو آسنا را بررسی کنیم. خودرویی که این روزها حواشی زیادی دارد و از طرفی ارگان های داخلی و تعدادی از آفرودرها آن را به عنوان گزینه ی صفر کیلومتر قابل قبول انتخاب کرده اند. با توجه به اصول پیشرانه ی خودروهای آفرودی و نمودار گشتاور-دور موتور آسنا، بدیهی است که این خودروی کار و تجاری مانند سایر رقبای خود ظاهر می شود و با وزن حدود هزار و ۹۰۰ کیلوگرم نمی تواند صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را مانند خودروهای سواری ثبت نماید.

۱ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.