قدرتمندترین خودروی پژو رونمایی شد + ویدیو

قدرتمندترین خودروی پژو رونمایی شد

کمپانی «پژو» پس از معرفی رسمی مدل های ۳۰۰۸ و ۵۰۰۸، حالا نسخه “PSE” «پژو ۵۰۸» را رونمایی کرده که این خودرو را تبدیل به قوی ترین خودروی جاده ای پژو در طول تاریخ می کند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

در سال ۲۰۱۹ بود که پژو کانسپتی از نسخه اسپرت ۵۰۸ را رونمایی کرد و اعلام نمود که برنامه های نسخه تولیدی این خودرو را پیش می برد و حالا پژو ۵۰۸ PSE در دو نسخه سدان و واگن رونمایی شده است. آن چه پژو در این خودرو ارائه می دهد تابه‌حال در هیچ کدام از خودروهای این نشان ندیده اید و برای همین است که این نسخه تبدیل به قوی ترین پژو جاده ای در طول تاریخ می شود. رونمایی از این مدل را همچنین می توان یکی از گام های کمپانی پژو در مسیر رسیدن به بازار آمریکا دانست.

پژو ۵۰۸ نسخه PSE به پیشرانه ای پلاگین هیبرید مجهز است. پیشرانه بنزینی ۱.۶ لیتری توربو و ۴ سیلندر به همراه دو موتور الکتریکی تأمین قدرت را در این خودرو انجام می دهند. پیشرانه بنزینی توان تولید ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. موتور الکتریکی جلو خروجی ۱۰۹ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور و موتور الکتریکی عقب خروجی ۱۱۱ اسب بخار قدرت و ۱۶۶ نیوتن متر گشتاور را هر کدام به تنهایی ارائه می دهند.

این سه پیشرانه با عملکرد ترکیبی در مجموع خروجی ۳۵۵ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور را تولید می کنند و انتقال قدرت توسط جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل می شود. پیش از این، کانسپت های قوی تری هم از سوی این کمپانی رونمایی شده بودند اما هیچ وقت به مرحله تولید نرسیدند، پس این خودرو قوی ترین پژو جاده ای و تولیدی کمپانی محسوب می شود. با عملکرد خوب سیستم تمام چرخ محرک، پژو ۵۰۸ PSE در ۵.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. تنها با استفاده از انرژی پکیج باتری ۱۱.۵ کیلووات ساعتی قادر خواهید بود مسافت ۴۲ کیلومتر را بپیمایید و شارژ کامل باتری در کم تر از ۲ ساعت انجام می شود.

با اضافه شدن باتری ها و سیستم هیبرید وزن نسخه سدان و واگن به ترتیب به ۱۸۵۰ و ۱۸۷۵ کیلوگرم می رسد. با وجود وزن زیاد، شتاب گیری ثانویه در این خودرو (از ۸۰ تا ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت) تنها در ۳ ثانیه انجام می شود.

قدرتمندترین خودروی پژو رونمایی شد

پژو ۵۰۸ نسخه PSE در نیمه اول سال آینده وارد نمایندگی های این نشان خواهد شد و به فروش می رسد. البته هنوز اطلاعاتی در مورد قیمت این خودرو در دسترس نیست، اما تولید آن توسط پژو گام تازه ای در تولید خودروهای هیبرید با عملکرد قوی برای این نشان محسوب می شود. پس از معرفی این مدل انتظار می رود که پژو نسخه PSE را برای مدل ۳۰۸ معرفی کند که احتمالاً با قدرت بیش از ۳۰۰ اسب بخار، رقیب مستقیمی برای فولکس واگن گلف R باشد.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.