رقابت درگ میان غول های بزرگ آمریکایی + ویدیو

درگ لینکلن و شورولت تاهو

در این جا اتفاقی رخ داده است که هر روز تکرار نمی شود! نه یک مسابقه درگ رقابتی که نمونه های مشابه آن را بارها در شبکه های اجتماعی دیده ایم، بلکه نقطه هیجان این رقابت، حضور محصولی از «لینکلن» است! به خصوص زمانی که با خودرویی در سایز و ابعاد «نویگیتور» مواجه باشیم!

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

در حالت عادی، نویگیتور خودرویی نیست که آسفالت را به آتش بکشد، اما این SUV تقریباً ۳ تنی، سری به سوله «هنسی پرفورمنس» زده و گویا هنسی هم اصلاً خساست به خرج نداده و آن را تا دندان مسلح کرده است! اگر فراموش کرده اید، بد نیست ویدیوی جدید هنسی را ببینید که چگونه از یک موتور اکو بوست اقتصادی، قلب تپنده ای قدرتمند برای یک خودروی لوکس فول سایز بیرون کشیده است! این شما و این نویگیتور HPE600. ویرایش اسپرتی که بر روی نسخه های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ نویگیتور قابل پیاده سازی است.

پیشرانه موجود، همان موتور ۳.۵ لیتری V6 اکوبوست «فورد» است که در حالت استاندارد، ۴۵۰ اسب بخار قدرت ارائه می دهد. این قدرتی چشمگیر برای یک غول ۶۰۰۰ پوندی محسوب می شود، اما هنسی در سیستم مکش هوا و اینترکولر خودرو، تغییراتی ایجاد کرده است. طراحی اگزوز جدید و دست‌کاری های گوناگون در موتور که اکنون قدرت آن را به ۶۰۰ اسب بخار می رساند، از جمله دیگر کارهای انجام شده بر روی این SUV آمریکایی هستند.

هنسی برای این که نتیجه کار خود را به شکل بهتری نمایش دهد، نسخه استاندارد «شورولت تاهو High Country 2021» را به رقابت با نویگیتور تیون شده اش دعوت کرده است. پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 این خودرو نیز ۴۲۰ اسب بخار قدرت تولید می کند و وزن تقریباً یکسانی با نویگیتور دارد. تا به این جا، رقابت بسیار حساس و نفس گیر شده است. سیستم های برقی و کامپیوتری به کار رفته در هر دو خودرو که توسط «جنرال موتورز» تأمین می گردد، بسیار پیچیده هستند و کرک کردن آن ها به سادگی انجام نمی گیرد. همان طور که در ویدیو هم اشاره می شود، تیون و ایجاد تغییرات نرم افزاری در تاهو جدید اصلاً آسان نیست.

صادقانه اگر بخواهیم صحبت کنیم، هنسی کار بزرگی کرده و موقعیت مناسبی برای مالکان خودروهای GM فراهم آورده است تا بتوانند اتومبیل خود را فراتر از تنظیمات کارخانه ای برانند. تاهو بدون تیون و دست‌کاری فنی، بدون شک، نه تنها در این درگ شکست می خورد، بلکه حتا از اتوبوس های شهری هم عقب می ماند! حتا در دور دوم مسابقه هم این شورولت بزرگ قادر به پیشی گرفتن از لینکلن تقویت شده هنسی نمی شود. در حال حاضر، پکیج افزایش قدرت هنسی برای سایر SUVهای فول سایز GM همچون «جمس یوکان»، «کادیلاک اسکالاد» و… عرضه نشده است. بنابراین اگر کسی به دنبال نسخه قدرتمندی از این خودروها باشد، فعلاً فقط می تواند به نویگیتور هنسی فکر کند!

سپهر عظیمی

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.