تیوولی فیس لیفت شد؛ سلام  KG

گروه کره ای KG از فیس لیفت جدید تیوولی با نام کامل KG Mobility Tivoli پرده برداشت؛ فیس لیفتی با تغییرات عمده نسبت به نسخه قبلی که البته نام سانگ یانگ را یدک می‌ کشید.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

شرکت خودروسازی سانگ یانگ پس از مدت‌ ها دست و پنجه نرم کردم با مشکلات مالی، بالاخره توسط گروه کره‌ای KG خریداری شد و اکنون نام آن به KG Mobility تغییر یافته است. حال این شرکت از چهره جدید تیوولی تحت برند خود، پرده برداشته است.

ظهور KG برای سانگ یانگ

سال  2022 میلادی KG Group  با پرداخت بدهی ۷۰۰ میلیون دلاری توانست این شرکت را خریداری کند. این شرکت نام سانگ‌یانگ را به KG Mobility تغییر داد تا فصلی نو برای این شرکت رقم زند.

بیشتر بخوانید : سلتوس یا تیوولی ؟ مقایسه دو رقیب هموطن

ظاهر کی جی موبیلیتی تیوولی

کی جی موبیلیتی تیوولی KG Mobility Tivoli در بخش دماغه و انتهایی تغییرات زیادی را تجربه کرده است. جلوپنجره خودرو کوچک و باریک شده و عبارت Tivoli در سمت راست آن خودنمایی می کند. یک ورودی هوای بزرگ نیز با لبه های برجسته و همرنگ بدنه در قسمت مرکزی سپر خودنمایی می کند و مه شکن ها با شکل و شمایلی خاص و دیزاین سه تایی در دو طرف سپر جانمایی شده اند. چراغ های جلو به صورت کری اوور از نسخه قبلی به این فیس لیفت منتقل شده اند. در نمای جانبی رکاب ها تغییر کرده اند و رینگ های ۱۸ اینچی نیز طراحی جدیدی دارند. در نمای پشتی دیفیوزر طراحی زسیایی دارد و چراغ مه شکن مرکز سپر حذف شده و نوشته TIVOLI با فونتی بزرگ در قسمت مرکزی صندوق بار خودنمایی می کند؛ همچنبن نوشته KG Mobility  نیز در گوشه پایین درب صندوق سمت راست به چشم می آید.

نسخه لانگ کی جی موبیلیتی تیوولی یعنی Air که در برخی کشورها با نام XLV عرضه می­‌شود هم مورد بروزرسانی قرار گرفته است. طول بدنه این مدل از ۴۲۲۵ میلی متر  به ۴۴۸۰ میلی متر افزایش یافته، اما فاصله محوری بدون تغییر و برابر با ۲.۶ متر باقیمانده است. فضای کابین هم با دو ردیف صندلی چیدمان شده و بنابراین افزایش طول به گنجایش بیشتر فضای بار منجر شده است.

بخش داخلی کی جی موبیلیتی تیوولی

در بخش داخلی شاهد استفاده از یک نمایشگر لمسی ۱۰.۲۵ اینچی برای بخش اطلاعات – سرگرمی خودرو در پیشانی داشبورد و یک کلاستر ۹ اینچی دیجیتالی در پشت فرمان هستیم. سیستم تهویه دیجیتالی است و رنگ تریم داخلی نیز عوض شده است. از امکانات ایمنی و رفاهی تیوولی جدید می توان به مواردی همچون شش کیسه هوا، سانروف، استارت دکمه، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین عقب، فرمان کمکی برقی، تنظیم حالت رانندگی، صندلی راننده برقی، گرمکن و سردکن صندلی های جلو، کروز کنترل، کنترل حرکت در سراشیبی، سامانه کنترل پایداری، تهویه اتوماتیک دوکاناله، ترمز اضطراری خروج از پارک، سنسور نور، سنسور باران، رادار نقطه کور، نمایشگر لمسی، شارژر بی سیم تلفن همراه و… اشاره کرد.

مشخصات فنی

کی جی موبیلیتی تیوولی به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو TGDi مجهز است که ۱۶۰ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۲۸۵ نیوتن متر تولید می کند. جعبه دنده این نسخه تیوولی هم از نوع شش سرعته اتوماتیک AT و ساخت کمپانی آیسین ژاپن است و توان را به چرخ های جلوی این کراس اوور کره ای می رساند. نوع دیگر تیوولی به پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی مجهز است. این پیشرانه قادر به تولید حداکثر قدرت ۱۲۴ اسب و گشتاور ۱۶۰ نیوتن متر است و جعبه دنده آن هم همان ۶ سرعته AT است.

بیشتر بخوانید : سانگ یانگ تورس به ایران آمد + تصاویر و مشخصات

قیمت تیوولی

قیمت پایه کی جی موبیلیتی تیوولی در کره جنوبی حدود ۱۴ هزار دلار تعیین شده است، که در نسخه Air به عدد ۱۷ هزار دلار افزایش می‌­یابد.

سوالات متداول

کی جی موبیلیتی تیوولی چه مشخصاتی دارد؟

کی جی موبیلیتی تیوولی به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو TGDi مجهز است که ۱۶۰ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۲۸۵ نیوتن متر تولید می کند.

کی جی موبیلیتی تیوولی چه قیمتی دارد؟

قیمت پایه کی جی موبیلیتی تیوولی در کره جنوبی حدود ۱۴ هزار دلار تعیین شده است، که در نسخه Air به عدد ۱۷ هزار دلار افزایش می‌­یابد.

کی جی موبیلیتی تیوولی چه امکاناتی دارد؟

از امکانات ایمنی و رفاهی تیوولی جدید می توان به مواردی همچون شش کیسه هوا، سانروف، استارت دکمه، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین عقب، فرمان برقی، تنظیم حالت رانندگی، صندلی راننده برقی، گرمکن و سردکن صندلی های جلو و… اشاره کرد.

۵ امتیاز از ۳ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.