نیسان های وارداتی به شوروم معین خودرو اروند رسیدند

نیسان معین خودرو اروند
نیسان معین خودرو اروند

معین خودرو اروند یکی از مدعیان واردات خودروهای نیسان به کشور است که به تازگی سه محصول از این برند ژاپنی را از گمرک ترخیص کرده و به شوروم خود آورده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

نیسان ایکس تریل، کیکس و سانی سه مدل از این برند معروف ژاپنی هستند که قرار است توسط معین خودرو اروند به ایران وارد شوند. این شرکت با توجه به نیاز موجود در کشور سه مدل متفاوت از لحاظ سایز و سگمنت را برای بازار ایران انتخاب کرده و در سبد محصولات قابل عرضه خود قرار داده است.

نیسان کیکس در گروه کراس اوورهای کوچک قرار می گیرد و ایکس تریل نیز به عنوان یک کراس اوور بزرگ در دنیا شناخته می شود. از طرفی دیگر پس از مدت ها نیز شاهد حضور یک سدان از برند نیسان با نام سانی در ایران خواهیم بود.

نیسان ایکس تریل

نیسان ایکس تریل برخلاف انتظار و به دلیل محدودیت های ارزی واردات، فقط در نسخه پایه و به صورت تک دیفرانسیل به بازار ایران عرضه خواهد شد. این کراس اوور ژاپنی مجهز به یک پیشرانه ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی است که می تواند ۱۸۱ اسب بخار توان و ۲۴۴ نیوتن متر گشتاور را به نسل سوم گیربکس های CVT نیسان تحویل دهد.

با توجه به این که فعلاً قرار است فقط نسخه پایه ایکس تریل وارد شود خبری از آپشن های ایمنی و رفاهی به روزی نیست. نسخه وارداتی ایکس تریل ۲۰۲۳ مجهز به آپشن هایی مانند ترمز پارک برقی، اتوهلد، سنسور نور، اتولایت، شیفتر پشت فرمان و استارت دکمه است.

در این میان اما جای خالی برخی آپشن ها مانند سیستم تهویه اتوماتیک، سانروف یا سقف پانوراما، ورود بدون کلید، رادار جانبی، رادار بین خطوط، مولتی مدیا، دوربین ۳۶۰ و … به شدت حس می شود.

البته به گفته مدیران معین خودرو اروند، برخی از آپشن ها که به دلیل محدودیت ارزی، سفارش گذاری نشده اند در فرآیند ارائه خدمات پس از فروش برای ایکس تریل قابل نصب اند.

نیسان کیکس

نیسان کیکس معین خودرو اروند
نیسان کیکس معین خودرو اروند

نیسان کیکس وارداتی معین خودرو اروند از یک موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی بهره می برد که قادر است ۱۲۲ اسب بخار توان و ۱۵۵ نیوتن متر گشتاور را از طریق گیربکس CVT Xtronic فقط به چرخ های جلو تحویل دهد.

نیسان کیکس وارداتی نیز قرار است با آپشن هایی مانند رادار بین خطوط، رادار نقطه کور، ترمز اضطراری اتوماتیک، ترمز پارک برقی و … به بازار ایران عرضه شود.

نیسان سانی

در قسمت پیشرانه، سانی هم مانند کیکس با یک موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی رو به رو هستیم که حداکثر توان تولیدی اش به ۱۱۸ اسب بخار و حداکثر گشتاورش هم به ۱۴۹ نیوتن متر می رسد. برای این مدل از نیسان هم از نسل سوم گیربکس های CVT استفاده خواهد شد.

برخلاف ایکس تریل اما سانی با آپشن های رفاهی و ایمنی بیشتری به بازار ایران عرضه خواهد شد. از جمله امکانات و آپشن های مهم این سدان نسبتاً اقتصادی نیسان می توان به رادار هشدار تصادف از جلو، ترمز اضطراری، رادار بین خطوط، رادار جانبی، تهویه اتوماتیک تک کاناله، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، مولتی مدیا، دوربین ۳۶۰ و سنسور پارک جلو و عقب اشاره کرد. با وجود در نظر گرفتن امکانات زیاد برای این خودرو اما آپشن هایی مانند سانروف و ترمز پارک برقی را در این خودرو نمی بینیم.

گالری تصاویر

نیسان ایکس تریل

نیسان سانی

۴.۲ امتیاز از ۱۷ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.