هوندا آکورد 2023؛ یازدهمین نسل از آکورد تمام نشدنی + ویدیو

هوندا آکورد 2023
هوندا آکورد ۲۰۲۳

هوندا آکورد ۲۰۲۳ یازدهمین نسل از آکورد است که سرانجام به صورت رسمی معرفی شده و قرار است با تکنولوژی بیش تر، سهم قابل توجهی از بازار داشته باشد.

مدیران 777 مدیران 777

هوندا آکورد یکی از مهم ترین مدل های صنعت خودروی ژاپن است که از سال ۱۹۷۶ تولید آن با اولین نسل آغاز شد. اگرچه امروز آکورد را با کلاس سدان می شناسیم، اما این خودرو در این مدت در کلاس های کوپه، استیشن واگن، هاچ‌بک و کراس تور هم به تولید رسیده است. در سال ۱۹۸۹ بود که آکورد برای نخستین بار به بازار آمریکا آمد و از آن به بعد همیشه آکورد یکی از پرفروش ترین سدان های بازار مهم ایالات متحد آمریکا بوده است. جالب است بدانید هوندا آکورد ۳۶ بار در جمع ۱۰ خودروی برتر سال نشریه Car and Driver قرار گرفته و همیشه از آن به عنوان یک خودروی بادوام و کم استهلاک یاد شده است. حالا یاد همین نسل از آکورد تمام نشدنی معرفی شده است و ما در ادامه این خودرو را بررسی می کنیم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

طراحی هوندا آکورد ۲۰۲۳

هوندا آکورد 2023
هوندا آکورد ۲۰۲۳

ظاهر این سدان در جلو طراحی محافظه کارانه تری را نسبت به نسل قبل دارد. یک جلوپنجره مشکی سنتی با طرح مشبک خاص در جلو می بینیم که در گوشه های آن چراغ های تمام ال ای دی قرار دارند. طراحی سپر ساده انجام شده است و در قسمت زیر آن ورودی عریض هوا را می بینیم که باعث شده است خودرو پهن تر به نظر برسد. کاپوت از نسل قبل کشیده تر طراحی شده است و خطوط کناری ظریف تر هستند. در نمای عقب بیش ترین تغییر را نسبت به نسل قبلی می بینیم و چراغ هایی با طرح پنجه خرچنگی که نوارهای ال ای دی باریک تری دارد و تا وسط کشیده شده اند. درِ صندوق بزرگ و اسپویلر کشیده روی آن از جمله دیگر ویژگی های هوندا آکورد ۲۰۲۳ است که آن را از نسل قبل متمایز می کند.

هوندا آکورد 2023
هوندا آکورد ۲۰۲۳

مشخصات دقیق تر در تاریخی نزدیک به تولید منتشر خواهد شد، اما در حال حاضر می دانیم که آینه های کناری به صورت استاندارد همرنگ بدنه هستند و رینگ های ۱۷ اینچی با طراحی جدید هم در آکورد جدید استانداردسازی شده اند. در تریم های اسپرت آینه های کناری، اسپویلر عقب و رینگ های ۱۹ اینچی با رنگ مشکی طراحی شده اند. همچنین در تریم اسپرت L دیفیورز هم مشکی رنگ است و طراحی متمایزی دارد. نسل جدید هوندا آکورد ۴,۹۷۱ میلی متر طول، ۱,۸۶۲ میلی متر عرض و ۱,۴۵۰ میلی متر ارتفاع دارد و فاصله محوری در این خودرو به ۲,۸۳۰ میلی متر می رسد. این ابعاد به ما نشان می دهد هوندا آکورد ۲۰۲۳ حدود ۶۹ میلی متر از نسل قبل کشیده تر شده است.

کابین هوندا آکورد ۲۰۲۳

کابین هوندا آکورد 2023
کابین هوندا آکورد ۲۰۲۳

درون کابین طراحی این خودرو شبیه به سیویک انجام شده است و المان های داخلی همان سبک طراحی را دنبال می کنند. یک صفحه نمایش ۱۰.۲ اینچی جلوآمپر دیجیتال را نمایش می دهد و صفحه نمایش ۷ اینچی دیگری در وسط سیستم اطلاعات سرگرمی را در دسترس قرار می دهد. این سیستم اتصال با سیم اپل کارپلی و اندروید اتو را دارد. البته در تریم های فول تر، صفحه نمایش میانی اندازه ۱۲.۳ اینچی دارد و اتصال اپل کارپلی و اندروید اتو در این تریم ها بی‌سیم است. طراحی داشبورد با طراحی مشبک فلزی در وسط دیده می شود که دریچه های سیستم تهویه در آن به صورت پنهان طراحی شده اند. دسته دنده در نسل جدید طراحی جدیدی دارد و صندلی ها هم جدید هستند که راننده و سرنشینان روی این صندلی ها حس خستگی کم تری در طولانی مدت خواهند داشت.

در کابین هوندا آکورد ۲۰۲۳ به لطف طول بیش تر بدنه، فضای پای بیش تر را برای سرنشینان خواهیم داشت و همچنین هوندا می گوید که این خودرو بیش ترین فضای بار را در صندوق عقب در این کلاس ارائه می دهد. تریم LX آکورد پایه ترین تیپ این خودروست و امکانات در پایین ترین استاندارد قرار دارند، اما در تریم EX، صندلی ۸ حالته برقی راننده، گرم‌کن صندلی های جلو، تهویه اتوماتیک دوکاناله و مونروف را داریم. همچنین در این تریم تودوزی چرم مشکی رنگ، پدال های آلومینیومی و روکش چرم فرمان را می بینیم.

مشتریانی که به دنبال تریم های کامل تر باشند باید سراغ تیپ های EX-L و Sport-L بروند که در آن صندلی های برقی شاگرد را هم داریم و روکش چرم خاصی در کابین و صندلی ها به کار رفته است. در کامل ترین نسخه یعنی تورینگ، صندلی های جلو علاوه بر گرم‌کن، سردکن هم دارند و صندلی های عقب هم به گرم‌کن مجهز می شوند. همچنین در این تریم هدآپ، شارژر بی‌سیم و سیستم صوتی حرفه ای Bose هم اضافه می شود.

مشخصات فنی هوندا آکورد ۲۰۲۳

هوندا آکورد 2023
هوندا آکورد ۲۰۲۳

در تریم های پایه LX و EX هوندا آکورد ۲۰۲۳، پیشرانه ۱.۵ لیتر چهار سیلندر توربو را داریم که فناوری متغیر سوپاپ های VTEC را دارد و علاوه بر آن، پاشش مستقیم سوخت، کاتالیست جدید، میل لنگ قوی تر و محفظه روغن جدید در این پیشرانه به کار رفته است تا صدای آن کم تر شود. این موتور ۱.۵ لیتر توربو توان تولید نهایت قدرت ۱۹۲ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۶۰ نیوتن متر را دارد. این پیشرانه به یک جعبه دنده CVT جدید متصل می شود که هوندا می گوید عملکرد آن نسبت به نسل قبل بهتر شده است و حس تعویض دنده مصنوعی را به خوبی القا می کند. خبر بد این است که هوندا آکورد ۲۰۲۳ دیگر پیشرانه ۲ لیتر را نخواهد داشت و در تریم های بالاتر نسل چهارم از پیشرانه های هیبرید چرخه اتکینسون را داریم که در آن پیشرانه ۲ لیتر چهار سیلندر بنزینی در کنار دو پیشرانه برقی توان تولید نهایت قدرت ۲۰۴ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۳۵ نیوتن متر را دارند.

هوندا جزییات بیش تر از هوندا آکورد ۲۰۲۳ منتشر نکرده است، اما می دانیم این خودرو بر مبنای پلتفرم جدید هوندا ساخته شده است که براساس آن ساختار قوی تری را در شاسی و بدنه خواهیم داشت. همچنین تعلیق به‌روزشده مستقل را روی هر چرخ در این خودرو داریم تا سواری نرم تر و لذت بخش تری را در این نسل آکورد تجربه کنیم. در این خودرو کیسه های هوای به‌روزشده را داریم که احتمال آسیب ها را بسیار کاهش می دهد. علاوه بر این، ایربگ های عقب و زانو را هم برای این خودرو داریم.

هوندا آکورد 2023
هوندا آکورد ۲۰۲۳

سنسور نقطه کور در این خودرو به‌روز شده است و حالا برد بیش تری را پوشش می دهد و امکانات دیگری نظیر کروزکنترل تطبیقی، رادار خطی، سیستم کمکی رانندگی در ترافیک و… را هم در این خودرو داریم که باعث می شود هوندا آکورد ۲۰۲۳ سدان ایمن تری شده باشد. هنوز قیمت آکورد جدید مشخص نیست و قرار است قیمت آن در تاریخی نزدیک به تولید آن رسانه ای شود. گفتنی است تولید این خودرو قرار است در خط تولید هوندا در اوهایو آمریکا انجام پذیرد.

در ادامه جدول مشخصات تیپ های مختلف هوندا آکورد ۲۰۲۳ و ویدیو آن را می توانید مشاهده کنید.

هوندا آکورد 2023
هوندا آکورد ۲۰۲۳

هوندا آکورد ۲۰۲۳؛ یازدهمین نسل از آکورد تمام نشدنی

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

منبع: Carscoops

هوندا آکورد ۲۰۲۳ در نسخه پایه چه مشخصات فنی‌ای دارد؟

موتور ۱.۵ لیتر توربو توان تولید نهایت قدرت ۱۹۲ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۶۰ نیوتن متر را دارد. این پیشرانه به یک جعبه دنده CVT جدید متصل می شود که هوندا می گوید عملکرد آن نسبت به نسل قبل بهتر شده است و حس تعویض دنده مصنوعی را به خوبی القا می کند.

هوندا آکورد ۲۰۲۳ در نسخه قوی تر چه مشخصات فنی‌ای دارد؟

تریم های بالاتر نسل چهارم از پیشرانه های هیبرید چرخه اتکینسون را داریم که در آن پیشرانه ۲ لیتر چهار سیلندر بنزینی در کنار دو پیشرانه برقی توان تولید نهایت قدرت ۲۰۴ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۳۵ نیوتن متر را دارند.

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.