هیوندای i30 N با ظاهری جذاب رونمایی شد

هیوندای i30 N با ظاهری جذاب رونمایی شد

به تازگی، کمپانی «هیوندای» نسخه به‌روزشده از مدل “i30 N” را معرفی کرده که این خودرو در ظاهر و جزییات فنی تغییرات جذابی داشته است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

انتظار می رود هیوندای i30 N ابتدای سال ۲۰۲۱ به بازار اروپا بیاید، اما هنوز در مورد قیمت و ورود به بازار آمریکا اطلاعاتی در دسترس نیست. این خودرو در نسخه پایه مجهز به پیشرانه ۲ لیتر توربوشارژ است که توان تولید ۲۴۷ اسب بخار قدرت و ۳۵۳ نیوتن متر گشتاور را دارد. اما با انتخاب پکیج پرفورمنس قدرت پیشرانه به ۲۷۶ اسب بخار می رسد و گشتاور هم ۳۹۲ نیوتن متر خواهد بود. این اعداد نشان می دهد که در نسخه پرفورمنس نسبت به نسل قبل افزایش ۵ اسب بخاری در قدرت و ۳۹ نیوتن متری در گشتاور را داریم. با بوست قوی توربو در پیشرانه، هیوندای i30 N در ۵.۹ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد که نسبت به نسخه معمولی ۰.۲ ثانیه بهبود در رکورد شتاب گیری را می بینیم.

هیوندای i30 N با ظاهری جذاب رونمایی شد

انتقال قدرت در این خودرو به وسیله گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه تر و اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود. این همان گیربکسی است که در ولوستر N هم دیده می شد. در کنار این گیربکس امکان سفارش جعبه دنده دستی ۶ سرعته هم برای دوست داران این سبک فراهم است.

در نمای جلوی هیوندای i30 N طرح جدید ذوزنقه ای را در جلوپنجره می بینیم که مشابه آن در آخرین نسخه سوناتا هم دیده می شد. در قسمت پایین سپر و ورودی های هوا طراحی گوشه دار و سه بعدی را داریم که این نوع طراحی به عملکرد آیرودینامیک و فرمان پذیری این خودرو کمک می کند. یکی دیگر از تغییراتی که در نسل جدید این خودرو می بینیم طراحی جدید چراغ های روز است که با طرح V و به صورت افقی در کاسه چراغ طراحی شده اند. بال عقب در این خودرو بزرگ تر شده و چراغ های عقب هم بازطراحی شده اند و قطر خروجی های اگزوز نسبت به قبل افزایش داشته است.

هیوندای i30 N با ظاهری جذاب رونمایی شد

درون این خودرو صندلی ها طراحی جدید دارند و سبک تر از نسخه پیشین طراحی شده اند. در قسمت های مختلف کابین قطعات فلزی و نقره ای رنگ دیده می شود و نشان N را در فرمان، صندلی ها و دسته دنده می بینیم. رنگ زمینه در طراحی داخلی مشکی است و تودوزی ها با رنگ آبی انجام گرفته است. با سفارش نسخه پرفورمنس، رینگ های ۱۹ اینچی جدید را خواهیم داشت که از رینگ های نسخه پایه سبک تر است. همچنین در نسخه پرفورمنس لاستیک های پیرلی P-Zero جای لاستیک های میشلن را می گیرند و افزایش اندازه را در دیسک های جلو خواهیم داشت.

هیوندای امکانات ایمنی را هم در این خودرو افزایش داده است؛ سیستم پیشگیری از تصادف، سیستم تشخیص عابر پیاده و سیستم رانندگی بین خطوط آپشن های ایمنی این خودرو هستند. با سفارش نسخه اتوماتیک این خودرو رادار نقطه کور پیشرفته (متصل به سیستم ترمز هوشمند برای تعویض لاین) را هم در این خودرو خواهید داشت.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.