هیوندای i20 جدید ؛ ایمن تر از گذشته

هیوندای i20 جدید
هیوندای i20 جدید

هیوندای i20 جدید با وجود این که تغییرات ظاهری کمی را به خود دیده، اما در بحث آپشن های رفاهی و ایمنی بسیار به‌روز شده است و دیگر یک هاچ بک ارزان با امکانات رفاهی و ایمنی ضعیف نیست.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

هیوندای آی ۲۰ یکی از هاچ بک های معروف کمپانی هیوندای است که موفق شده در نقاط مختلف جهان بازار خوبی را تجربه کند، زیرا در حالی که همیشه طراحی زیبایی داشته و از نظر ابعاد و اندازه هم مناسب بوده است، با قیمت قابل قبول به دست مشتری می رسید.

هیوندای i20 جدید
هیوندای i20 جدید

اکنون نسل سوم این خودرو دوباره دست‌خوش تغییر و تحول هایی شده است که شاید تغییرات زیادی در ظاهر هیوندای i20 جدید به وجود نیاورده باشد، اما آن را به امکانات رفاهی و ایمنی بسیاری مجهز کرده است که می تواند بازار این خودرو را از قبل نیز بهتر کند.

تغییرات ظاهری هیوندای i20 جدید

هیوندای i20 جدید

همان طور که گفته شد، تغییرات ظاهری به وجودآمده برای این خودرو در حدی نیست که بتوان آن را یک فیس لیفت کامل دانست، با این وجود، در بخش جلو از سپر و جلوپنجره جدیدی استفاده شده است که نسبت به مدل های قبلی دارای خطوط شکسته بیش تری هستند و خودرو را خشن تر جلوه می دهند.

در قسمت عقب خودرو نیز به جز طراحی سپر، تغییر قابل توجه دیگری صورت نگرفته، اما مهم ترین اتفاقی که برای نمای هیوندای i20 جدید افتاده است، اضافه شدن سه رنگ جدید به فهرست رنگ های قابل عرضه است که در صورت انتخاب آن ها، صاحب خودرو بیش تر در خیابان ها جلب توجه خواهد کرد.

امکانات رفاهی و ایمنی هیوندای i20 جدید

هیوندای i20 جدید
هیوندای i20 جدید

در بحث امکانات رفاهی اضافه شده به این خودرو می توان به کلاستر دیجیتال ۱۰ اینچی، سیستم مولتی مدیای ۱۰ اینچی با قابلیت اتصال از طریق اپل کار پلی و اندروید اتو، شارژر وایرلس، سیستم صوتی بوز (Bose) و همچنین تغییر چراغ های جلو به LEDهایی که قابلیت تولید چندرنگ مختلف را برای نورپردازی دارند (Multi-colored LEDs) اشاره کرد.

کابین هیوندای i20 جدید

اما جدا از امکانات رفاهی در نظر گرفته شده برای هیوندای i20 جدید، آپشن های ایمنی کارآمد و به‌روزی نیز قرار است برایش استفاده شود. سیستم کمکی جلوگیری تصادف از جلو با قابلیت تشخیص دوچرخه سوار و رادار بین خطوط بر روی همه نسخه های این خودرو قرار می گیرد و آپشن هایی مانند رادار پیشگیری تصادف از عقب، رادار نقطه کور و کروز کنترل تطبیقی نیز می توانند به صورت سفارشی بر روی هیوندای i20 جدید نصب شوند.

مشخصات فنی i20 جدید

پیشرانه هیوندای i20 جدید
پیشرانه هیوندای i20 جدید

آی ۲۰ جدید با یک موتور ۱ لیتری توربوشارژ قابل عرضه است که می تواند یکی از دو خروجی ۹۹ یا ۱۱۸ اسب بخاری را برحسب برنامه ریزی موتور و نسخه انتخابی مشتری داشته باشد. در کنار این موتور احتراقی یک موتور الکتریکی ۴۸ ولتی نیز در نظر گرفته شده است که آی ۲۰ جدید را به یک خودروی هیبرید خفیف (Mild-Hybrid) تبدیل می کند. در نهایت، توان و گشتاور تولیدی، برحسب انتخاب مشتری می تواند به یکی از دو گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه یا ۶ سرعته دستی تحویل داده شود.  

منبع: Motor1.com

تغییرات ظاهری هیوندای i20 جدید چیست؟

در بخش جلو از سپر و جلوپنجره جدیدی استفاده شده است که دارای خطوط شکسته بیش تری هستند و خودرو را خشن تر جلوه می دهند. در قسمت عقب هم به جز طراحی سپر، تغییر دیگری صورت نگرفته، اما مهم ترین اتفاقی که برای نمای هیوندای i20 جدید افتاده است، اضافه شدن سه رنگ جدید به فهرست رنگ های قابل عرضه است.

امکانات رفاهی و ایمنی هیوندای i20 جدید چیست؟

در بحث امکانات رفاهی می توان به کلاستر دیجیتال، سیستم مولتی مدیا با قابلیت اتصال از طریق اپل کار پلی و اندروید اتو، شارژر وایرلس، سیستم صوتی Bose و هم چنین تغییر چراغ های جلو به LEDهای چندرنگ اشاره کرد.
سیستم کمکی جلوگیری تصادف از جلو با قابلیت تشخیص دوچرخه سوار و رادار بین خطوط بر روی همه نسخه های این خودرو قرار می گیرد و آپشن هایی مانند رادار پیشگیری تصادف از عقب، رادار نقطه کور و کروز کنترل تطبیقی نیز می توانند به صورت سفارشی بر روی هیوندای i20 جدید نصب شوند.

مشخصات فنی هیوندای i20 جدید چیست؟

آی ۲۰ جدید با یک موتور ۱ لیتری توربوشارژ قابل عرضه است که می تواند یکی از دو خروجی ۹۹ یا ۱۱۸ اسب بخاری را داشته باشد. در کنار این موتور احتراقی یک موتور الکتریکی ۴۸ ولتی نیز برای تبدیل آی ۲۰ جدید به یک هیبرید خفیف در نظر گرفته شده است. در نهایت توان و گشتاور تولیدی، برحسب انتخاب مشتری می تواند به یکی از دو گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه یا ۶ سرعته دستی تحویل داده شود. 

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.