جانژینگ سینو گلد (Sino-Gold)، تاکسی برقی سایپا

سینو گلد Sino-Gold
سینو گلد Sino-Gold

جانژینگ سینو گلد یکی از خودروهای حاضر در نمایشگاه تحول صنعت خودرو بود که حالا مشخص شده سایپا قرار است آن را به عنوان تاکسی عرضه کند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

در راستای تحقق برقی سازی ناوگان حمل و نقل درون شهری کشور، اکثر خودروسازان دولتی و خصوصی اجباراً و یا از روی علاقه برای واردات سدان های تمام برقی پا پیش گذاشته اند و حالا می بینیم که تاکسی های الکتریکی وارداتی آن ها یک به یک معرفی می شوند.

در میان مردم و خبرنگاران اما کمتر کسی فکر می کرد که سایپا هم قصد واردات خودروهای برقی را دارد و قرار است سهمی از این بازار را برای خود کند. به این ترتیب با وجود تفکری که وجود داشت، سایپا با دو محصول برقی وارد میدان شد و حالا قرار است نقش پررنگی در واردات تاکسی های تمام برقی داشته باشد.

در جدیدترین به روزرسانی رخ داده در سایت سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی، علاوه بر چانگان ایدو ۴۶۰ تمام برقی، خودرویی به نام سینو گلد نیز حضور دارد که محصول شرکت جانژینگ (Junxing) است. البته در واقع Sino-Gold همان آریزو ۵ برقی مدیران خودرو است که کمپانی جانژینگ نیز آن را تولید می کند. در ضمن طبق اطلاعاتی که به خبرنگار اسب بخار رسیده مدیران خودرو قرار نیست از این به بعد آریزو ۵ برقی را به صورت وارداتی یا مونتاژی عرضه کند و سایپا متولی اصلی واردات این محصول تحت برند جانژینگ خواهد بود.

مشخصات فنی سینو گلد

در کاتالوگ منتشر شده از این خودرو حرفی از گشتاور نامی موتور الکتریکی زده نشده اما حداکثر قدرت تولیدی ۱۰۰ کیلو وات یا ۱۳۴ اسب بخار اعلام شده. پکیچ باتری سینو گلد ۴۸ کیلو وات ساعت و ساخت شرکت CATL چین است که این ظرفیت می تواند حداکثر پیمایش ۴۰۵ کیلومتر را در سیکل NEDC برای خودرو فراهم کند.

طی شارژ سریع باتری های این خودرو در مدت زمان ۳۰ دقیقه و در پروسه شارژ معمولی ۷ تا ۹ ساعته پر می شوند.

در مورد مشخصات فنی سینو گلدی که قرار است وارد شود هم باید گفت اصلاً مشابه آن با جستجوهای بنده در سایت های خارجی یافت نشد و این اعداد و ارقام اعلامی توسط سایپا کمی عجیب و غریب به نظر می رسد. در ضمن شرکت جانژینگ نیز در میان چینی ها به هیچ وجه اسم و رسم دار و مطرح نیست و در رده های بسیار پایین خودروسازهای چینی قرار می گیرد.

در مورد امکانات رفاهی ویژه این خودرو اطلاعاتی در کاتالوگ وجود ندارد اما با توجه به این که قرار است در ناوگان تاکسی رانی مورد استفاده قرار گیرد نمی توان توقع آپشن های جدید و به روز را از سینو گلد داشت.

تفاوت های میان آریزو ۵ برقی و جانژینگ سینو گلد

شاید سینو گلد و آریزو ۵ برقی از لحاظ ظاهری کاملاً شبیه هم باشند اما از لحاظ فنی و طراحی داخلی تفاوت هایی میان آن ها وجود دارد که در ادامه آن ها را به اطلاع شما می رسانیم.

آریزو ۵ برقی از لحاظ فنی دارای شناسنامه معتبرتری در بازار جهانی است و به همین دلیل می دانیم که حداکثر گشتاور خروجی آن نیز چقدر است. به طور کلی طبق اعداد موجود در کاتالوگ سینو گلد، موتور برقی تاکسی سایپا قوی تر از آریزو ۵ برقی خواهد بود اما ظرفیت باتری کمتری نسبت به محصول مدیران خودرو خواهد داشت.

با ورود به درون کابین این دو خودرو هم اختلافاتی را شاهد هستیم که عمده ترین را می شود به پوسته داشبورد نسب داد. برای آریزو ۵ برقی از همان داشبورد قدیمی استفاده شده است اما Sino-Gold مجهز به داشبورد آریزو ۵ توربوهای جدید یا آریزو ۶هایی است که در ایران حضور دارند.

در پایان می توان نتیجه گرفت که بهتر بود واردات این خودرو توسط مدیران خودرو از مبداً چری که شرکت معتبرتر و سرشناخته تری در چین است صورت می گرفت زیرا جانژینگ هنوز امتحان خود در کشور چین را پس نداده و موتور برقی سینو گلد هم شناخته شده نیست.

مشخصات فنی سینو گلد چیست؟

حداکثر قدرت تولیدی ۱۰۰ کیلو وات یا ۱۳۴ اسب بخار اعلام شده. پکیچ باتری سینو گلد ۴۸ کیلو وات ساعت و ساخت شرکت CATL چین است که این ظرفیت می تواند حداکثر پیمایش ۴۰۵ کیلومتر را در سیکل NEDC برای خودرو فراهم کند.

۲.۳ امتیاز از ۳ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.