معرفی شورولت تاهو ۲۰۲۱؛ غول آمریکایی در قلب تهران + ویدیو

شورولت تاهو ۲۰۲۱
شورولت تاهو ۲۰۲۱

چندی پیش، با یکی از شناخته شده ترین و مطرح ترین اس یو وی های فول سایز آمریکایی ملاقاتی داشتیم و لذت سواری و کیفیت مثال زدنی این اس یو وی را از نزدیک لمس کردیم. در این محتوا، به معرفی شورولت تاهو LT سیگنیچر ۲۰۲۱ و بیان تجربه سواری با آن خواهیم پرداخت.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

در نسل جدید شورولت تاهو ویژگی‌ های مثبت و تغییرات زیادی وجود دارد. از ظاهر چشم نواز و در عین حال قلدر و جذاب خودرو گرفته تا تغییرات فنی آن.

طراحی ظاهری و داخلی تاهو

طراحی ظاهری تاهو را می توان در چند کلمه توصیف کرد؛ باوقار، پر ابهت و شبیه به هیچ کدام از هم سگمنت هایش. چراغ های LED در جلو و عقب تاهو به صورت استاندارد نصب شده است و دی لایت های خودرو با ظاهر C شکل خود که به نوعی ابتدای نام Chevrolet را تداعی می‌کنند، جذابیت خاصی را به تاهو بخشیده اند.

کابین شورولت تاهو ۲۰۲۱
کابین شورولت تاهو ۲۰۲۱

در این نسل تاهو یک نمایشگر بزرگ ۱۰.۲ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خودرو در بالای داشبورد تعبیه شده و شیفتر دنده جای خود را به دکمه‌ هایی در سمت چپ مانیتور داده است. ارگونومی تمام قسمت های داشبورد و اداوات خودرو مناسب ارزیابی می شود. یکی از بهترین بخش های کابین را بی تردید باید جلوآمپر خودرو دانست؛ جایی که خبری از دورسنج های دیجیتال برای آن نیست و در عوض، از صفحات متعدد دوار به همراه عقربه های جذاب استفاده شده است.

کابین شورولت تاهو ۲۰۲۱
کابین شورولت تاهو ۲۰۲۱

هر یک از این آمپرها وظیفه خاصی را مانند نشان دادن دمای روغن، میزان بنزین، دمای آب، شارژ باتری و … برعهده دارند. یک پنل دیجیتالی کوچک نیز در مرکز صفحه آمپر خودرو کار شده است که اطلاعات جالب توجهی همچون باد تایرها، درصد باقی مانده از لنت ها، کیفیت روغن، زمان سرویس ها و… را به راننده نشان می دهد.

شورولت تاهو ۲۰۲۱
شورولت تاهو ۲۰۲۱

عرض خودرو بسیار زیاد است و این نکته را به خوبی می توان از پهناور بودن کنسول میان دو صندلی جلو و همچنین سه نفره بودن ردیف سوم صندلی ها دریافت. صندلی‌ های ردیف دوم علاوه بر این که به سمت جلو حرکت می‌کنند و تا می‌شوند، به‌ صورت کشویی هم به سمت عقب و جلو قابل تنظیم هستند که این موضوع می‌ تواند به فضای پای ردیف سوم اضافه کند یا از آن بکاهد.

فضای بار تاهو حتا در صورت باز بودن صندلی های ردیف سوم، باز هم قابل توجه و بزرگ به نظر می رسد. نکته جالب دیگر این که شیشه عقب و درِ قسمت بار به صورت مجزا باز می شوند و در واقع، از طریق شیشه عقب می توان دسترسی سریع به فضای بار داشت.

کابین شورولت تاهو ۲۰۲۱
کابین شورولت تاهو ۲۰۲۱

ترمز اضطراری خودکار، دوربین های مختلف، سیستم هشدار تصادف، سیستم هشدار برخورد با عابر پیاده از جلو و عقب، سیستم کنترل پایداری، کروز کنترل تطبیقی، صندلی های برقی به همراه گرم‌کن دو حالته، یخچال و… از سایر امکانات شورولت تاهو محسوب می شوند.

مشخصات فنی؛ صدایش را گوش کن

روشن شدن پیشرانه ۵.۳ لیتری جنرال موتورز همانا و فشردن پدال گاز و لذت بردن از صدای گوش نوازِ آن همانا. بله درست خواندید؛ این غول آمریکایی به یک قلب تپنده ۵.۳ لیتری با حداکثر قدرت ۳۵۵ اسب بخار و گشتاور ۵۲۰ نیوتن متر مجهز است و یک جعبه دنده ۱۰ سرعته اتوماتیک، نیروی تولیدی توسط پیشرانه را به چرخ های عقب این خودرو می رساند.

پیشرانه شورولت تاهو ۲۰۲۱
پیشرانه شورولت تاهو ۲۰۲۱

خودروی مورد بررسی ما از نوع دیفرانسیل عقب بود و چهار چرخ نبودنِ تاهو برای آن یک کاستی به حساب نمی آید، چراکه این خودرو علیرغم جثه بزرگ خود، بیش تر جنبه های لوکس گرایی دارد تا آفرودی و عملاً کسانی به سراغ نسخه های دو دیفرانسیل این خودرو می روند که به دنبال استفاده از آن در جاده های کوهستانی و یا پوشیده از برف هستند؛ به طور مثال، در کشور کویت، عموم تاهوهای موجود از نوع تک دف عقب هستند، زیرا هم مصرف سوخت پایین تری دارند و هم قیمت مناسب تر و از طرف دیگر، کسانی که به دنبال سفرهای آفرودی در کویر هستند، به علل مختلف، از جمله فراوانی قطعات و خدمات و قیمت بسیار مناسب تر، به سراغ نیسان پاترول و یا لندکروزر سری ۳۰۰ می روند.

سیستم تعلیق عقب تاهو از نوع مستقل است؛ این سیستم تعلیق مستقل به فضای کم تری نسبت به تعلیق صلب نیاز دارد و امکان پایین‌تر بردن کف خودرو را فراهم می‌کند.

طبق اعلام EPA، تاهو با پیشرانه غول آسای ۵.۳ لیتری به‌طور ترکیبی در هر صد کیلومتر ۱۳ لیتر بنزین نوش جان می‌کند که برای چنین خودرویی با این ابعاد و اندازه، عدد مناسبی به نظر می رسد.

تجربه رانندگی با تاهو

شورولت تاهو ۲۰۲۱
شورولت تاهو ۲۰۲۱

تاهو با پیشرانه قدرتمند خود به خوبی راه می رود و به طور وحشتناکی شتاب می گیرد. سیستم کنترل پایداری خودرو عملکرد مناسبی دارد و ترمزها نیز حس اطمینان لازم را می دهند. البته در صورت خاموش کردن سیستم کنترل پایداری، به ساده ترین و سریع ترین شکل ممکن می توان شیطنت با این غول عظیم الجثه را آغاز کرد و به انجام هر نوع حرکات نمایشی با آن پرداخت.

شورولت تاهو ۲۰۲۱
شورولت تاهو ۲۰۲۱

قیمت

نسخه تست شده در این مطلب، تاهو LT، قیمتی در حدود ۱۵۷۰۰ دینار در کشور کویت دارد که با تبدیل آن به دلار به عدد ۵۰ هزار دلار می رسیم. جالب این که این خودرو با قیمت حدود ۵۰ هزار دلاری اش، به فراوانی در کویت یافت شده و جزو خودروهای به نسبت در دسترس برای عموم تلقی می شود. تاهو Z71 قیمتی برابر با ۱۸۷۰۰ دینار و تیپ RST و پریمیر با موتورهای ۶.۲ لیتری به ترتیب قیمتی برابر با ۱۹۶۰۰ و ۲۰۸۰۰ دینار را دارند.

ویدیو معرفی شورولت تاهو ۲۰۲۱ در تهران

گالری تصاویر شورولت تاهو ۲۰۲۱

رضا صفرآبادی فراهانی

پایگاه خبری اسب بخار

عکس ها: علیرضا پاداش

شورولت تاهو LT چه مشخصاتی دارد؟

این غول آمریکایی به یک قلب تپنده ۵.۳ لیتری با حداکثر قدرت ۳۵۵ اسب بخار و گشتاور ۵۲۰ نیوتن متر مجهز است و یک جعبه دنده ۱۰ سرعته اتوماتیک، نیروی تولیدی توسط پیشرانه را به چرخ های عقب این خودرو می رساند.

شورولت تاهو LT چه قیمتی دارد؟

نسخه تست شده در این مطلب، تاهو LT، قیمتی در حدود ۱۵۷۰۰ دینار در کشور کویت دارد که با تبدیل آن به دلار به عدد ۵۰ هزار دلار می رسیم.

شورولت تاهو چه امکاناتی دارد؟

ترمز اضطراری خودکار، دوربین های مختلف، سیستم هشدار تصادف، سیستم هشدار برخورد با عابر پیاده از جلو و عقب، سیستم کنترل پایداری، کروز کنترل تطبیقی، صندلی های برقی به همراه گرم‌کن دو حالته و… از سایر امکانات شورولت تاهو محسوب می شوند.

۴.۲ امتیاز از ۶ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.