سانگ یانگ تورس به ایران آمد + تصاویر و مشخصات

سانگ یانگ تورس
سانگ یانگ تورس

سانگ یانگ تورس (Torres) جدیدترین محصول سانگ یانگ است که حدود یک سال پیش برای بازار کره معرفی شد و اکنون با نورا موتور پا به ایران گذاشته است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

در بین محصولات سانگ یانگ یا به عبارت جدیدتر KG Mobility (سانگ یانگ پس از مدت ها دست و پنجه نرم کردن با مشکلات مالی، بالاخره توسط گروه KG خریداری شد و اکنون نام KG Mobility بر آن نهاده شده است)، کراس اوور تورس تفاوتی اساسی با دیگر محصولات این نشان دارد. خودرویی با خطوط اتوکشیده و تا حد ممکن شارپ که قصد دارد چهره ای کاملاً متفاوت را به نمایش بگذارد. در ادامه، به بررسی محصول جدید سانگ یانگ، که توسط نورا موتور به ایران آمده است، می پردازیم.

طراحی ظاهری تورس

اگرچه تورس از نظر طراحی ظاهری خشن و مدرن به نظر می رسد، اما نمی توان از شباهت آن با محصولاتی همچون رنج روور و جیپ گذشت. به عنوان مثال، سبک طراحی چراغ ها و جلوپنجره کاملاً شبیه به محصولات جیپ است و فرم چراغ های عقب و ستون C، ما را به یاد رنج روور و لندروور دیفندر می اندازد. چراغ های تمام الی ای دی خطی را با خطوط عمودی در جلوپنجره می بینیم و ورودی های هوا و پایین جلوپنجره مشکی طراحی شده اند. برجستگی روی گلگیرها باعث شده است بدنه ای عضلانی را در سانگ یانگ تورس داشته باشیم و به کلی، خطوط طراحی شکسته طوری در کنار هم قرار گرفته اند تا ظاهری خشن و قدرتمند را در این شاسی بلند داشته باشیم.

در نمای عقب، برجستگی جالبی را روی درِ صندوق می بینیم که یادآور جای لاستیک زاپاس در شاسی بلندهای آفرودی است. در پایین سپر همان صفحه نقره ای رنگی را می بینیم که در پایین سپر جلو هم دیده می شد. در مجموع، سانگ یانگ تورس طراحی جذاب و ظاهری خشن دارد، اما از شباهت های آن با محصولات شناخته شده جهانی نمی توان چشم بست. از منظر ابعاد خودرو هم تورس ما بین دو خودروی کوراندو و رکستون می ایستد.

درون کابین چه خبر است؟

سانگ یانگ تورس

با قرار گرفتن پشت فرمان سانگ یانگ تورس شاهد طراحی جالبی هستیم که تا حدودی شبیه به قرار گرفتن در فضای بازی های کنسولی است. جلوآمپر دیجیتالی است و در قسمت میانی داشبورد صفحه نمایش لمسی سیستم اطلاعات سرگرمی تعبیه شده است.

سانگ یانگ تورس

در پایین هم یک پنل لمسی دیگر داریم که از طریق آن تنظیمات مربوط به سیستم تهویه صورت می پذیرد. فرمان از دو طرف کات خورده و خوش دست و البته کمی بزرگ است. تمام فاکتورهای ذکرشده باعث می شود یک کابین مدرن را برای سانگ یانگ تورس داشته باشیم. این سبک طراحی کابین هم شبیه به همان چیزی است که در محصولات جدید جگوار لندرور دیده می شود. از نظر تریم داخلی هم نسخه های وارداتی دارای تم رنگی زیبا و دلنشینی هستند.

در بازار جهانی بسته به تریم انتخابی، امکاناتی نظیر نورپردازی داخلی، ترمز پارک برقی، شش اسپیکر، چهار ورودی USB، سردکن صندلی های جلو، هفت کیسه هوا و دیگر آپشن های ایمنی را در این خودرو داریم. سانگ یانگ تورس در حالتی که هر پنج صندلی در شرایط نرمال هستند ۷۰۳ لیتر فضای بار دارد و با خواباندن ردیف دوم، این فضا به ۱,۶۶۲ لیتر می رسد.

مشخصات فنی

سانگ یانگ تورس

تورس در نسخه وارداتی و مورد تست به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو T-GDI مجهز است که پیش تر در کوراندو و تیوولی هم دیده بودیم. این پیشرانه توان تولید نهایت قدرت ۱۶۸ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۸۰ نیوتن متر را دارد و قدرت از طریق جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ منتقل می شود.

ویدیو معرفی

یک خودرو و دو مدعی

در حالی که، نمونه های اولیه تورس توسط نورا موتور به کشور وارد شده اند، اما این خودرو یک مدعی دیگر نیز دارد و آن هم گروه بهمن است. باید منتظر ماند و دید در این جدال های جدید خودروسازان وطنی بر سر محصولات چینی و کره ای، بالاخره کدام یک به پیروزی می رسند.

سانگ یانگ تورس چه مشخصاتی دارد؟

تورس در نسخه وارداتی و مورد تست به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو T-GDI مجهز است که پیش تر در کوراندو و تیوولی هم دیده بودیم. این پیشرانه توان تولید نهایت قدرت ۱۶۸ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۸۰ نیوتن متر را دارد و قدرت از طریق جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ منتقل می شود.

نام جدید سانگ یانگ چیست؟

سانگ یانگ پس از مدت ها دست و پنجه نرم کردن با مشکلات مالی، بالاخره توسط گروه KG خریداری شد و اکنون نام KG Mobility بر آن نهاده شده است.

۴.۴ امتیاز از ۲۵ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.