شتاب زانتیا سیتروئن
در این قسمت از برنامه شتاب، به سراغ شتاب سیتروئن زانتیا ۱٫۸ لیتری رفته ایم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

این خودرو به عنوان یکی از سواری های ناچبک محبوب بازار شناخته می شود. با اینکه سال هاست تولید زانتیا متوقف شده است، اما محصول قدیمی سیتروئن فرانسه همچنان در بازار ایران محبوب است. بر اساس اعلام موسسه یورو انکپ، زانتیا X2 در تست های ایمنی زمان خود نتوانسته امتیازهای خوبی را بگیرد و برای همین مسئله ضعف ایمنی به عنوان نکات منفی آن اعلام می شود. اما سواری نرم، امکانات خوب، پایداری مناسب و کیفیت قابل قبول از ویژگی های مثبت این خودرو است. سیتروئن زانتیا در میان بسیاری از افراد به خودرویی پرخرج و پیچیده معروف است. اما اگر استفاده از زانتیا درست باشد و مالک نیز رسیدگی آن را طبق قواعد انجام دهد حتی می تواند سیستم تنظیم ارتفاع را با کمترین استهلاک تجربه نماید.
سیتروئن زانتیا در بازار ایران با پیشرانه ۱٫۸ لیتری ۱۱۰ اسب بخار و دو لیتری ۱۳۲ اسب بخار عرضه شده است. در دوره ی این خودرو، کمپانی سازنده زانتیا را با ۱۰ نوع پیشرانه به بازار عرضه می کرد که قدرتهایی در بازه ۷۵ تا ۱۹۰ اسب بخار را داشتند. در بازار کشور ما زانتیا به صورت استاندارد با جعبه دنده ۵ سرعته دستی عرضه شده است. جالب است بدانید که بسیاری از زانتیا سواران، استهلاک و نرمی بیشتری را برای نسخه ۱٫۸ لیتری قائل هستند. اما بدیهی است که لذت رانندگی با نسخه دو لیتری آن به خاطر شتاب و قدرت بهتر، بیشتر است.
در این قسمت از سری برنامه های شتاب، به سراغ اندازه گیری پارامترهای مختلف شتاب سیتروئن زانتیا آمده ایم. آن هم نسخه ۱٫۸ لیتری که بسیاری آن را نسخه ای ضعیف می دانند. نمونه ی انتخاب شده برای تست در روزهای گذشته دوره اوورهال کلی را گذرانده و طبق بررسی های مختلف، با تنظیمات مجدد کمترین هدر رفت توان خروجی را دارد. برای همین شاهد هستیم که حتی می تواند با این خودرو در محدوده عدد رسمی کمپانی سیتروئن، در شهر تهران شتابش را ثبت کرد.
بدیهی است که در آینده نزدیک نسخه دو لیتری این خودرو هم مورد بررسی در برنامه شتاب قرار می گیرد.

۴.۸ امتیاز از ۵ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.