نسل جدید پژو ۵۰۸ چگونه خواهد بود؟

نسل جدید پژو ۵۰۸
نسل جدید پژو ۵۰۸

طی روز های گذشته پژو از کانسپتی جذاب به نام اینسپشن رونمایی کرد و در همان زمان اعلام شد که طراحی این کانسپت، زبان طراحی نسل جدید محصولات این کمپانی خواهد بود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

پژو ۵۰۸ نخستین بار در سال ۲۰۱۰ و به عنوان جانشین سدان پرچم دار ۴۰۷ وارد خطوط تولید کمپانی شد. این خودرو در سال ۲۰۱۵ مورد یک فیس لیفت جزئی قرار گرفت و اتفاقاً پای این نمونه به کشورمان نیز باز شد. پس از آن در سال ۲۰۱۸ نسل دوم پژو ۵۰۸ معرفی شد و با طراحی خیره کننده خود توانست آمار فروش بسیار خوبی را از خود به جا بگذارد و مورد استقبال عمومی قرار گرفت. این نسل در آستانه یک فیس لیفت جزئی قرار دارد که پیش تر به آن پرداخته ایم و حال قصد داریم پا را فراتر گذاشته و به سراغ نسل سوم ۵۰۸ و طراحی احتمالی آن برویم.

بیشتر بخوانید: پژو ۵۰۸ زیر تیغ جراحی رفت + تصاویر

نسل آینده ۵۰۸

نسل جدید پژو ۵۰۸

اگر همه چیز طبق گفته های مدیران ارشد شرکت پژو پیش برود، در بخش دماغه نسل جدید پژو ۵۰۸ احتمالاً شاهد سبک به‌کاررفته در اینسپشن خواهیم بود. این سبک که یادآور طراحی خودروهایی چون پژو ۵۰۴ است، اقتباسی از زبان طراحی پژو در دهه ۷۰ تا ۹۰ میلادی به حساب می آید که با چاشنی ترندهای روز بازآفرینی شده است‌. از جمله این ترندها می توان به گرافیک سه خطی چراغ ها (برگرفته از رد پنجه شیر) و انشعاب عمودی روی سپر اشاره داشت.

نسل جدید پژو ۵۰۸

در نمای کناری احتمالاً مانند بیش تر خودروهای امروزی و به خصوص اروپایی شاهد کم ترین میزان خط و خطوط اضافه در بدنه خواهیم بود و دستگیره ها نیز به حالت مخفی شونده طراحی شوند. و بالاخره در بخش عقب خودرو هم مانند اینسپشن احتمالاً شاهد یک قاب مشکی یکپارچه باشیم که چراغ ها در دو طرف به صورت سه خط جانمایی شده اند و نوشته PEUGEOT نیز به صورت نورانی و نه چندان بزرگ بر پیشانی این پنل مشکی رنگ خودنمایی کند.

بخش فنی ۵۰۸

نسل جدید پژو ۵۰۸

البته که هنوز صحبت در خصوص مشخصات فنی نسل آینده پژو ۵۰۸ کار بسیار دشواری‌ست، اما اگر طبق کانسپت اینسپشن و این که این خودرو چه در بحث طراحی و چه در بخش فنی سرلوحه محصولات آینده پژو خواهد بود، نظر دهیم، باید گفت نسل آینده پژو ۵۰۸ احتمالاً تنها دارای دو ورژن هیبریدی و فول برقی خواهد بود و احتمالاً خبری از نسخه صرفاً بنزینی نباشد. کانسپت اینسپشن از پلت فرم STLA و دو موتور برقی (هر محور یک موتور) برخوردار است که این دو موتور مجموع قدرتی در حدود ۶۸۰ اسب بخار را ارائه می دهد و این عدد و حتا پایین تر از آن برای یک سدان خانوادگی متوسط، عددی کاملاً هیجان انگیز به نظر می رسد.

در هر صورت، برای رؤیت نسل سوم پژو ۵۰۸ احتمالاً باید تا سال ۲۰۲۴ و یا نهایتاً سال ۲۰۲۵ صبر کنیم و ببینیم شیر جدید پژو تا چه حد به کانسپت اینسپشن وفادار خواهد بود.

زبان طراحی نسل آینده پژو ۵۰۸ چگونه خواهد بود؟

نسل جدید پژو ۵۰۸ احتمالاً از زبان طراحی جدید پژو، که در کانسپت اینسپشن شاهدش بودیم، برخوردار خواهد بود.

پژو ۵۰۸ جدید چه مشخصاتی خواهد داشت؟

اگر طبق کانسپت اینسپشن و این که این خودرو چه در بحث طراحی و چه در بخش فنی سرلوحه محصولات آینده پژو خواهد بود، نظر دهیم، باید گفت نسل آینده پژو ۵۰۸ احتمالاً تنها دارای دو ورژن هیبریدی و فول برقی خواهد بود.

۴.۳ امتیاز از ۱۵ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.