نیسان GT-R50 ایتال دیزاین خودرویی بدون مرز + ویدیو

نیسان GT-R50 ایتال دیزاین خودرویی بدون مرز + ویدیو

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

این خودرو نتیجه افراط است. جناب ” آلفونسو آلبسا ” ( Alfonso Albaisa ) نایب رییس ارشد کمپانی نیسان گفت: ” این GT-R ی بدون مرز است. این همکاری به منظور جشن پنجاهمین سالگرد برای هردوی این نام هاست، هم GT-R و هم ایتال دیزاین. نتیجه این همکاری خیره کننده است.

به نظر می رسد هر خط طراحی، جدید است در حالی که هویت اصلی GT-R حفظ شده است. این نهایت زیبایی است. شالوده این GT-R50، مدل ۲۰۱۸ nismo است، گرچه محصول نهایی برای حضور در بازی Gran Turismo بی تابی می کند. این زیبایی را مرهون تضادی است که رنگ های سربی و طلایی ایجاد کرده اند. در نمای جلویی، عنصری طلایی رنگ کل جلوپنجره را احاطه کرده است و کاپوت خودرو، پذیرای چراغ جلویی برجسته تر و مشخص تر است که درون خود چراغ هایی از جنس LED با قطر بالا را جای داده اند و از ورودی های هوا تا کمان گلگیر کشیده شده اند.
نیسان GT-R50 ایتال دیزاین خودرویی بدون مرز + ویدیو


طراحان خط سقف را حدود ۲ اینچ پایین آورده اند که این امر باعث کوتاه تر شدن بخش مرکزی خودرو شده و باعث شده بخش‌های بیرونی کمی بلندتر به نظر برسند. همچنین رنگ طلایی، خروجی های هوای معروف GT-R که پشت چرخ های جلو قرار گرفته و تیغه سامورایی نام دارند را نیز مزین کرده است.
اطراف چرخ ها حالت عضلانی موج می زند و شیشه عقب طراحی دوباره شده است. چراغ های عقب دو قلوی گرد و معروف نیسان GT-R به قوت خود باقی است و در اطراف دارای نواری باریک و در مرکز حالتی توخالی دارد.
نیسان GT-R50 ایتال دیزاین خودرویی بدون مرز + ویدیو

در عقب خودرو، بالی بزرگ و قابل تنظیم توسط دو میله نصب شده است. رینگ های ۲۱ اینچی سفارشی به تکمیل شدن نمای خودرو کمک شایانی کرده اند.
درون خودرو دو نوع تزیین از جنس فیبر کربن روی کنسول مرکزی، پنل ادوات الکترونیکی و دستگیره درها کار شده است. چرم مشکی ایتالیایی و جیر مشکی در کنار هم پوشش صندلی ها را تشکیل می دهند. رنگ طلایی به درون کابین نیز سرایت کرده و دور پنل ادوات الکترونیکی، درها و اهرم تعویض دنده را پوشانده است. فرمان حالتی D شکل دارد. بخش میانی و پره های متصل کننده آن از جنس فیبر کربن هستند که در هماهنگی با تزیینات داخلی با جیر همراه شده اند.
نیسان GT-R50 ایتال دیزاین خودرویی بدون مرز + ویدیو
بخش nismo موتور دوتوربوی ۳.۸ لیتری و ۶ سیلندر این خودرو را مجاب به تولید ۷۱۰ اسب بخار و ۵۷۵ پوند بر فیت گشتاور، کرده است. از این تغییرها می توان به توربو شارژرهایی با ویژگی های GT3 و با ورودی های هوای بزرگ و اینترکولرهای بزرگ تر، جت پیستون ها با جریان بالا و انژکتورها با جریان سوخت بالا، میل لنگ و پیستون مقاوم اشاره کرد. در کنار این تغییرها، مهندسان جعبه دنده سکوینشنال ( اتوماتیک ) و ۶ دنده و دوکلاچه خودرو را تقویت کرده اند و دیفرانسیل و شفت مقاوم تر نصب کرده اند.
سیستم تعلیق نیز تغییر داده شده که شامل سیستم Bilstein با کمک فنرهای قابل تنظیم ممتد می شود.
ترمزهای شش پیستون Brembo در جلو و چهار پیستون در عقب وظیفه نگه داشتن این خودرو را به عهده دارند در حالی که تایرهای Michelin Pilot Super Sport چسبندگی این خودرو را تضمین می کنند.
نیسان GT-R50 ایتال دیزاین ماه آینده در اروپا معرفی خواهد شد.

سیاوش مرادی
گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.