معنی لوگو هیوندای و تغییرات آن

لوگو هیوندای
لوگو هیوندای

احتمالاً تا امروز مطالب جالب و خاصی در خصوص لوگو برندهای مختلف کمپانی های خودروسازی در جهان مطالعه کرده باشید، در این مقاله به بررسی تغییرات، معانی و مفهوم لوگو هیوندای (HYUNDAI) می پردازیم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

برند هیوندای برای اولین بار توسط چونگ جو یونگ (Chung Ju Yung) در سال ۱۹۴۷ در کشور کره تأسیس شد. برند هیوندای در ابتدا مجموعه کمپانی بود که در زمینه های مختلف فعالیت داشت، اما فعالیت اصلی این برند در آن زمان به کارهای ساختمانی و ساخت و ساز خلاصه می شد.

لوگو هیوندای
لوگو هیوندای

امروز برند Hyundai با گسترش حداکثری برند کمپانی خود در زمینه های مختلف، فعالیت اقتصادی رو به رشد و خوبی دارد و یکی از غول های صنعتی کشور کره جنوبی محسوب می شود، مجموعه فعالیت های این برند در صنایع سنگین هیوندای (Hyundai Heavy Industry) که در امر کشتی سازی در صنایع این کشور فعالیت جدی دارند.

اما مهم ترین بخش برای برند Hyundai، که برای تمام مردم جهان شناخته شده تر است، بخش خودروسازی این کمپانی است که در سال ۱۹۶۷ پایه گذاری شد و امروز بخش عمده این برند و کمپانی را تشکیل داده است.

تغییرات و معنی لوگو برند هیوندای

در نگاه اولیه به لوگو برند هیوندای که یکی از غول های صنعتی کشور کره جنوبی است و توانسته جایگاه خوبی در صنعت خودروسازی جهان پیدا کند، حرف H را مشاهده می کنید که اکثر مردم جهان مفهوم اولیه این لوگو را متوجه می شوند، که H از ابتدای کلمه Hyundai گرفته شده است و مفهوم و جانمایی مفهوم پنهان لوگو را به علت زیرکی در طراحی آن متوجه نمی شوند.

اما حقیقت موضوع از این قرار است که حرف H که در درون بیضی جانمایی شده است، معنی و مفاهیمی بزرگ تر از یک حرف لاتین دارد و طراح لوگوی این برند به دنبال رساندن مفهومی خاص به طرف‌داران و مشتریان برند هیوندای بوده است.

لوگو هیوندای
لوگو هیوندای

اگر به لوگوی برند Hyundai بیش تر دقت کنید متوجه مفهومی جالب و خاص در این لوگو می شوید، آن هم این است که حرف H که به صورت مورب در بیضی جانمایی شده، نماد دو انسان است که با یکدیگر در حال توافق و دست دادن هستند، اما این دو انسان چه کسانی هستند؟ یکی از آن ها مشتری یا خریدار و طرف دیگر کمپانی هیوندای است، و به این معنا که کمپانی هیوندای از روز توافق و فروش محصول آماده ارائه خدمات و رسیدگی به مشکلات مشتری خود است، تا سالیان دراز، هیوندای در این طراحی به دنبال رساندن مفهوم ارائه خدمات خوب به مشتریان بود.

تغیرات لوگو HYUNDAI از ابتدا تا به امروز

لوگو هیوندای
لوگو هیوندای

لوگو کمپانی هیوندای از روز نخست تا امروز تنها یک بار دچار تغییر شده است، در ابتدا این کمپانی خودروسازی لوگو را با نماد HD طراحی کرد و بر این باور بود که اگر تنها حرف H را به عنوان لوگو برگزیند با لوگوی معروف کمپانی بزرگ خودروسازی و موتورسازی ژاپنی یعنی هوندا (HONDA) اشتباه گرفته شود و شباهت ظاهری آن ها برای مشتریان گیج کننده و مبهم باشد و برند هیوندای از ترس آن که با این شباهت، برندینگ و فروش محصولاتش با مشکل مواجه شود، تصمیم گرفت لوگوی خود را با دو حرف لاتین HD طراحی کند.

اما با گذشت زمان و رشد روز افزون کمپانی خودروسازی کره ای HYUNDAI، مسئولان این برند تصمیم گرفتند لوگوی جدید را با مفهومی خاص طراحی کنند و چون این برند در سال های بعد از محبوبیت و مقبولیت خوبی برخودار بود، دیگر کاربری در جهان برند ژاپنی هوندا با برند کره ای هیوندای را اشتباه نمی گرفت، بنابراین مدیران ارشد کمپانی هیوندای تصمیم گرفتند لوگوی امروزی این برند را (یعنی H لاتین در بیضی که نماد پیشرفت و رشد این برند است) طراحی و به جهانیان معرفی کنند.

۴.۴ امتیاز از ۷ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.