تاکسی برقی های تیموری مردود شدند / آریزو 5 سایپا مجوز نگرفت

سینو گلد Sino-Gold

کمیته فنی خودروهای برقی، مجوزهای لازم برای حضور انتخاب های تیموری یعنی چانگان ۴۶۰ و سینوگلد در ناوگان تاکسیرانی را صادر نکرد.

مدیران 777 مدیران 777

حضور سایپا در نمایشگاه تحول صنعت خودرو سال گذشته همراه با دو محصول تمام برقی چینی بود که به گفته مسئولین این شرکت برای فعالیت در ناوگان تاکسیرانی وارد شده بودند. از میان دو محصول وارداتی تمام برقی سایپا، جانژینگ سینو گلد از لحاظ ظاهری و فنی کاملاً با آریزو ۵ برقی شباهت داشت و همین یکسانی موجب شده بود تا بسیاری از منتقدان نسبت به واردات خودرویی که در داخل مونتاژ می شود واکنش نشان دهند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

در کنار جانژینگ سینو گلد، سایپا از چانگان ایدو ۴۶۰ هم رونمایی کرد و خبر داد که این سدان نیز قرار است برای مصارف تاکسیرانی مورد استفاده قرار گیرد.

حال اما پس از گذشت حدود ۴ ماه از اقدام سایپا برای واردات خودروهای برقی، خبر رسیده که کمیته فنی خودروهای برقی، نمره قبولی برای چانگان ایدو ۴۶۰ و جانژینگ سینو گلد را اعطا نکرده و این دو خودرو نمی توانند به عنوان تاکسی درون شهری مورد استفاده قرار گیرند.

به این ترتیب می توان نتیجه گرفت که انتخاب های مدیر عامل اسبق سایپا، محمد علی تیموری، در زمینه واردات خودروهای برقی هم مانند واردات خودروهای صفر و کارکرده بی نتیجه ماند. از این رو همه نسخه هایی که تا به حال وارد شده اند باید به عنوان خودروهای شخصی به فروش برسند.

مدیر عامل اسبق سایپا پیش تر اعلام کرد که قصد واردات تویوتا کرولا صفر به ایران را دارد و در کنارش تصمیم داشت تا در زمینه واردات خودروهای کارکرده به سراغ کرولاهای تولیدی ژاپن که فرمان راست هستند برود. توجه داشته باشید که تاکنون هیچ کرولایی توسط سایپا در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی عرضه نشد و واردات خودروهای دست دوم فرمان راست نیز به بازار ایران امکان پذیر نیست.

در پایان می توان نتیجه گرفت تقریباً تمام پروژه های وارداتی اخیر سایپا با شکست مواجه شدند و حتی محصولات تمام برقی این شرکت که با حمایت وزیر صمت به ایران آمدند نیز مجوزهای لازم را دریافت نکردند.

۴.۵ امتیاز از ۸ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.