هوندا سیویک 2022 معرفی شد + تصاویر

سیویک 2022
سیویک ۲۰۲۲

نسل جدید سدان محبوب هوندا سیویک معرفی شده است و هوندا سیویک ۲۰۲۲ علاوه بر تغییر در ابعاد، در مصرف سوخت بهتر عمل می کند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

فهرست مطالب

آبان سال گذشته بود که نمونه اولیه از هوندا سیویک ۲۰۲۲ توسط هوندا معرفی شد و در آن زمان، اعلام شد این نمونه بسیار شبیه به نسخه تولیدی بوده و حالا با معرفی نسخه تولیدی می بینیم که همین اتفاق افتاده است. هوندا سیویک افسانه ای حالا با یازدهمین نسل خود آمده و کمپانی تأکید بر این دارد که طراحی این سدان براساس کارایی بالا و ساده سازی انجام شده تا باز هم سیویک به عنوان یک سدان پرفروش در بازار ظاهر شود. گرچه بازار امروز در سرتاسر جهان متمایل به خرید کراس اوورها در ابعاد و اندازه های مختلف است، اما هنوز بازاری برای سدان های جذابی مثل تویوتا کمری یا هوندا سیویک وجود دارد.

طراحی بدنه و کابین

همان طور که گفته شد اساس طراحی همان چیزی است که در پرتوتایپ یا نمونه اولیه سیویک می دیدیم. در این نوع طراحی، خطوط شکسته تر و برآمدگی های بیش تر را داریم تا ظاهری خشن تر داشته باشیم. فاصله محوری به اندازه ۳.۵۵ سانتی متر از نسل قبل بلندتر شده و طول کلی خودرو هم به میزان ۳.۳ سانتی متر افزایش داشته است. شیب زیاد در ستون A باعث می شود این افزایش طول در نسل جدید بیش تر به چشم آید و در کل، سیویک ۲۰۲۲ بسیار کشیده تر از نسل قبل به نظر می رسد. کمپانی اعلام کرده است سیویک جدید در هشت رنگ سفارش گذاری می شود که از میان آن ها سه رنگ کاملاً جدید و جذاب دیده می شود.

کابین سیویک 2022
کابین سیویک ۲۰۲۲

درون کابین یک طراحی متفاوت نسبت به آن چیزی که در سیویک های قبلی می دیدیم دیده می شود. طرحی لانه زنبوری سرتاسر داشبورد کشیده شده است که با دریچه های سیستم تهویه، یکپارچه می شود و ظاهر کابین را متمایز می سازد. در تریم های LX، اسپرت و EX صفحه نمایش ۷ اینچی را به عنوان جلوآمپر نیمه دیجیتال این خودرو داریم و در وسط هم صفحه نمایش ۷ اینچی دیگری سیستم اطلاعات و سرگرمی را در دسترس قرار می دهد، اما در تریم تورینگ که نسخه فول هوندا سیویک ۲۰۲۲ محسوب می شود، جلوآمپر تمام دیجیتال ۱۰.۲ اینچی را داریم و اندازه صفحه میانی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی در این تریم به ۹ اینچ می رسد که این بزرگ ترین صفحه نمایش میانی در خودروهای تجاری نشان هوندا محسوب می شود که با سیستم حرفه ای صوتی Bose با ۱۲ بلندگو هماهنگ می شود.

مشخصات فنی

در تریم های LX و اسپرت هوندا سیویک ۲۰۲۲ پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی را داریم که توان تولید حداکثر قدرت ۱۵۸ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۸۷ نیوتن متر را دارد. قدرت این پیشرانه توسط جعبه دنده CVT به چرخ های جلو منتقل می شود، اما در تریم های EX و تورینگ پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر جایگزین می شود که خروجی های ۱۸۰ اسب بخار قدرت و گشتاور ۲۴۰ نیوتن متر برای آن ثبت شده  است. در این نسخه افزایش قدرت ۶ اسب بخاری و افزایش گشتاور ۲۰ نیوتن متری را نسبت به نسل قبل سیویک داریم که به دلیل بهینه سازی سیستم توربوشارژ صورت گرفته است. در این دو نسخه هم باز جعبه دنده CVT تنها انتخاب برای سیستم انتقال قدرت سیویک است. نکته مهم و اساسی در نسل جدید سیویک بهبود مصرف پیشرانه است که تقریباً در تمام تریم ها کاهش مصرف را نسبت به نسل قبل داشته ایم.

هوندا سیویک ۲۰۲۲ نسل جدید سیستم های ایمنی کمپانی هوندا را دارد تا تبدیل به سدانی ایمن و راحت شود. در این خودرو امکانات ایمنی مثل سیستم کمکی در ترافیک، سیستم کنترل سرعت در سرعت پایین، سنسور حرکتی جلو و عقب، کروز کنترل تطبیقی و سیستم رانندگی بین خطوط را می بینیم.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

هوندا سیویک ۲۰۲۲ چه مشخصات فنی‌ای دارد؟

در تریم های LX و اسپرت هوندا سیویک ۲۰۲۲ پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی را داریم که توان تولید حداکثر قدرت ۱۵۸ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۸۷ نیوتن متر را دارد. قدرت این پیشرانه توسط جعبه دنده CVT به چرخ های جلو منتقل می شود، اما در تریم های EX و تورینگ پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر جایگزین می شود که خروجی های ۱۸۰ اسب بخار قدرت و گشتاور ۲۴۰ نیوتن متر برای آن ثبت شده است. در این نسخه افزایش قدرت ۶ اسب بخاری و افزایش گشتاور ۲۰ نیوتن متری را نسبت به نسل قبل سیویک داریم که به دلیل بهینه سازی سیستم توربوشارژ صورت گرفته است. در این دو نسخه هم باز جعبه دنده CVT تنها انتخاب برای سیستم انتقال قدرت سیویک است.

هوندا سیویک ۲۰۲۲ چه امکانات ایمنی‌ای دارد؟

در این خودرو امکانات ایمنی مثل سیستم کمکی در ترافیک، سیستم کنترل سرعت در سرعت پایین، سنسور حرکتی جلو و عقب، کروز کنترل تطبیقی و سیستم رانندگی بین خطوط را می بینیم.

هوندا سیویک ۲۰۲۲ در چه تریم هایی به فروش می رسد؟

هوندا سیویک ۲۰۲۲ در تریم های LX، اسپرت، EX و تورینگ به فروش می رسد که از این میان، تریم تورینگ نسخه فول آپشن این خودرو محسوب می شود.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.