رضایت مردم از خودروهای داخلی زیر 50 درصد است

رضایت مردم از خودروهای داخلی
رضایت مردم از خودروهای داخلی

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: براساس تحلیل‌هایی که سازمان استاندارد با کمک دانشگاه امیرکبیر در مورد شاخص کیفیت و رضایت انجام داده است، خودرو به عنوان یک کالای انحصاری از نظر کیفیت، رضایت مردم را جلب نکرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مهدی اسلام پناه امروز در حاشیه مراسم نکوداشت روز جهانی استاندارد در جمع خبرنگاران گفت: براساس تحلیل انجام شده توسط دانشگاه امیرکبیر، نرخ کیفیت در بعضی از کالاها از جمله دخانیات و خودرو کمتر از ۵۰ درصد بوده و خودروسازان نتوانسته‌اند رضایت مردم را به دست آوردند. 

رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه برای اولین بار در تاریخ صنعت خودروسازی کشور،  5 خودروی بی‌کیفیت و دارای عیوب پرتکرار را در دولت سیزدهم از مدار تولید خارج شد، بیان داشت: همچنین تعداد استانداردهای اجباری قطعات مفصله خودرو به هزار قطعه را در دستور کار قرار داده‌ایم. 

وی اظهار داشت: شاخص‌ها و کیفیت بیش از ۵۰ مولفه و شاخص دارد که با نوع رضایت و رفتار بازار همحوانی دارد، این گزارش‌ها در مورد کالاهای مختلف تهیه و گزارش آن بر روی سایت سازمان بارگذاری شده و همانطور که اشاره شد شاخص کیفیت و رضایت مندی در کالاهای با تولید انحصاری کمتر از ۵۰ درصد است، اما این شاخص در کالاهایی مانند مواد غذایی، شوینده‌ها و لوازم خانگی بالای ۷۰ درصد است. 

وی افزود: کار استاندارد سخت است، لذا از مردم می‌خواهیم از ما حمایت کنند تا با صلابت از حقوق مصرف کنندگان صیانت کنیم. 

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.