آمار تولید بهار 1400 سایپا شاهین اعلام شد

آمار تولید سایپا شاهین بهار و خرداد 1400
آمار تولید سایپا شاهین بهار و خرداد ۱۴۰۰

با انتشار آمار تولید سایپا در سامانه کدال، تیراژ شاهین های ساخته شده مشخص گردیده است.

گروه خودروسازی سایپا آمار تولید و فروش محصولاتش در خرداد ۱۴۰۰ را اعلام کرده است. در این گزارش رسمی میزان تولید خودروهای مختلف از جمله شاهین در بهار ۱۴۰۰ هم مشخص شده است.

مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار ، با توجه به اسناد منتشر شده در سامانه کدال، گروه خودروسازی سایپا در خرداد ۱۴۰۰ توانسته تا هزار و ۹۹۳ دستگاه شاهین دنده ای تیپ G را تولید کند. در این گزارش قیمت مصوب شاهین G دنده ای همان ۲۳۶ میلیون و ۵۵۷ هزار تومان اعلام شده که این عدد بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده، عوارض، بیمه شخص ثالث، شماره گذاری و… است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

همچنین آمار تولید سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ نیز برای شاهین سه هزار و ۸۷۰ دستگاه اعلام شده و این نکته نشان می دهد که به صورت میانگین، در هر ماه بهار سال جاری سایپا حدود هزار و ۳۰۰ دستگاه از محصول جدید خود را تولید کرده و به مرحله تجاری سازی رسانده است.

چندی قبل قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در حوزه فروش و خدمات پس از فروش، در پاسخ به پیگیری خبرنگار اسب بخار برای تحویل خودرو به تعهدات شاهین اعلام کرده بود که در حال حاضر تعهدات مربوط به رنگ سفید این خودرو، تقریباً به روز شده است و تنها در بحث تحویل نسخه های رنگی تاخیر وجود دارد. به گفته دکتر مجید باقری، طی هفته های آتی مشکل تاخیر در تحویل شاهین های رنگی حل خواهد شد و این روزها هم خط تولید این شرکت، مونتاژ نسخه های مشکی و نقره ای را افزایش داده است.

حتماً ببینید: ویدیوی تست و بررسی سایپا شاهین دنده ای در اسب بخار

آمار تولید سایپا شاهین بهار و خرداد 1400
آمار تولید سایپا شاهین بهار و خرداد ۱۴۰۰

معرفی سایپا شاهین دنده ای تیپ G :

گروه خودروسازی سایپا از پاییز ۱۳۹۹ تولید رسمی شاهین را با جعبه دنده دستی و در تیپ G آغاز کرد و در روزهای پایانی سال گذشته، تحویل محصول جدید خود به مشتریان را آغاز نمود. در حال حاضر شاهین دنده ای تیپ G در کارخانه تهران این خودروساز تولید می شود و سایپا اعلام کرده است که در سال جاری، نسخه های جدید و اتوماتیک این سدان کلاس C را به بازار عرضه خواهد کرد. اما با توجه به پیش پرداخت تعیین شده، معیار ثبت نام مشتریان شاهین در برنامه فروش اردیبهشت ۱۴۰۰، نمونه G دنده ای در نظر گرفته شده است.

سایپا شاهین تیپ G به پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربو شارژر مجهز است که چیدمان ۴ سیلندر خطی و ۸ سوپاپ را دارد. این پیشرانه که توسط مگاموتور ساخته می شود، ۱۱۰ اسب بخار را با گشتاور ۱۷۸ نیوتن متر تولید می کند و جعبه دنده ۵ سرعته دستی ۵F18 نیز با ساختار کابلی توان پیشرانه را به چرخ های جلوی شاهین می رساند. محصول جدید سایپا که از اواخر سال ۱۳۹۹ وارد جاده های کشور شده است، در تیپ G به امکاناتی مانند سانروف، فرمان کمکی برقی، ترمزهای جلو و عقب دیسکی، ترمز ABS، EBD و BA، تهویه اتوماتیک، تریم داخلی چرم مصنوعی، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، دوربین و سنسور پارک عقب، آینه های تاشو برقی، استارت دکمه ای، رینگ آلومینیومی، چراغ روشنایی روز، سنسور نور، سنسور باد لاستیک، رهیاب ماهواره ای، نمایشگر وضعیت جعبه دنده، سامانه مدیریت یکپارچه خودرو، کنسول میانی ردیف جلو، دو کیسه هوا و… مجهز است.

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.