شتاب سوزوکی گرند ویتارا
در این قسمت از برنامه شتاب، به سراغ شتاب سوزوکی گرند ویتارا رفته ایم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

سوزوکی گرند ویتارا خودرویی است که در رده شاسی بلندهای کوچک قرار می گیرد. با توجه به قرار گرفتن موتور به صورت خطی در راستای شاسی و همچنین گیربکس وسط بودن این خودرو، گرندویتارا به عنوان یک SUV شناخته می شود. این خودرو در ابتدا با پیشرانه دو لیتری به بازار ایران آمد. سپس ایران خودرو موتور ۲٫۴ لیتری ۴ سیلندر را بر روی گرندویتارا نصب کرد که توانست قدرت حرکتی و شتاب آن را ارتقا دهد.
در سال ۱۳۹۵، شرکت ایران خودرو سوزوکی گرند ویتارا را با کمی تاخیر در نسخه فیس لیفت به بازار کشور عرضه کرد. عمده نسخه های فیس لیفت این خودرو که به نام کلاس ۱۰ شناخته می شود، به امکاناتی نظیر سانروف نیز مجهز شده اند. اما همچنان خبری از سیستم کنترل پایداری در این خودرو نیست.
در حال حاضر سوزوکی گرند ویتارا قیمتی حدود ۱۶۰ میلیون تومان را در کارخانه دارد. اما دلال ها بهای بیش از ۲۷۰ میلیون تومان را برای این خودرو مونتاژ داخل اعلام می کنند و امروز در بازار تهران، با بهای ۲۷۲ میلیون تومان هم خرید و فروش می شود.
قابلیت آفرود به نسبت بالا گرند ویتارا در کنار خودروهای کراس اوور رقیب باعث شده تا همیشه افرادی که کارایی خودرو برایشان اهمیت دارد، این شاسی بلند کوچک ژاپنی را انتخاب کنند.
با اینکه سوزوکی گرند ویتارا خودرو آنچنان جدیدی به حساب نمی آید، اما از نظر امکانات رفاهی و ایمنی در جایگاه قابل قبولی قرار دارد و تا پایان سال ۲۰۱۷ نیز عرضه رسمی آن به عنوان یک شاسی بلند کوچک در بازار جهانی ادامه داشت. بسیاری فکر می کنند که ویتارا جدید نسل جدید گرند ویتارا است. اما با کمی بررسی به این نکته پی می برید که سوزوکی ویتارا نسل جدید یک کراس اوور جمع و جور است و گرند ویتارا در جایگاه یک خودرو شاسی بلند واقعی قرار دارد.

شما مخاطبان اسب بخار می توانید با کلیک بر روی لینک، ویدیو تست و بررسی سوزوکی گرند ویتارا را توسط گروه مستند اسب بخار تماشا نمایید.

همچنین برای اطلاع از جدول رتبه بندی برنامه شتاب می توانید بر روی بنر زیر کلیک نمایید.

جدول رده بندی شتاب صفر تا صد خودروها
۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.