با خودروهای ۴ ستاره ی کیفی و جزئیاتی بیشتر از آن ها آشنا شوید

با خودروهای 4 ستاره ی کیفی و جزئیاتی بیشتر از آن ها آشنا شوید
بر اساس گزارش رسمی ISQI، چهارده خودروی سواری در آبان ماه سال جاری با ۴ ستاره ی کیفی تولید و مونتاژ شده است. در ماه گذشته جدیدترین عضو باشگاه چهار ستاره های کیفی، چانگان CS35 بوده که قبلا با سه ستاره کیفی در این ارزشیابی حضور داشته است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

در «سطح قیمتی ۱» که بالاترین رده ی قیمت خودروهای تولید داخل است، پژو ۲۰۰۸ و سوزوکی گرندویتارا با ۴ ستاره ی کیفی حضور دارند. البته که ۲۰۰۸ با کمی کیفیت بالاتر توانسته مقام اول را به دست آورد. در ماه های گذشته مزدا۳ بهمن موتور نیز در این سطح قیمتی با ۴ ستاره ی کیفی حضور داشت و حال با خروج آن از خط تولید این شرکت، دیگر در لیست کیفی خودروهای تولید شده در آبان ماه ۹۷ قرار نگرفته است.
در «سطح قیمتی ۲» کیا سراتو سایپا، هیوندای i20، هیوندای اکسنت و هاوال H2 به ترتیب با ۴ ستاره ی کیفی مقام اول تا چهارم این رده را به دست آورده اند. با اینکه همه ی این خودروها ۴ ستاره ی کیفی را دریافت کرده اند، اما به خاطر جزئیات و نمرات به دست آمده در تست ها رتبه ی نهایی آن ها با هم تفاوت دارد و تنها وجه مشترکشان، پاس کردن حداقل های لازم برای اخذ ۴ ستاره ی کیفی در رده ی خود بوده است.
در «سطح قیمتی ۳» تنها فاو بسترن B30 و چانگان CS35 میان ۶ خودروی این رده ۴ ستاره ی کیفی را گرفته اند. بر اساس گزارش ISQI، گویا B30 کمی کیفیت بالاتری داشته توانسته ی مقام اول این رده ی قیمتی را در بحث کیفیت به دست آورد و چانگان CS35 در رتبه ی دوم قرار گرفته است.
در «سطح قیمتی ۴» رنو ساندرو اتوماتیک، رنو تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک، رنو تندر ۹۰ پلاس دنده ای، پژو ۲۰۷i اتوماتیک، رنو پارس تندر و پژو ۲۰۷i دنده ای به ترتیب با ۴ ستاره ی کیفی مقام اول تا ششم را به دست آورده اند.
پیش از این گزارش، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران گزارش کیفی شهریور ۹۷ را منتشر کرده بود و در حال حاضر بر روی وبسایت رسمی این شرکت هیچ اطلاعاتی از وضعیت کیفیت خودروهای تولید شده در مهر ماه سال جاری نیست. حال با مقایسه ی رتبه بنده ی کیفی خودروهای سواری تولید شده در شهریور و آبان ۹۷ می توانیم پی بریم که جایگاه برخی خودروها تغییر کرده است.
سوزوکی گرندویتارا با وجود ۴ ستاره بودنش، به خاطر نبود مزدا۳ در جایگاه دوم قرار گرفته و در شهریور ماه، همزمان با تولید این سدان توسط بهمن موتور، مزدا۳ در مقام دوم و گرندویتارا در جایگاه سوم بوده است.
در شهریور ۹۷، رتبه ی اول کیفیت «سطح قیمتی ۲» به هیوندای اکسنت اختصاص داشته است. اما حال می بینیم که در آبان سال جاری، جایگاه اکسنت، i20 و سراتو تغییر کرده است. کیا سراتو که در پایان تابستان با چهار ستاره ی کیفی رتبه ی دوم را داشته، توانسته به مقام اول در آبان ماه برسد و هیوندای i20 هم از رتبه ی سوم به مقام دوم پیشرفت داشته است. اما هیوندای اکسنت با وجود چهار ستاره ی کیفی، مقام اول را حفظ نکرده و در ماه گذشته به مقام سوم اکتفا کرده است.
پژو ۲۰۷i اتوماتیک در شهریور ۹۷، مقام اول «سطح قیمتی ۴» را داشته و بالاتر از رنو تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک و دنده ای بوده است. حال با حضور مجدد رنو ساندرو اتوماتیک جایگاه اول را از دست داده و از نکات جالب دیگر این است که در آبان ماه ۹۷ پایینتر از رنو تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک و دنده ای قرار گرفته و مقام چهارم را با چهار ستاره ی کیفی انتخاب کرده است.
از سویی نسخه ی دنده ای پژو ۲۰۷i هم نتوانسته مانند شهریور ماه با ۴ ستاره ی کیفی بالاتر از رنو پارس تندر قرار گیرد و در ماه گذشته، پارس تندر توانسته تا آن را پشت سر بگذارد.


گزارش کیفی خودروهای سواری – آبان ۱۳۹۷

گزارش ارزشیابی کیفی خودرو ها منتشر شد


گزارش کیفی خودروهای سواری – شهریور ۱۳۹۷

با خودروهای 4 ستاره ی کیفی و جزئیاتی بیشتر از آن ها آشنا شوید

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.