سانگ یانگ تیوولی XLV به ایران رسید

سانگ یانگ تیوولی XLV به ایران رسید
به تازگی تصاویری از سانگ یانگ تیوولی XLV در یکی از گمرک های جنوب کشور از سوی یکی از مخاطبان ” اسب بخار “به دست این رسانه رسیده است. تیوولی XLV نسخه بزرگ تر تیوولی های کنونی در بازار ایران است که در بخش نمای کناری و عقب تفاوت قابل توجه ای با نسخه های موجود دارد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

با توجه به این که تیوولی XLV میان دیگر محصولات سانگ یانگ در محموله شرکت ” رامک خودرو ” حضور دارد، به احتمال زیاد، این کراس اوور کره ای نیز به عنوان نمونه برای این شرکت از سوی کمپانی مادر ارسال شده است. با توجه به تصاویر موجود، سانگ یانگ تیوولی XLV در نسخه فول آپشن دو دیفرانسیل به گمرک جنوب آمده و مشخص است در بحث ظاهری، با آخرین فیس لیفت انجام شده به ایران ارسال شده است. این خودرو به عنوان نمونه کشیده تر تیوولی معرفی می شود و به مراتب فضای بار بیش تری نسبت به نسخه کنونی دارد. در بازار اروپا و بسیاری از کشورها، چند سالی است که تیوولی XLV در کنار تیوولی معمولی عرضه می شود. این خودرو در بحث پیشرانه، تفاوتی با مدل های عادی این کراس اوور شهری ندارد، اما همان طور که امکان سفارش تیوولی در نسخه دو دیفرانسیل بنزینی در برخی بازارهای دنیا وجود دارد، می توان تیوولی XLV را هم با همان پیشرانه ۱.۶ لیتری ۱۲۸ اسب بخار مجهز به سامانه دو دیفرانسیل با سیستم تقسیم نیروی مساوی موقت سفارش داد. با توجه به تصاویر، ” رامک خودرو ” نیز نمونه فول آپشن دو دیفرانسیل را برای آزمایش یا رونمایی سفارش داده است.


همان طور که در تصاویر مشخص است، جای نمایش گر این خودرو خالی بوده و تنها قاب پلاستیکی به عنوان پوشش محافظ در جای آن نصب شده است. باید اشاره کرد که این اتفاق به معنی نداشتن نمایش گر در تیوولی XLV نیست، بلکه کمپانی” سانگ یانگ ” با توجه به سفارش گذاری ” رامک خودرو ” و ” رامک یدک “، نمایش گر اولیه را روی خودرو نصب نمی کند و در ایران با توجه به نیاز فعال سازی رهیاب ماهواره ای، نمایش گری هماهنگ با سامانه های داخلی و تحت پوشش کشور روی آن نصب می گردد.
یک سال پس از عرضه تیوولی معمولی از سوی گروه صنعتی ” رامک خودرو “، تعداد بسیار محدودی از این خودرو به صورت دو دیفرانسیل وارد انبار این شرکت شد و برخی احتمال می دادند که در آن دوره این شرکت، تیوولی دو دیفرانسیل را هم با تیراژ بالا به بازار عرضه کند، اما تا امروز چنین اتفاقی نیافتاده است. از سویی دیگر از پایان سال ۱۳۹۵ صحبت ها و
گمانه زنی هایی درباره عرضه سانگ یانگ تیوولی XLV در رسانه های مختلف مطرح می شد و تا امروز ” رامک خودرو ” این خبر را تایید یا تکذیب نکرده است. اما اکنون با حضور این خودرو در میان محموله سانگ یانگ های سفارش بازار ایران،

می توان احتمال داد در آینده نزدیک در صورت موفقیت آمیز بودن تحلیل های مهندسی محصول برای تیوولی XLV، این خودروی کراس اوور دو دیفرانسیل به بازار ایران عرضه شود. با توجه به بزرگ تر بودن فضای داخلی خودرو در بخش بار، قابلیت دو دیفرانسیل و امکانات رفاهی و ایمنی بیش تر، سانگ یانگ تیوولی XLV می تواند با اختلاف قیمت حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد بیش تر از نسخه معمولی تیوولی در بازار کشور از سوی ” رامک خودرو ” عرضه شود.

۳ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.