فروش هیوندای های وارداتی در سامانه یکپارچه

هیوندای های وارداتی
هیوندای های وارداتی

چندی پیش، گمرک ایران قیمت چهار محصول وارداتی هیوندای را به کشور اعلام کرد و اکنون زمزمه عرضه سه مدل از این چهار خودرو هیوندای در سامانه یکپارچه شنیده می شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

طبق شنیده ها تعداد محدودی از خودروهای هیوندای از سه مدل النترا، اکسنت و توسان به گمرکات جنوبی کشور وارد شده است و به زودی کارهای ترخیص این خودروها و عرضه آن ها در سامانه یکپارچه برای مشتریانی که برای خرید خودروهای وارداتی در این سامانه ثبت نام کرده بودند، آغاز خواهد شد.

هیوندای های وارداتی
هیوندای های وارداتی

طبق اخبار رسیده به خبرنگار اسب بخار، النتراهای وارداتی در عرضه اول از نوع ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی با حداکثر قدرت ۱۲۸ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۱۵۴ نیوتن متر به همراه گیربکس ۶ سرعته AT هستند. هیوندای النترا ۲۰۲۳ وارداتی به دو کیسه هوا، رینگ آلومینیومی ۱۶ اینچی، جلوپنجره مشکی (بدون طرح براق و کرومی)، تریم داخلی پارچه، تهویه الکتریکی دستی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، فرمان کمکی برقی، کروز کنترل، بلوتوث، نمایشگر ۸ اینچی لمسی، دوربین و سنسور پارک عقب، استارت دکمه ای، جلوآمپر آنالوگ با نمایشگر ۴.۲ اینچی دیجیتال، سانروف، سنسور نور، اندروید اتو، اپل کار پلی، سنسور باد تایرها و… مجهز است.

هیوندای های وارداتی
هیوندای های وارداتی

خودرو دوم یعنی اکسنت هم در بحث فنی به همان پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی مجهز خواهد بود. پیشرانه مذکور با یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک کوپل شده است. هیوندای اکسنت در بحث امکانات ایمنی و رفاهی به مواردی نظیر سانروف، کروز کنترل، رینگ های آلومینیومی، کاپ هلدر، پاور ویندوز، سیستم مالتی مدیا، سیستم ورود و استارت بدون کلید، ترمز چهار چرخ دیسکی، تریم چرم داخلی، کنسول مرکزی، سنسور و دوربین پارک عقب، بلوتوث، سیستم کنترل پایداری، چهار عدد ایربگ و… مجهز است.

هیوندای های وارداتی
هیوندای های وارداتی

در نهایت، توسان با پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی را داریم. این پیشرانه قادر به تولید ۱۶۴ اسب بخار و گشتاور ۲۰۴ نیوتن متر است و جعبه دنده آن هم از نوع ۶ سرعته اتوماتیک خواهد بود. توسان های وارداتی احتمالاً به امکاناتی همچون رینگ آلومینیومی، جلوپنجره مشکی (بدون طرح براق و کرومی)، تریم داخلی پارچه، تهویه الکتریکی دستی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، فرمان کمکی برقی، کروز کنترل، بلوتوث، نمایشگر ۸ اینچی لمسی، دوربین و سنسور پارک عقب، استارت دکمه ای، سانروف، سنسور نور، اندروید اتو، اپل کار پلی، سنسور باد تایرها و… مجهز خواهند بود.

گمرک ایران قیمت این سه مدل را پیش تر بدون احتساب هزینه های شماره گذاری و… و با احتساب تعرفه واردات ۷۵ درصدی، برای هیوندای النترا ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی ۳۲۲۳۰ یورو، برای هیوندای ا‌کسنت با پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی ۲۷۱۱۱ یورو و هیوندای توسان با پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی ۳۵۵۷۱ یورو اعلام کرده بود. البته لازم به ذکر است که قیمت این خودروها برای عرضه در سامانه در نهایت توسط شورای رقابت محاسبه و اعلام خواهد شد.

در نهایت، لازم به ذکر است که خدمات پس از فروش این خودروها هم برعهده KTL خواهد بود. شرکت تجارت بین المللی و پشتیبانی کرمان خودرو، به عنوان نماینده هیوندای در ایران با هدف فروش و ارائه خدمات پس از فروش به خودروهای سواری تولیدی و وارداتی شرکت هیوندای از ابتدای سال ۹۷ فعالیت خود را شروع کرد و اکنون هم خدمات هیوندای های وارداتی را بر عهده خواهد داشت.

۴.۷ امتیاز از ۱۵ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.