هیوندای سانتافه 2024 ؛ زبان طراحی جدید هیوندای + مشخصات فنی

هیوندای سانتافه 2024
هیوندای سانتافه ۲۰۲۴

هیوندای سانتافه ۲۰۲۴ یا اولین مدل از پنجمین نسل این خودرو به طور رسمی رونمایی شد تا همه از طراحی جعبه ای آن مطمئن شوند و با زبان طراحی جدید هیوندای آشنایی بیش تری پیدا کنند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

دو نسل از هیوندای سانتافه در ایران فروخته شد و هر دو نسل هم با استقبال بسیار زیادی روبه‌رو شدند. استقبال ایرانی ها از سانتافه به حدی بود که در سال ۲۰۱۴ حدود ۲۵ هزار دستگاه از این خودرو فروخته شد، که نسبت به دیگر وارداتی ها بسیار بیش تر بود و پس از آن، تمام خیابان های ایران پر شد از سانتافه ای که آن روزها یکی از به‌روزترین محصولات کره ای بود.

حال اما نسل پنجم این خودرو با طراحی متفاوت تری معرفی شده است، که تمام ذهنیت ما از آن نسخه ها و نسل های قبلی را تغییر می دهد و طراحی جعبه یا Boxy را جایگزین آن انحناها و خطوط نرم بدنه می کند.

طراحی ظاهری هیوندای سانتافه ۲۰۲۴

هیوندای سانتافه 2024
هیوندای سانتافه ۲۰۲۴

طراحی جعبه ای هیوندای سانتافه ۲۰۲۴ موجب شده است چراغ های جلو نیز چنین فرمی به خود بگیرند و با کل خودرو هماهنگ شوند. نکته مهمی که در چراغ های جلو نظرها را به خود جلب می کند این است که یک حرف H روشن می شود و نماد اولین حرف هیوندای را نمایان می کند.

چراغ های عقب این خودرو نسبت دیگر خودروها پایین تر تعبیه شده اند تا جلوه خاصی به خودرو بدهند، اما احتمالاً این کاهش ارتفاع به دید خیلی ها جذاب نباشد و مورد پسندشان واقع نشود. نکته دیگر در مورد چراغ های عقب این است که کشیده تر شده اند و تا طوقه گلگیر ادامه دارند.

با نگاهی به نمای کناری هیوندای سانتافه ۲۰۲۴ ویژگی خاصی دیده نمی شود و مانند دیگر خودروهای جعبه ای با یک طراحی نسبتاً ساده روبه‌رو هستیم که حتا دستگیره های مخفی شونده هم برایش در نظر گرفته نشده است.

طراحی داخل کابین هیوندای سانتافه ۲۰۲۴

کابین هیوندای سانتافه 2024

با ورود به درون کابین هم متوجه می شویم که اکثر بخش ها مانند بیرون خودرو گوشه دار طراحی شده اند و به صورت مستطیل هستند تا الگوی طراحی بیرونی، در درون کابین هم حفظ شود و حس و حال یکسانی به راننده القا کند.

از امکانات رفاهی در نظر گرفته شده برای هیوندای سانتافه ۲۰۲۴ می توان به مولتی مدیا و کلاستر یکپارچه منحنی، دو عدد شارژر وایرلس، دریچه سرتاسری تهویه و… اشاره کرد.

کابین هیوندای سانتافه 2024

یکی از نکات مهم در طراحی کابین سانتافه ۲۰۲۴ این است که مانند اکثر خودروهای روز دنیا فقط از بخش های لمسی برای تنظیم سیستم تهویه استفاده نکرده است و شاهد به کارگیری دکمه ها و درجه های چرخان نیز هستیم. این ویژگی موجب می شود حس نوستالژی برای راننده و سرنشینان حفظ شود و ایجاد تغییر در سیستم تهویه و دیگر تنظیمات خودرو نیز برای‌شان راحت تر باشد.

آیا فضای داخلی پنجمین نسل از سانتافه بزرگ تر شده است؟

با نگاهی به عکس های داخلی این خودرو متوجه می شویم که کنسول میانی پهن تر شده و این افزایش پهنا به حدی است که دو عدد شارژر وایرلس کنار هم قرار گرفتند. از طرفی دیگر، طبق گفته مدیران هیوندای، فاصله محوری سانتافه نسل پنجم بیش تر شده است، که این قضیه نیز حاکی از بزرگ تر شدن فضای داخلی خودرو و راحتی بیش تر سرنشینان طی سفرهاست.

مشخصات فنی هیوندای سانتافه ۲۰۲۴

هیوندای سانتافه 2024
هیوندای سانتافه ۲۰۲۴

اطلاعات مرتبط با مشخصات فنی این خودرو به تازگی منتشر شده که به ما می گوید سانتافه جدید قرار است با دو تریم فنی به بازار آمریکا عرضه شود.

برای تریم فنی اول از همان موتور ۲.۵ لیتری توربویی که برای سانتافه های قبلی و سانتاکروز در نظر گرفته می شده است، استفاده شده. این موتور ۲.۵ لیتری توربوشارژ می تواند از ۲۷۷ تا ۲۸۱ اسب بخار خروجی داشته باشد و گشتاور ۴۲۲ نیوتن متری را به یک گیربکس ۸ سرعته دو کلاچه تحویل دهد.

تریم فنی دوم اما قرار است به صورت هیبریدی باشد و یک موتور برقی در کنار موتور بنزینی ۱.۶ لیتری قرار گیرد. موتور بنزینی نسخه هیبرید این خودرو ۴ سیلندر و توربوشارژ است که قابلیت این را دارد تا به تنهایی ۱۷۷ اسب بخار و ۲۶۴ نیوتن متر را تولید کند. در این نسخه مجموعاً با کمک هر دو موتور، حداکثر توان ۲۲۶ اسب بخاری تولید می شود و از طریق یک گیربکس AT شش سرعته به هر چهار چرخ خودرو می رسد.

زمان شتاب گیری سانتافه ۲۰۲۴ چند ثانیه است؟

نسخه هیبرید این خودرو ۹.۵ ثانیه و نسخه تمام بنزینی اش ۸ ثانیه نیاز دارد تا از سرعت ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

در کل از آن جایی که، نسل پنجم این خودرو از نظر ابعاد و اندازه بزرگ تر شده و طراحی جعبه ای به خود گرفته است، نیاز به قدرت بیش تری هم دارد تا خریدار از همه جنبه های این خودرو راضی باشد.

منبع: Motor1.com

هیوندای سانتافه ۲۰۲۴ در ظاهر چه تغییراتی داشته است؟

طراحی جعبه ای سانتافه ۲۰۲۴ موجب شده تا چراغ های جلو نیز چنین فرمی به خود بگیرند و با کل خودرو هماهنگ شوند. چراغ های عقب این خودرو نسبت دیگر خودروها پایین تر تعبیه شده اند تا جلوه خاصی به خودرو بدهند، اما احتمالاً این کاهش ارتفاع به دید خیلی ها جذاب نباشد. نکته دیگر در مورد چراغ های عقب این است که کشیده تر شده اند و تا طوقه گلگیر ادامه دارند.

طراحی داخل کابین هیوندای سانتافه ۲۰۲۴ به چه صورت است؟

با ورود به درون کابین هم متوجه می شویم که اکثر بخش ها مانند بیرون خودرو گوشه دار طراحی شده اند تا الگوی طراحی بیرونی، در درون کابین هم حفظ شود. از امکانات رفاهی در نظر گرفته شده برای سانتافه ۲۰۲۴ می توان به مولتی مدیا و کلاستر یکپارچه منحنی، دو عدد شارژر وایرلس، دریچه سرتاسری تهویه و… اشاره کرد.

مشخصات فنی هیوندای سانتافه ۲۰۲۴ چیست؟

برای تریم فنی اول از موتور ۲.۵ لیتری توربوشارژی استفاده شده که می تواند از ۲۷۷ تا ۲۸۱ اسب بخار خروجی داشته باشد و گشتاور ۴۲۲ نیوتن متری را به یک گیربکس ۸ سرعته دو کلاچه تحویل دهد.
تریم فنی دوم اما هیبریدی است و از یک موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ و یک موتور برقی تشکیل شده. در مجموع این دو موتور می توانند ۲۲۶ اسب بخار را به یک گیربکس ۶ سرعته AT تحویل دهند.

زمان شتاب گیری سانتافه ۲۰۲۴ چند ثانیه است؟

نسخه هیبرید این خودرو ۹.۵ ثانیه و نسخه تمام بنزینی اش ۸ ثانیه نیاز دارد تا از سرعت ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

۳.۷ امتیاز از ۶ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.