شتاب جک S5 اتوماتیک

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

در این قسمت از برنامه شتاب، به سراغ شتاب جک S5 اتوماتیک رفته ایم. در این برنامه رجوعی به تست و بررسی جک S5 اتوماتیک در فصل دوم اسب بخار داشته ایم و اطلاعات آن تست برای محتوای این برنامه استخراج شده است.

جک S5 اتوماتیک خودرویی کراس اوور است که از سال ۱۳۹۵ به بازار ایران ورود پیدا کرد. پیش از آن نسخه دنده ای S5 به عنوان پرفروشترین کراس اوور بازار شناخته می شد و سابقه خوبی را برای کرمان موتور پدید آورده بود. بعد از موفقیت فروش جک S5 دنده ای، کرمان موتور نسخه اتوماتیک این خودرو را با جعبه دنده شش سرعته دو کلاچه عرضه کرد و امکاناتی نظیر سیستم تهویه دوگانه، صندلی برقی راننده با حافظه، ترمز پارک برقی، گرمکن صندلی های جلو و… را به آن اضافه نمود. جک S5 اتوماتیک به پیشرانه دو لیتری توربو مجهز است که توان حدود ۱۷۵ اسب بخار را با گشتاور ۲۳۵ نیوتون متر تولید می کند و جعبه دنده دو کلاچه آن، قدرت را به چرخ های جلو می رساند.
از همان زمان عرضه جک S5 برخی طرفدار پر و پاقرص آن شدند و برخی هم به خاطر چینی بودنش با آن مخالفت می کردند. البته که بروز برخی مشکلات و رسانه ای شدن آن ها تا حدی زیاد تاثیر منفی بر روی ذهن منتقدان داشت. اما مالکان جک S5 همیشه این نکته را عنوان می کنند که دیگر مشکلات اولیه در این خودرو وجود ندارد و از طرفی با توجه به هزینه، این کراس اوور چینی ارزش افزوده خوبی را برایشان دارد. اما با تمام نقدها، همچنان می بینیم که جک S5 در نسخه دنده ای و اتوماتیک همچنان به عنوان پرفروشترین کراس اوور بازار ایران شناخته می شود و هیچ گاه محبوبیت خود را با ورود رقبای جدید از دست نداده است. کمپانی جک چین هیچگاه عدد رسمی دقیقی را بر مبنا شرایط استاندارد و آزمایشی برای شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت S5 اتوماتیک اعلام نکرده است. اما با توجه به عرضه این خودرو در ایران و برخی کشورهای دیگر، اطلاعاتی توسط نمایندگان جک در سایر نقاط جهان منتشر شده که عددی در بازه ۱۰٫۳ تا ۱۱٫۷ را به گفته خودشان در شرایط آزمایشگاهی می تواند ثبت کند.
در تست های شتاب غیر آزمایشگاهی عامل محیطی صرف نظر می شود و با دستگاه هایی چون وی باکس اسپرت، اُو بی دی اکسلریشین، جی پی اس پوینت اکسلریشین و… شتاب های مثبت و منفی نیز به دست می آید.
شما می توانید ویدیو تست و بررسی جک S5 اتوماتیک در فصل دوم اسب بخار را با کلیک بر روی لینک تماشا کنید.
همچنین برای اطلاع از جدول رتبه بندی برنامه شتاب می توانید بر روی بنر زیر کلیک نمایید.

جدول رده بندی شتاب صفر تا صد خودروها
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.