شتاب نیسان جوک اسپرت
در این قسمت از برنامه شتاب، به سراغ شتاب نیسان جوک اسپرت رفته ایم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

نیسان جوک را می توان یکی از موفقترین خودروهای نیسان در این چند ماهه برای بازار ایران معرفی کرد. این خودرو تا به امروز با سه نسخه اسکای پک، پلاتینیوم و اسپرت به بازار ایران آمده و حداقل در تردد عادی یک روزه در شهر تهران، می توانید بارها نسخه های مختلف این خودرو را ببینید. جوک برای ایرانی ها غریبه نبوده و پیش از اخد مجوز پلاک ملی در مناطق آزاد تردد می کرده است.
با اینکه فضای تست کوچک بود و تنها نگاه اولیه ای را برای ما از جوک اسپرت فراهم می کرد، ولی به نوعی از این فضا استفاده کردیم که تجربه فشار به جوک در اوج میسر شد. جوک اسپرت به موتور ۱٫۶ لیتری توربو ۱۹۰ اسب بخار مجهز است و پیشرانه ای مشابه با رنو تلیسمان دارد. ولی گیربکس این خودرو متفاوت از برادر ناتنی سواری خود بوده و به جای گیربکس ۷ دنده دو کلاچه، یک گیربکس CVT ایکس ترونیک روی آن نصب شده است. این گیربکس عملکرد به نسبت خوبی را برای انتقال قدرت به چهار چرخ خودرو دارد. یکی از ویژگی های جوک اسپرت، قابلیت انتقال قدرت به چهار چرخ خودرو است و شما به عنوان راننده می توانید با توجه به شرایط نوع انتقال قدرت را تنظیم کنیم. این عملگر باعث می شود تا رانندگی مناسبتری را در شرایط مختلف تجربه کنید. ابتدا سعی کردیم که چند دور را به صورت رانندگی آرام با جوک اسپرت تجربه کنیم. ولی واقعیت این است که اگر اهل رانندگی آرام بودیم، هیچ وقت برای تست نسخه اسپرت ۱۹۰ اسب بخاری شرکت نمی کردیم. برای همین خودرو را از حالت اکونومی و نرمال خارج کرده و با شرایط اسپرت رانندگی را دوباره شروع کردیم. به خاطر گیربکس CVT حدود دو ثانیه اول شتاب خاصی را از پیشرانه ۱۹۰ اسب بخار تجربه نمی کنید. اما طبق اطلاعات رسمی و بررسی در شرایط استاندارد نسخه های مختلف جوک اسپرت می تواند شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۸٫۱ الی ۸٫۶ ثانیه ثبت کند.
این خودرو نسخه های خاصی مانند نیسمو هم دارد که می تواند با پیشرانه های مشابه به نیسان جی تی آر، شتاب فوق العاده ای را به یک کراس اوور ژاپنی اهدا کند. جالب است بدانید که نیسان جوک نیسمو در بسیاری از مسابقه های درگ در نمونه های تقویت شده حضور پیدا می کند و در سطوح مختلف این مسابقه ها می تواند حریف بوگاتی ویرون، لامبورگینی گالاردو و… باشد.
در حال حاضر به خاطر سیاست های گروه رنو نیسان، تولید نیسان جوک متوقف شده و برای برخی بازارها نیسان کیکس معرفی شده است. با توجه به محبوبیت این خودرو، در قسمت جدید برنامه ی شتاب اسب بخار، به سراغ نیسان جوک اسپرت رفته ایم.

شما مخاطبان اسب بخار می توانید ویدیو معرفی و بررسی نیسان جوک اسپرت را با کلیک بر روی لینک تماشا کنید.

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.