شتاب پژو 206 تیپ 3
در این قسمت از برنامه ی «شتاب» اسب بخار، به سراغ بررسی شتاب پژو ۲۰۶ تیپ ۳ رفته ایم. این خودرو در اصل نمونه ی فول آپشن ۲۰۶ تیپ ۲ به حساب می آید و در بحث فنی مشابه به آن است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و تیپ ۳ به پیشرانه ی ۱٫۴ لیتری ۴ سیلندر ۸ سوپاپ مجهز هستند که ۷۵ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۱۸ نیوتن متر تولید می کند. لذا نباید از این خودرو توقع شتاب و قدرت خاصی را داشت و در اصل این پیشرانه می تواند تنها به نیازهای عادی راننده در قالب ۲۰۶ تیپ ۲ و تیپ ۳ پاسخ دهد. در خصوص وزن پژو ۲۰۶ تیپ ۳ اعداد و ارقام متفاوتی اعلام می شود و گاهی منابع رسمی این اعداد را تغییر می دهند. در نهایت می توان گفت که ۲۰۶ تیپ ۳ وزنی در محدوده ی هزار کیلوگرم را دارد و به گفته ی منابع رسمی، می تواند در شرایط ایده آل و استاندارد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در محدوده ی ۱۴ تا ۱۴٫۵ ثانیه ثبت کند.
با وجود هماهنگی خوب جعبه دنده ی دستی ۲۰۶ با پیشرانه ی TU3 و TU3A، این خودرو بیشتر قابلیت حرکتی خود را بدون هیچ شتاب خاصی نشان می دهد و تنها می تواند از پس شرایط تحمیل شده بر آید. اما با این وجود نمی توان گفت که پژو ۲۰۶ با پیشرانه ی ۱٫۴ لیتری نتوانسته تا در بازار ایران موفق باشد. بلکه شاهد هستیم که این پیشرانه به خاطر هزینه های نگهداری کمتر از TU5، مصرف سوخت پایین و قیمت تمام شده ی کمتر نظر مشتریان زیادی را به سمت ۲۰۶ تیپ ۲ و تیپ ۳ کشانده است.
پژو ۲۰۶ تیپ ۳ جز خودروهایی است که از چند سال گذشته با خط تولید ایران خودرو خداحافظی کرده و امروز تنها مشتریان می توانند به سراغ نسخه های کارکرده ی آن برود. این خودرو نسبت به ۲۰۶ تیپ ۲ به امکاناتی نظیر سیستم تهویه اتوماتیک، شیشه های عقب برقی، آینه های جانبی برقی، دما سنج و… نیز مجهز است. در اکثر زمانی که پژو ۲۰۶ تیپ ۳ تولید می شد، برتری ایمنی این خودرو به خاطر داشتن دو کیسه ی هوا نسبت به تیپ ۲های آن زمان مشخص بود. اما امروز تیپ ۳ قدیمی تنها در بحث امکانات رفاهی با تیپ ۲های صفر کیلومتر متفاوت است و البته که کیفیت بالاتری در نمونه های قدیمی ۲۰۶ نیز وجود دارد.
حال در این قسمت از برنامه ی شتاب اسب بخار، به سراغ سنجش شتاب پژو ۲۰۶ تیپ ۳ رفته ایم و خودرویی را انتخاب کرده ایم که کارکردی کمتر از ۱۰۰ هزار کیلومتر را داشته تا به امروز از نظر سلامت فنی در شرایط ایده آل قرار داشته است. جالب است بدانید که امروز می توانید ۲۰۶های تیپ ۳ را با توجه به مدل های مختلف و شرایط سلامت گوناگون، با قیمتی حدود ۲۷ تا ۵۰ میلیون تومان خریداری کنید. البته که نباید شتاب پژو ۲۰۶ تیپ ۳ برای شما مهم باشد و بیشتر با خرید این خودرو، رانندگی کم مصرف و کم خرج را در کنار امکانات قابل قبول تجربه کنید.

شما مخاطبان اسب بخار می توانید برای تماشای ویدیوهای شتاب و رتبه بندی ها، بر روی لینک کلیک نمایید.

پایگاه خبری اسب بخار

۴ امتیاز از ۳ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.