پارس خودرو پنجمین مدعی واردات نیسان به ایران

نیسان سیلفی پارس خودرو
نیسان سیلفی پارس خودرو

طبق اطلاعات رسیده متوجه شدیم که پارس خودرو هم قصد واردات نیسان به کشور را دارد و به بیانی دیگر چهارمین مدعی واردات محصولات نیسان، پارس خودرو خواهد بود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

بر اساس اطلاعات به دست آمده معلوم شد که مثلث واردات خودروهای نیسان تبدیل به چهار ضلعی شده و حالا پارس خودرو را هم می توانیم مدعی واردات محصولات این برند ژاپنی بدانیم. به این ترتیب مقوله واردات خودروهای نیسان نسبت به قبل بسیار پیچیده تر شده است و هنوز هم نمی دانیم که دقیقاً کدام یک از ۴ شرکت نامی خودرو، پارس ساتر هوشمند، معین خودرو اروند، بهمن موتور و پارس خودرو، قصد دارند به صورت جدی نیسان ها را وارد کشور کنند.

البته با توجه به همکاری دو شرکت نامی خودرو و پارس ساتر هوشمند، می توانیم به صورت جدی چهار متولی و مدعی برای واردات خودروهای نیسان در نظر بگیریم.

چه محصولاتی از نیسان توسط پارس خودرو وارد خواهند شد؟

طبق عکس ارسالی حضور یک دستگاه نیسان سیلفی (Sylphy) 2023 فیس لیفت در کانتینر پارس خودرو تایید شده و امروز نیز همین خودرو در محوطه شرکت مذکور تردد داشته تا حقیقت اخبار واردات نیسان توسط پارس خودرو مشخص شود. شنیده ها نیز حاکی از آن است که پارس خودرو علاوه بر سیلفی ۲۰۲۳ فیس لیفت، قصد واردات یک محصول هاچ بک از نیسان یعنی تیدا (Tiida) را هم دارد.

البته باید بیان کرد که تا به حال شرکتی ادعای واردات نیسان سیلفی با این طراحی ظاهری را نداشته و نسخه ای که توسط نامی خودرو رونمایی شده مربوط به فیس سال ۲۰۲۲ است. در ضمن معین خودرو اروند هم تا به حال یک دستگاه نیسان سانی را ترخیص کرده و فعلاً قصد واردات سیلفی را ندارد.

بیشتر بخوانید :

رونمایی از سه محصول نیسان توسط نامی خودرو

نیسان های وارداتی به شوروم معین خودرو اروند رسیدند

مشخصات فنی سیلفی پارس خودرو

نسخه فیس لیفت ۲۰۲۳ این خودرو در دو نسخه هیبرید و بنزینی به بازار چین عرضه شده و فقط هم مختص بازار این کشور طراحی و تولید شده است. با توجه به جلوپنجره خودرویی که در عکس دیده می شود می توان فهمید که نسخه وارداتی پارس خودرو تمام بنزینی است. برای نسخه تمام بنزینی از موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی ۴ سیلندر استفاده شده که می تواند ۱۱۶ اسب بخار توان و ۱۵۹ نیوتن متر گشتاور را از طریق گیربکس CVT نسل سه (Xtronic) به چرخ های جلو تحویل دهد.

نسخه بنزینی این خودرو در بازار چین با سه تریم آپشنی و امکاناتی متفاوت عرضه می شود که به همین دلیل نمی توانیم با قاطعیت در مورد سطح امکانات و آپشن های سیلفی وارداتی پارس خودرو اظهار نظر کنیم.

قیمت نیسان سیلفی

قیمت این خودرو در چین از ۱۶,۶۰۰ دلار (نسخه پایه) آغاز می شود و نسخه فول بنزینی هم در حدود ۱۸,۶۰۰ دلار است. به این ترتیب پارس خودرو می تواند به راحتی فول ترین سیلفی بازار چین را وارد کشور کند زیرا محدودیت های ارزی واردات خودرو مشکلی برایش به وجود نمی آورد.

چه محصولاتی از نیسان توسط پارس خودرو وارد خواهند شد؟

طبق عکس ارسالی حضور یک دستگاه نیسان سیلفی (Sylphy) 2023 فیس لیفت در کانتینر پارس خودرو تایید شده. شنیده ها نیز حاکی از آن است که پارس خودرو علاوه بر سیلفی ۲۰۲۳ فیس لیفت، قصد واردات یک محصول هاچ بک از نیسان یعنی تیدا (Tiida) را هم دارد.

۴.۵ امتیاز از ۸ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.