شورولت آوئو ۲۰۲۴؛ هاچ بک شورولت برای آمریکای جنوبی

شورولت آوئو 2024
شورولت آوئو ۲۰۲۴

مردم آمریکا شورولت آوئو را با نسل ۲۰۰۰ آن می شناسند؛ اما اکنون کمپانی شورولت نسخه ای جدید از آوئو را با مدل ۲۰۲۴ برای مکزیک و سایر کشورهای آمریکای جنوبی تدارک دیده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

در کشور مکزیک، نسل قبلی آوئو (Aveo) به عنوان یک سدان همچنان در دسترس مشتریان است، اما نسل جدید این خودرو تنها به عنوان یک هاچ بک پنج‌در عرضه خواهد شد و از نظر سبک طراحی تفاوت های بسیاری را با نسل قبلی دارد.

طراحی ظاهری آوئو ۲۰۲۴

شورولت آوئو 2024
شورولت آوئو ۲۰۲۴

طراحی ظاهری نسل جدید آوئو در مقایسه با نسل قبلی، زاویه دارتر و پویاتر انجام شده است و خطوط تند و تیز، به خصوص در نمای جلوی خودرو، حالت تهاجمی به آن بخشیده اند. چراغ های جلو طراحی نسبتاً باریکی دارند و سپر با دو ورودی هوای پنج‌ضلعی در دو طرف، نمای اسپرت و جذابی را ایجاد کرده است.

شورولت آوئو 2024
آوئو ۲۰۲۴

در نمای کناری خودرو، رینگ و لاستیک های آن قدری کوچک به نظر می رسند، اما رینگ ها طراحی زیبا و پرکاری دارند. بی تردید جذاب ترین بخش آوئو در نمای کناری، ستون C آن و نحوه اتصال شیشه های کناری به شیشه عقب این خودروست. بالاخره به نمای عقب می رسیم. در این بخش بیش از هر چیز دیگری طراحی باریک و کشیده چراغ های عقب به همراه گرافیک داخلی ساده اما زیبا و به‌روز آن ها، که در هماهنگی کامل با نمای جلو صورت پذیرفته است، به چشم می آید. سپر با دو مه شکن مثلثی شکل در دو طرف نیز با سبک طراحی سپر جلو همخوانی لازم و کافی را دارد.

شورولت آوئو 2024
آوئو ۲۰۲۴

کمپانی شورولت هنوز تصاویری از فضای کابین این خودرو و تریم های داخلی آن منتشر نکرده است، اما مسئولان این شرکت درباره امکانات آوئو گفته اند که این نسل به امکانات ایمنی و رفاهی نظیر شش کیسه هوا، هشدار کمربند ایمنی در هر دو ردیف، کروز کنترل، سیستم پایش باد تایرها، سیستم کنترل پایداری، مانیتور، سیستم تهویه اتومات و.‌.. مجهز خواهد بود.

مشخصات فنی

مشخصات فنی آوئو جدید، از دیگر مواردی است که شورولت هنوز از آن صحبت نکرده است، اما این خودرو در بحث قوای فنی احتمالاً به همان پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی نسل قبلی با ۱۰۷ اسب بخار قدرت و ۱۴۱ نیوتن متر گشتاور تجهیز خواهد شد. در نسل قبل این خودرو، مشتریان می توانستند از بین دو گیربکس ۵ سرعته دستی و یا ۴ سرعته اتومات، یکی را سفارش گذاری کنند، اما این که این دو جعبه دنده در نسل جدید نیز تکرار می شوند یا خیر، جای پرسش و ابهام دارد.

قیمت و زمان عرضه

شورولت آوئو را باید استراتژیک ترین محصول این برند در مکزیک دانست و احتمالاً شورولت قیمت این نسخه را نیز نزدیک به قیمت نسل قبلی یعنی چیزی در حدود ۱۴ هزار دلار تعیین خواهد نمود. زمان عرضه نسل جدید آوئو به بازار هم نیمه اول سال ۲۰۲۳ عنوان شده است.

شورولت آوئو چه مشخصاتی خواهد داشت؟

مشخصات فنی آوئو جدید، از دیگر مواردی است که شورولت هنوز از آن صحبت نکرده است، اما این خودرو در بحث قوای فنی احتمالاً به همان پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی نسل قبلی با ۱۰۷ اسب بخار قدرت و ۱۴۱ نیوتن متر گشتاور تجهیز خواهد شد.

شورولت آوئو چه قیمتی خواهد داشت؟

شورولت آوئو را باید استراتژیک ترین محصول این برند در مکزیک دانست و احتمالاً شورولت قیمت این نسخه را نیز نزدیک به قیمت نسل قبلی یعنی چیزی در حدود ۱۴ هزار دلار تعیین خواهد نمود.

شورولت آوئو چه زمانی عرضه خواهد شد؟

زمان عرضه نسل جدید آوئو به بازار هم نیمه اول سال ۲۰۲۳ عنوان شده است.

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.