خودرو ۷۰ سال پیش را نباید تولید کنیم

استاندارد خودروهای سنگین
استاندارد خودروهای سنگین

رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به اجباری شدن ترمز اضطراری و سیستم هشدار انحراف برای خودرو‌های سنگین گفت: به خودروسازانی که همچنان مشغول تولید محصولات بسیار قدیمی هستند اعلام کرده ایم که به سراغ جایگزین‌ بروند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار به نقل از تسنیم، مهدی اسلام پناه افزود: در همه جای دنیا چرخه عمر هر محصولی یک بازه زمانی مشخص دارد و نمی‌توان خودرویی که ۵۰ تا ۷۰ سال پیش تولید می‌شود همچنان با همان ساختار تولید کرد.

وی اضافه کرد‌: برخی از بن سازه‌های (پلتفرم های) خودرو‌های سنگین نظیر کامیون ۱۹۲۴ که در شرکت ایران خودرو دیزل تولید می‌شود باید ارتقاء یابد و البته در خصوص ادامه تولید این خودرو تردید وجود دارد، زیرا ممکن است حتی با ارتقاء بن سازه نیز نتواند استاندارد‌های اجباری را دریافت کند‏‏ و در این صورت باید خودروی باری دیگری را جایگزین آن کنند.

اسلام پناه گفت: ترمز اضطراری را برای خودرو‌های سنگین اجباری کردیم‏؛ همچنین سیستم هشدار انحراف و سیستم کنترل پایداری هم جزو استاندارد‌های اجباری در خودرو‌های سنگین است و تولید کنندگان ملزم به رعایت این موارد هستند.

وی افزود: سازمان ملی استاندارد نمی‌تواند از تجهیزات مربوط به ایمنی و پایداری خودرو چشم پوشی کند و این موارد حداقل‌هایی هستند که برای تولید هر نوع خودرو باید رعایت شوند.

رئیس سازمان ملی استاندارد ادامه داد: ما باید به دنبال رشد تولیداتی باشیم که از کیفیت لازم برخوردار باشند و حتی قابلیت صادرات داشته باشند‏ اینکه از بازار انحصاری سوء استفاده کنیم و بدون در نظر گرفتن ملاحظات مصرف کننده و بازار فقط بدنبال عرضه محصول باشیم در واقع به مصرف کننده ظلم کرده ایم.

۵ امتیاز از ۴ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.