شورولت مونتانا؛ پیکاپ جذاب آمریکای جنوبی + ویدیو

شورولت مونتانا 2023
شورولت مونتانا ۲۰۲۳

شورولت مونتانا جدیدترین محصول کمپانی شورولت برای بازار آمریکای جنوبی است که به تازگی معرفی شده است و ظاهری بسیار جذاب دارد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

مونتانا مدلی از شورولت است که از سال ۲۰۰۳ برای بازار آمریکای جنوبی تولید می شود. بازار آمریکای جنوبی یک بازار اقتصادی پسند و در حال توسعه است و از سوی دیگر، پایه اقتصادی کشورهای این منطقه به کشاورزی وابسته است. همین دو دلیل باعث می شود در بازار آمریکای جنوبی پیکاپ های کوچک و یا متوسط اقتصادی بسیار پرطرف‌دار باشند. این پیکاپ در برزیل به تولید می رسید و با نام های دیگری در بازارهای مکزیک و آفریقای جنوبی هم عرضه می شد و حالا نوبت به نسل دوم از شورولت مونتانا رسیده است تا با ظاهری جذاب سهم خوبی را از بازار کشورهای این منطقه داشته باشد. در ادامه این پیکاپ جدید را از جنبه های مختلف بررسی می کنیم.

طراحی شورولت مونتانا ۲۰۲۳

شورولت مونتانا 2023
شورولت مونتانا ۲۰۲۳

در ماه های گذشته تصاویر جاسوسی از این خودرو منتشر شده بود و از طریق آن ها فهمیده بودیم که با یک طراحی خاص و متفاوت طرف هستیم. در نمای جلو چراغ های روشنایی روز به صورت خطی طراحی شده اند و چراغ های اصلی پایین تر قرار گرفته اند. این همان سبکی است که در خودروهایی نظیر هیوندای کنا و لاماری ایما دیده بودیم و در بازارهای در حال توسعه بسیار پرطرف‌دار شده است. در نمای کناری و عقب طراحی ساده ای را می بینیم که البته کمپانی شورولت سعی کرده است با اضافه کردن قطعات مشکی رنگ در قسمت بار و باربند سقف، ماهیت اسپرت شورولت مونتانا ۲۰۲۳ را تقویت کند.

مشخصات فنی شورولت مونتانا ۲۰۲۳

شورولت مونتانا 2023
شورولت مونتانا ۲۰۲۳

پلتفرم جدیدی که در این پیکاپ به کار رفته همان ساختاری است که در شورولت انیکس و ترکر هم به کار رفته بود و این یعنی ساختار شاسی مستقل را در این پیکاپ نداریم و با یک پیکاپ شاسی یکپارچه سبک طرف هستیم. شورولت مونتانا ۲۰۲۳ اصلاً پیکاپی نیست که بتواند در بیراهه ها عالی عمل کند، اما در عوض، خودرویی است که در مسیرهای جاده ای رانندگی نرم تری را به شما خواهد داد و البته قابلیت حمل بار را هم دارد. در واقع، با یک پیکاپ کوچک یا متوسط سبک طرف هستیم که سعی شده است کیفیت رانندگی بهتری نسبت به رقبا داشته باشد. این پیکاپ بیش ترین میزان فضای کابین را در بین رقبا ارائه می دهد و قسمت بار آن روکشی ضد آب دارد که می توان نمونه بازشوی برقی آن را سفارش داد.

کابین شورولت مونتانا 2023
کابین مونتانا ۲۰۲۳

شورولت مونتانا ۲۰۲۳ تنها در نسخه دیفرانسیل جلو عرضه می شود و خبری از نسخه آپشنال تمام چرخ محرک نیست. تنها پیشرانه قابل سفارش برای این پیکاپ موتور ۱.۲ لیتری توربوشارژ سه سیلندر است که توان تولید نهایت قدرت ۱۳۳ اسب بخار را دارد و قدرت از طریق جعبه دنده ۶ سرعته دستی و یا ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود. این همان مشخصاتی است که در شورولت ترکر هم دیده می شد و دقیقاً همان موتور و گیربکس در این خودرو هم استفاده شده است.

پیکاپ مونتانا با قیمت پایه حدود ۲۶ هزار دلار به بازار برزیل می آید و سفارش گذاری برای آن از حالا آغاز شده است. پیش بینی می شود تا سه ماه آینده اولین تحویل های این پیکاپ را در بازار برزیل داشته باشیم و هنوز مشخص نیست که آیا این پیکاپ به بازار آمریکای شمالی می آید یا نه.

ویدیوی شورولت مونتانا؛ پیکاپ جذاب آمریکای جنوبی

شورولت مونتانا ۲۰۲۳ چه مشخصات فنی‌ای دارد؟

تنها پیشرانه قابل سفارش برای این پیکاپ موتور ۱.۲ لیتری توربوشارژ سه سیلندر است که توان تولید نهایت قدرت ۱۳۳ اسب بخار را دارد و قدرت از طریق جعبه دنده ۶ سرعته دستی و یا ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود.

شورولت مونتانا ۲۰۲۳ با چه قیمتی و چه زمانی به بازار می آید؟

پیکاپ مونتانا با قیمت پایه حدود ۲۶ هزار دلار به بازار برزیل می آید و سفارش گذاری برای آن از حالا آغاز شده است. پیش بینی می شود تا سه ماه آینده اولین تحویل های این پیکاپ را در بازار برزیل داشته باشیم.

۵ امتیاز از ۳ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.