سریع ترین خودروهای 2022 در مسیر درگ

سریع ترین خودروهای 2022 در درگ
سریع ترین خودروهای ۲۰۲۲ در درگ

سایت کار باز (Car Buzz) در مطلب اخیر خود سریع ترین خودروهای ۲۰۲۲ در مسیر درگ را معرفی کرده است که می توان فهمید این خودروها هم در شتاب اولیه بهترین بوده اند و هم در شتاب ثانویه.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

تست شتاب صفر تا صد یکی از تست هایی است که تقریباً برای همه خودروها انجام می شود، زیرا یکی از اطلاعات مفید هنگام خرید خودرو این است که خریدار بداند خودروی مورد نظرش، سرعت صفرکیلومتر بر ساعت تا سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در طی چند ثانیه پر می کند. در کنار تست صفر تا صد، که بسیار عام تر است، تست دیگری وجود دارد که بیش تر مخصوص خودروهای سوپراسپرت و هایپرکار است. در این تست خودروهای پرفورمنس (Performance) مسیری به طول یک چهارم مایل (۴۰۲ متر) را به صورت درگ طی می کنند و در پایان مشخص می شود که کدام خودرو هم در شتاب اولیه و هم در شتاب ثانویه از بقیه بهتر بوده است. به طور کلی، تست درگ یک چهارم مایل برای خودروهای خاص و پرفورمنس چالش برانگیزتر است و برتری هر کدام از خودروها را بهتر مشخص می کند.

از این رو، سایت کار باز سریع ترین خودروهای ۲۰۲۲ در درگ را معرفی کرده است. در ادامه به زمانی که هر کدام از این خودروها ثبت کرده اند می پردازیم.

پورشه ۹۱۱ توربو S با پکیج کم وزن (Lightweight Package) و زمان ۹.۹ ثانیه

پورشه 911 توربو S
سریع ترین خودروهای ۲۰۲۲ در درگ

یکی از سریع ترین خودروهای جهان پورشه ۹۱۱ توربو S است، نسخه هایی از این خودرو وجود دارد که در آن کاهش وزن صورت گرفته است تا بتواند شتاب بیش تری داشته باشد. این خودرو یک موتور باکسر ۶ سیلندر با حجم ۳.۷ لیتر دارد که به یک گیربکس ۸ سرعته دو کلاچه متصل است و می تواند زمان صفر تا صد ۲.۱ ثانیه را ثبت کند. این خودرو در شتاب اولیه به حدی خوب است که می تواند از صفر تا ۳۰ مایل بر ساعت را فقط در ۰.۸ ثانیه طی کند، اما در تست درگ، که شتاب ثانویه هم وارد می شود، عملکرد ضعیف تری نسبت به دیگر هایپرکارها با ۹.۹ ثانیه و سرعت ۱۳۹ مایل بر ساعت ثبت کرده است.

مک‌لارن ۷۲۰S با زمان ۹.۹ ثانیه

مک‌لارن 720S
سریع ترین خودروهای ۲۰۲۲ در درگ

یکی از فوق العاده ترین خودروها در هندلینگ و چسبندگی، مک‌لارن ۷۲۰S است که توانست در این تست عدد ۹.۹ را، که مشابه با پورشه است، ثبت کند، اما سرعتی که در انتها به آن رسیده ۱۴۸.۲ مایل بر ساعت است. این زمان از مقداری که شرکت مک‌لارن اعلام کرده (۱۰.۳) هم کم تر بوده است. موتور ۸ سیلندر Vشکل این خودرو می تواند ۷۱۰ اسب بخار تولید کند و در صفر تا صد، عدد ۲.۹ ثانیه را ثبت کند.

تسلا مدل X پلد (Tesla Model X Plaid) با زمان ۹.۸۳ ثانیه

تسلا مدل X پلد
سریع ترین خودروهای ۲۰۲۲ در درگ

در میان خودروهای این فهرست می بینیم که یک تسلا با کلاس بدنه کراس اوور وجود دارد که شاید از نظر ظاهری و از عکس شباهتی به کراس اوور نداشته باشد، اما طبق تعاریف جزو کراس اوورها محسوب می شود. تسلا مدل ایکس در این تست توانست در ۹.۸۳ ثانیه یک چهارم مایل را طی کند و در انتها به سرعت ۱۴۶.۶۸ مایل بر ساعت برسد. نکته جالب این است که در تستی که شرکت تسلا از مدل X گرفت عدد ۹.۹ ثانیه ثبت شد، اما در تست باز این عدد به ۹.۸۳ رسید.

حتماً بخوانید: واحدهای اندازه گیری توان موتور (kW و hp)

فراری SF90 استرادیل (Ferrari SF90 Stradale) با زمان ۹.۵ ثانیه

فراری SF90 استرادیل
سریع ترین خودروهای ۲۰۲۲ در درگ

فراری SF90 علاوه بر یک موتور ۸ سیلندر توربوشارژ، سه موتور الکتریکی نیز دارد که می تواند در کل، ۹۸۶ اسب بخار توان تولید کند. گشتاور ثابت موتورهای الکتریکی این خودرو به علاوه موتور ۸ سیلندر می تواند فراری را در پایان مسیر به سرعت ۱۴۸ مایل بر ساعت برساند و زمان ۹.۵ ثانیه را ثبت کند.

بوگاتی شیرون اسپرت (Bugatti Chiron Sport) با زمان ۹.۴ ثانیه

بوگاتی شیرون اسپرت
سریع ترین خودروهای ۲۰۲۲ در درگ

مهندسی و رویکرد طراحی بوگاتی به سمتی می رود تا بیش ترین سرعت را ثبت کند که همین موجب می شود این خودرو بتواند در فهرست سریع ترین خودروهای درگ قرار گیرد. موتور ۱۶ سیلندر این خودرو با ۴ توربو پرخورانی می شود و می تواند ۱۵۷۷ اسب بخار توان و ۱۶۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. با این مشخصات فنی، بوگاتی شیرون اسپرت توانست به سرعت ۱۶۱ مایل بر ساعت برسد و مسیر را در ۹.۴ ثانیه طی کند.

حتماً بخوانید: مفهوم گشتاور (Torque) در خودروها به چه معناست؟

تسلا مدل S پلد (Tesla Model S Plaid) با زمان ۹.۲۳ ثانیه

تسلا مدل S پلد
سریع ترین خودروهای ۲۰۲۲ در درگ

اما در کنار کراس اوور تسلا، نسخه سدان تسلا هم در فهرست قرار دارد که توانست نتیجه بهتری نسبت به X داشته باشد. ۳ موتور الکتریکی این خودرو می تواند ۱۰۲۰ اسب بخار توان تولید کند و آن را به هر چهار چرخ خودرو منتقل کند. با این مشخصات فنی و همچنین بهتر بودن کلاس بدنه از نظر آیرودینامیک نسبت به نسخه کراس اوور، تسلا مدل S می تواند در پایان مسیر تا حداکثر سرعت ۱۴۴.۸۸ مایل بر ساعت برسد و مسیر را در ۹.۲۳ ثانیه طی کند.

ریماک نِوِرا (Rimac Nevera) با زمان ۸.۵۸ ثانیه

ریماک نِوِرا
سریع ترین خودروهای ۲۰۲۲ در درگ

سریع ترین خودرو این فهرست ریماک نِوِرا است که توانست مسیر را با حداکثر سرعت ۱۶۷.۵۱ مایل بر ساعت و در ۸.۵۸ ثانیه طی کند. این خودرو یکی از گران ترین هایپرکارهاست ( ۲.۴ میلیون دلار ) که صفر تا صد ۱.۹ ثانیه ای دارد. به طور کلی، ریماک هم شتاب اولیه خوبی دارد و هم شتاب ثانویه، که این دو ویژگی با کمک هم توانسته اند آن را در صدر فهرست سریع ترین خودروهای درگ قرار دهند.

محمد جبارزاده شیاده

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.