بررسی پژو PM-01 125 ؛ بازگشت پژو به بازی

موتورسیکلت پژو PM-01 125
موتورسیکلت پژو PM-01 125

بخش موتورسیکلت پژو پس از ۸ سال غیبت (عدم معرفی محصول جدید) دوباره با محصولات جدید بازگشته است. در این مقاله به بررسی موتورسیکلت پژو PM-01 125 خواهیم پرداخت.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

موتورسیکلت پژو PM-01 125 به تازگی به بازار عرضه شده است. پژو PM-01 یک استریت‌ فایتر یا نیکد به سبک نئو رتروهاست که در دو کلاس ۱۲۵ و ۳۰۰ سی‌ سی‌ جای می‌گیرد و طراحی پنل های بدنه آن از خودروهای جدید پژو نظیر ۳۰۸ و ۴۰۸ الهام گرفته شده است.

موتورسیکلت پژو PM-01 125
موتورسیکلت پژو PM-01 125

نام PM و کد ۰۱ به چه معناست؟

نام PM در اصل مخفف عبارت Peugeot Motorcycles است و عبارت ۰۱ از شروع دورانی جدید حکایت دارد. از آن جایی که پژو مدت ها به تولید و عرضه اسکوترهای کوچک نظیر جانگو مشغول بوده است، به همین دلیل، PM-01 با زبان طراحی خاص و زیبای خود و همچنین توانایی های فنی بالاتر، به واقع دوران جدیدی برای این برند در زمینه موتورسیکلت ها به حساب می آید.

طراحی ظاهری  PM-01 125

طراحی ظاهری پژو PM-01 125 شما را کاملاً به یاد خودروهای این برند و به خصوص، ۳۰۸ و ۴۰۸ جدید می اندازد. خطوط شارپ در پنل های بدنه، احجام به کاررفته در بخش باک، شکل و شمایل ال ای دی های جلو و عقب با گرافیک موتیف سه خطی مشابه ۳۰۸ و…، همه و همه مواردی هستند که شباهت بی چون و چرای زبان طراحی این موتورسیکلت به زبان طراحی این روزهای پژو در خودروهایش را به رخ می کشند.

پژو PM01 در چین  به تولید می رسد و کمپانی پژو برنامه دارد تا این مدل بتواند با موتورسیکلت های QJ Motor از گروه جیلی به رقابت بپردازد.

کیفیت سواری

پژو PM-01 125 برای کسانی که حتا تجربه موتورسیکلت های استریت فایتر را هم نداشته باشند، سواری آسان و لذت بخشی خواهد داشت. ارتفاع زین بسیار مناسب است (زین آن در ارتفاع ۸۱ سانتی متری از سطح زمین قرار گرفته است) و برای افراد مختلف با هر قدی، سوار و پیاده شدن از آن راحت خواهد بود. دستگیره ها نیز در موقعیت مناسبی تعبیه شده اند و راکب را دچار کمر درد و یا گرفتگی عضلات و ماهیچه های پهلو نمی کنند. کیفیت صفحه نمایش TFT پنج اینچی این موتورسیکلت قابل قبول است و اطلاعات خوبی را هم به نمایش می گذارد و نکته مثبت آن این است که در نور آفتاب نیز خواناست. راکب می تواند از طریق این صفحه نمایش اطلاعاتی نظیر سرعت، دنده ها، بلوتوث، پیام ها و تماس های تلفن همراه را ببینید و از طریق پورت USB  آن، اقدام به شارژ تلفن همراه خود کند.

مشخصات فنی

موتورسیکلت PM-01 125 از یک پیشرانه به حجم ۱۲۴.۸ سی سی چهارزمانه تک سیلندر بهره می برد که ۱۴ اسب بخار قدرت در ۹۵۰۰ دور در دقیقه و ۱۱ نیوتن متر گشتاور در ۷۵۰۰ دور در دقیقه تولید می کند و با مخزن سوخت پر، ۱۵۰ کیلوگرم وزن دارد. سیستم تعلیق عقب با کمک فنر مرکزی بازویی است.

امکانات PM-01

چراغ های ال ای دی جلو و عقب، مخزن ۱۲.۵ لیتری سوخت، کلاستر تمام دیجیتالی، ترمز ABS و… بخشی از امکانات ایمنی و رفاهی پژو PM-01 محسوب می شوند.

قیمت

قیمت موتورسیکلت جدید پژو ۳۹۹۹ یورو تعیین شده است که با این عدد پایین تر از رقبای مستقیم خود نظیر هوندا CB125 R و KTM Duke 125 و یاماها MT125 می ایستد. این موتورسیکلت به پول ما در حدود ۲۲۰ میلیون تومان قیمت دارد.

پژو PM-01 125 چه مشخصاتی دارد؟

موتورسیکلت PM-01 125 از یک پیشرانه به حجم ۱۲۴.۸ سی سی چهارزمانه تک سیلندر بهره می برد که ۱۴ اسب بخار قدرت در ۹۵۰۰ دور در دقیقه و ۱۱ نیوتن متر گشتاور در ۷۵۰۰ دور در دقیقه تولید می کند.

پژو PM-01 125 چه قیمتی دارد؟

قیمت موتورسیکلت جدید پژو ۳۹۹۹ یورو تعیین شده است که با این عدد پایین تر از رقبای مستقیم خود نظیر هوندا CB125 R و KTM Duke 125 و یاماها MT125 می ایستد.

پژو PM-01 125 چه امکاناتی دارد؟

چراغ های ال ای دی جلو و عقب، مخزن ۱۲.۵ لیتری سوخت، کلاستر تمام دیجیتالی، ترمز ABS و… بخشی از امکانات ایمنی و رفاهی پژو PM-01 محسوب می شوند.

۳.۷ امتیاز از ۳ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.