شتاب دانگ فنک اچ30 کراس
در این قسمت از برنامه ی « شتاب » اسب بخار، به سراغ دانگ فنگ H30 کراس رفته ایم. این خودرو به عنوان یکی از محصولات پرتقاضا و اقتصادی بازار ایران شناخته می شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

دانگ فنگ H30 کراس در اصل یک خودروی هاچ بک است. اما با خاطر داشتن برخی قطعات ظاهری، شباهت خود را به سمت محصولات کراس اوور برده است. اما نسخه ی کاملا هاچ بک این خودرو با نام دانگ فنگ H30 شناخته می شود و در بازار ایران، محصولاتی چون H30 کراس ( رنو ساندرو استپ وی، لیفان X50 و… ) با نام هاچ بک کراس شناخته می شوند.
دانگ فنگ H30 کراس با پیشرانه ی TU5 پژو به بازار ایران آمده است. این پیشرانه ۱۰۵ اسب بخار را با گشتاور ۱۴۲ نیوتون متر تولید می کند و از طریق یک جعبه دنده ی ۴ سرعته آیسین استپ گیت، قدرت را به چرخ های جلو می رساند. این خودروی هاچ بک و یا هاچ بک کراس، در شرایط استاندارد جوی و آزمایشگاهی می تواند شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۱۲٫۵ ثانیه ثبت کند. نسخه ی دنده ای دانگ فنگ H30 کراس که تنها به صورت آزمایشی و محدود تولید شده است، می تواند این عدد را به ۱۱ تا ۱۱٫۴ ثانیه برساند. همان طور که در اطلاعات پیشرانه ی این خودرو ذکر شده است، گشتاور پیشرانه ی H30 کراس کاملا اقتصادی است و نمودار آنچنان به روز و مدرن نیست. لذا یکی از اصلی ترین دلایل شتاب معمولی این خودروی چینی، همین نکته و ضریب دنده ی ۲ آن است.
داشتن امکاناتی نظیر سانروف، ۴ کیسه ی هوا، چراغ روشنایی روز، کامپیوتر سفر، سیستم تهویه اتوماتیک، مانیتور، رهیاب ماهواره ای، دوربین و سنسور دنده عقب و… باعث شده تا فروش دانگ فنگ H30 کراس از روز اول برای ایران خودرو پرسود و پرتقاضا باشد. اما همین تقاضا و تیراژ بالای این خودرو باعث شد تا این محصول چینی مونتاژ داخل تنها دو ستاره کیفی را دریافت کند و به تازگی توانسته تا سه ستاره شود. جعبه دنده ی به نسبت بهتر H30 کراس نسبت به پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ اتوماتیک هم از طرفی باعث محبوبیت این خودرو شد. البته که جعبه دنده ی ۲۰۷i حالت تیپ ترونیک دارد و در جعبه دنده ی دانگ فنگ H30 کراس تنها به صورت استپ گیت این حالت امکان پذیر است. این دو محصول اتوماتیک ایران خودرو قابلیت حالت اسپرت و برفی را در دل خود جای داده اند. اما توجه داشته باشید که این دو حالت هیچ تغییر فنی و ارتقا قدرت را پدید نمی آورند و مانند بسیاری از خودروهای دیگر تنها ضریب دریچه ی گاز را کم و زیاد می کنند. اما در نهایت دانگ فنگ H30 کراس به خاطر فضای کابین مناسب، قیمت پایینتر از رقبا، امکانات به نسبت بیشتر از رقبای هم قیمت، سواری تا حدی نرم و… مورد استقبال خوبی قرار گرفته است. برخی افراد که این خودرو را خریداری می کنند، کروزکنترل را با استفاده از قطعات رسمی بر روی آن نصب می کنند.
حال در این برنامه می توانید با شتاب دانگ فنگ H30 کراس آشنا شوید و جایگاه آن را در جدول شتاب اسب بخار مشاهده نمایید.
شما مخاطبان اسب بخار می توانید برای دیدن ویدیوی تست و بررسی دانگ فنگ H30 کراس را با کلیک بر روی لینک تماشا کنید.

پایگاه خبری اسب بخار

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.