بررسی میدانی پژو ۵۰۸ مدل ۲۰۲۳ توسط خبرنگار اسب بخار

فرصتی فراهم شد تا توسط یکی از نمایندگی های رسمی کمپانی پژو در کشور ترکیه، پژو ۵۰۸ فیس لیفت مدل ۲۰۲۳ را از نزدیک مورد ارزیابی و بررسی قرار دهیم که در ادامه به آن می پردازیم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

پژو ۵۰۸ را می بایست پرچمدار سدان های پژو دانست که برای سال ۲۰۲۳ زیر تیغ جراحی رفت و تغییرات نه چندان گسترده اما کاملا مثبتی را تجربه نمود. خودرویی که در کشور ترکیه محبوبیت به نسبت بالایی دارد و به عنوان یک سدان خانوادگی به نسبت لوکس و با سبک طراحی جذاب و جوان پسند، شناخته می شود. در ادامه شرح این تست و بررسی اختصاصی را برای شما عزیزان بازگو می نماییم.

نسل دوم پژو ۵۰۸؛ خوبی که کهنه نشد

نسل فعلی پژو ۵۰۸ از سال ۲۰۱۹ به بازار آمد و در همان ابتدا با توجه به معرفی زبان حدید طراحی کمپانی پژو، توانست نظر ها رو به سوی خود جلب کند و به محبوبیت و موفقیتی فراتر از حد انتظار کمپانی فرانسوی دست یابد. این طراحی به قدری در سال ۲۰۱۹ خوب و درست انجام شده بود که با وجود گذشت ۴ سال، همچنان نمی توان ایراد و یا از مد افتادگی خاصی را به اسلوب کلی آن وارد دانست. با تمام این تفاسیر کمپانی پژو این خودرو را برای سال ۲۰۲۳ زیر تیغ جراحی برد که حاصل کار نسبت به گذشته جذاب تر نیز شده است.

بررسی ظاهری پژو ۵۰۸ مدل ۲۰۲۳

پژو 508

پژو ۵۰۸ فیس لیفت ​​به لوگوی شیر جدید، جلوپنجره تغییر یافته مشابه آنچه پیشتر در پژو ۴۰۸ هم دیده بودیم بودیم و چراغ‌های باریک‌ تری مزین شده است‌؛ چراغ‌ هایی شیک‌ تر که دارای فناوری LED ماتریسی هستند. دی لایت های دندان ببری پژو که قبلا به صورت یک نوار عمودی از چراغ ها انشعاب پیدا می کردند، حالا به صورت سه خط (برگرفته از فلسفه پنجه ی شیر) در آمده اند و نسبت به قبل کوتاه تر شده اند. این حالت سه خط را قبلا در کانسپت اینسپشن و پژو ۹X8 هم دیده بودیم. نکته ی دیگری که در خصوص این فیس لیفت به چشم می آید آن است که در نمونه PSE جلوپنجره خودرو به صورت یک قاب بزرگ و یکدست مشکی در آمده است که جذابیت نمای جلو را در این نسخه بالاتر برده است. چراغ های عقب اگرچه همان حالت کلی نمونه پیش از فیس لیفت را حفظ کرده اند اما گرافیک داخلی آن ها تغییر کرده و برداشتی تازه از همان موتیف سه پنجه را دارند.

مشتریان می توانند از بین سه رنگ جدید Okenite White، خاکستری تیتانیوم، Eclipse Blue و سه سطح تریم Allure، جی تی و PSE و چندین طرح رینگ در سایزهای ۱۷ تا ۲۰ اینچی خودروی ۵۰۸ خود را سفارش گذاری نمایند. برای تریم PSE که تاپ لول ۵۰۸ به حساب می آید، کمپانی پژو از لاستیک های Michelin Pilot Sport 4S بهره گرفته است. نمونه مورد بررسی ما در این محتوا نیز با رنگ قرمز خاصش، حسابی چشم نواز بود و بار دیگر به ما نشان داد که خودرو های رنگی چقدر می توانند نسبت به دنیای سیاه و سفیدی که ما در ایران ایجاد کرده ایم، جذاب تر باشند.

بخش داخلی ۵۰۸؛ زیبا و متفاوت

پژو ۵۰۸ سدان فیس لیفت در بخش داخلی به مانیتور ده اینچی به روز شده و سلکتور دنده بازطراحی شده برای گیربکس هشت سرعته اتوماتیک تجهیز شده است. این سلکتور دیگر خلبانی نیست و مانند ۳۰۸ و ۴۰۸ جدید، حالت دکمه ای به خود گرفته است. بسته به نوع پیشرانه، چند حالت رانندگی (الکتریک، اکو، هیبریدی، معمولی، اسپرت، ۴WD) و تنظیمات تعلیق (نرمال، اسپرت، راحت) برای راننده در نظر گرفته شده است. کلاستر خودرو هم ۱۲ اینچی بوده و به صورت تمام دیجیتال و همچنین با پیروی از سبک i-cockpit پژو طراحی شده است.

پژو 508

از جمله امکانات ایمنی و رفاهی پژو ۵۰۸ فیس لیفت می توان به مواردی همچون گرمکن شیشه جلو، صندوق بار برقی، سیستم دید در شب، کروز کنترل تطبیقی، سیستم استارت استاپ و ورود بدون کلید، دوربین پارک عقب و ۳۶۰ درجه، سقف پانورامیک، تابلو خوان، رادار خروج از خط و سیستم صوتی با ۱۰ بلندگو، سیستم کنترل پایداری و کشش، تنظیم گودی کمر صندلی های جلو، تنظیم زیر زانوی صندلی های جلو، ترمز پارک برقی، تنظیم میزان سفتی فرمان، شیفتر های پشت فرمان، سنسور نور و باران و… اشاره کرد.

مشخصات فنی پژو ۵۰۸ مدل ۲۰۲۳

پژو 508

پژو ۵۰۸ در کشور ترکیه با انواع پیشرانه های بنزینی و دیزلی عرضه می شود. ابتدا کار را با کم حجم ترین پیشرانه این خودرو یعنی نمونه ۱.۲ لیتری ۳ سیلندر آغاز می کنیم. این پیشرانه توربوشارژ قادر به تولید بیشینه قدرت ۱۳۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر است. یک گیربکس ۸ سرعته اتومات هم وظیفه انتقال قدرت در این مدل را برعهده دارد. مصرف سوخت این پیشرانه برابر با ۵.۹ لیتر در هر صد کیلومتر است.
پیشرانه بعدی یک موتور چهار سیلندر بزرگتر ۱.۶ لیتری با قدرت ۲۱۸ اسب بخار بوده که با جعبه دنده ۸ سرعته AT کوپل شده است. از طرف دیگر، مشتریان می توانند به سراغ موتور چهار سیلندر ۱.۵ لیتری توربودیزل با ۱۳۰ اسب بخار قدرت و گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر نیز بروند.

سخن پایانی

پژو 508

به طور کلی در بخش اروپایی شهر استانبول برند های فرانسوی و شبه فرانسوی نظیر پژو، رنو، سیتروئن و داچیا حضور پر رنگ و گسترده ای دارند و این حضور را می توان در مقام مقایسه (با کمی اغماض)، مشابه محصولات ایران خودرو در سطح شهری همچون تهران دانست. نکته جالب تر آنکه ترک ها به روز ترین محصولات کمپانی های ذکر شده در بالا را در اختیار دارند و با آمدن مدل های جدید، تقریبا پرونده نسخه های قدیمی تر برایشان بسته می شود.

شاید در آنجا حمایت از تولید داخل به شیوه دیگری رقم خورده و به همین خاطر است که درآمد حاصل از صادرات قطعات خودرو در ترکیه، نسبت به درآمد ایران از این بخش، مانند مقایسه فیل و فنجان است.ترک ها بجای آنکه به دنبال تولید خودرو هایی در سطح کوییک و سهند و دنا باشند، در اندیشه صادرات قطعات خودرو به بزرگ ترین خودروسازان جهان بوده اند و همین امر را می توان کلید موفقیتشان در این زمینه دانست.

پژو ۵۰۸ مورد بررسی در این مطلب، از حدود ۱ میلیون ششصد هزار تا ۱ میلیون ۸۰۰ هزار لیر بسته به سطح تجهیزات، پیشرانه و امکانات ایمنی و رفاهی قیمت دارد. عددی که ما با آن به دنبال النترا ۲۰۱۸ صفر کیلومتر یا خودرو های چند ده هزار کیلکمتر کارکرده ی کره ای و به زودی چینی های وارداتی هستیم و خواهیم بود!!!

سوالات متداول

پژو ۵۰۸ مدل ۲۰۲۳ در کشور ترکیه چه مشخصاتی دارد؟

پژو ۵۰۸ در کشور ترکیه با انواع پیشرانه های بنزینی و دیزلی اعم از ۱.۲ لیتری و ۱.۶ لیتری توربو و ۱.۵ لیتری توربودیزل عرضه می شود.

پژو ۵۰۸ مدل ۲۰۲۳ چه امکاناتی دارد؟

جمله امکانات ایمنی و رفاهی پژو ۵۰۸ فیس لیفت می توان به مواردی همچون گرمکن شیشه جلو، صندوق بار برقی، سیستم دید در شب، کروز کنترل تطبیقی، سیستم استارت استاپ و ورود بدون کلید، دوربین پارک عقب و ۳۶۰ درجه، سقف پانورامیک، تابلو خوان، رادار خروج از خط و سیستم صوتی با ۱۰ بلندگو، سیستم کنترل پایداری و کشش، تنظیم گودی کمر صندلی های جلو، شیفتر های پشت فرمان، سنسور نور و باران و… اشاره کرد.

پژو ۵۰۸ مدل ۲۰۲۳ در ترکیه چه قیمتی دارد؟

پژو ۵۰۸ مورد بررسی در این مطلب، از حدود ۱ میلیون ششصد هزار تا ۱ میلیون ۸۰۰ هزار لیر بسته به سطح تجهیزات، پیشرانه و امکانات ایمنی و رفاهی قیمت دارد. عددی که ما با آن به دنبال النترا ۲۰۱۸ صفر کیلومتر یا خودرو های چند ده هزار کیلکمتر کارکرده ی کره ای و به زودی چینی های وارداتی هستیم و خواهیم بود!!!

۴.۳ امتیاز از ۱۶ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.