شتاب کیا ریو مونتاژ

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

در این قسمت از برنامه شتاب، به سراغ شتاب کیا ریو مونتاژ رفته ایم.

کیا ریو تولید شده توسط شرکت سایپا به اولین نسل این خودرو بر می گردد. البته که سایپا در آن زمان نسخه فیس لیفت ریو را به بازار ایران آورد. با اینکه این سدان اقتصادی نتوانست موفقیت های زیادی را در سری اول خود به دست آورد، اما در بازار ایران فروش خوبی را تجربه کرد. یکی از ویژگی های مثبت کیا ریو سایپا، کیفیت قابل قبول و هزینه های جاری پایین بود. در آن زمان بسیاری ریو را به پژو ۲۰۶ ترجیح می دانند و دلیل آن هزینه های استهلاکی کمتر بود. اما هیچگاه کیا ریو نتوانست در بازار ایران به عنوان خودرویی کامل و فول آپشن عرضه شود. بلکه خریداران این خودرو برخی امکانات مانند آینه برقی را در بازار آزاد به این خودرو سدان کره ای اضافه می کردند. حتی زمانی که کیا ریو اتوماتیک وارد بازار شد، شاهد بودیم که عمده تولیدهای این نسخه با یک کیسه هوا بود و در نسخه های دنده ای هم حتی ایربگ راننده هم دیده نمی شد.
هیوندای ورنا که از نظر بسیاری از ویژگی های با کیا ریو برابر بود، حتی با امکانات بیشتر نتوانست آنچنان با این خودرو در بحث تیراژ و فروش رقابت کند.
در حال حاضر کمپانی ریو نسل چهارم این خودرو را در نمونه های هاچبک و سدان عرضه می کند. در شرایط فعلی با توجه به ارتقاهایی که این کمپانی برای ریو حاصل کرده است، توانسته فروش خوبی را داشته باشد. بسیاری معتقد هستند که اگر نسل های جدید کیا به بازار ایران بیاید، می تواند به راحتی با خودروهایی چون هیوندای i20 کرمان موتور رقابت کند.
حال در این قسمت نیز به سراغ شتاب کیا ریو مونتاژ رفته ایم تا ببینیم در شرایط مشابه با سایر خودروهای حاضر در جدول، چه جایگاهی را به دست می آورد.

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.