فاو به دنبال عرضه سه شاسی بلند جدید با برند هونگ چی

فاو به دنبال عرضه سه شاسی بلند جدید با برند هونگ چی
گروه صنعتی “فاو” (FAW) چین در نظر دارد امسال دو کراس اوور و یک شاسی بلند را تحت برند پریمیوم “هونگ چی” معرفی کند. با این اتفاق، سبد محصولات این برند برای نخستین بار در بخش خودروهای سواری سبک، تکمیل می گردد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

یکی از آن دو کراس اوور، خودرویی الکتریکی خواهد بود که به گفته فاو با یک بار شارژ، تا ۳۹۰ کیلومتر را می پیماید. این کراس اوور جمع و جور، نخستین محصول الکتریکی هونگ چی است.
اما کراس اوور دوم، خودرویی بنزینی است که گفته می شود اندازه ای مشابه با آئودی Q5 دارد. از این مدل همراه با SUV نام برده، تا پایان امسال رونمایی می گردد. کراس اوور دوم به یک پیشرانه ۳٫۰ لیتری توربو شارژ مجهز می شود که از سیستم تزریق سوخت مستقیم برخوردار است. با این حال فاو هنوز اطلاعات تکمیلی دیگری از این سه خودروی جدید، منتشر نکرده است.
هونگ چی در حال حاضر تنها سه محصول دارد؛ لیموزین L5، سدان جمع و جور H5 و سدان بزرگ H7. تنها برای مدل H7، گروه فاو مدعی است در سال ۲۰۱۸، بیش از ۳۰٫۰۰۰ دستگاه از آن به فروش رسیده است. “هونگ چی” در زبان چینی به معنای پرچم قرمز است. این برند نخستین بار در سال ۱۹۵۸ به منظور تولید لیموزین های مورد نیاز آژانس های دولتی چین، تأسیس شد. هونگ چی فروش سدان های بزرگ و جمع و جور را از پایان دهه ۱۹۸۰ به افراد خصوصی آغاز کرد، اگرچه تعداد هونگ چی های در اختیار مردم عادی، انگشت شمار بود.
سال گذشته که آقای “ژو لیوپینگ” (Xu Liuping) به عنوان مدیر عامل جدید گروه فاو از سوی دولت چین منصوب شد، یکی از برنامه های جدی خود را احیای برند هونگ چی عنوان کرد. در کنار توسعه محصولات هونگ چی، فاو طراح ارشد پیشین رولزرویس، “گیل تیلور” (Giles Taylor) را هم به استخدام خود درآورده است. این طراح اروپایی اکنون به عنوان قائم مقام بخش طراحی و استایل هونگ چی، فعالیت می کند.
گروه صنعتی فاو در شمال شرقی چین در شهر چانگ چون، واقع شده است. این شرکت از بزرگ ترین تولید کنندگان خودروهای سنگین و سبک در این کشور به حساب می آید. همچنین فاو شریک تجاری کمپانی های نام آوری همچون فولکس واگن، تویوتا و مزدا است و قراردادهای جوینت ونچر مختلفی را در برنامه شراکت خود با آن ها دارد.
فاو در ایران با خودروهای بسترن B50 و B30 شناخته می شود. مهم ترین شریک تجاری فاو در کشورمان، “گروه بهمن” است که افزون بر خودروهای سواری، کشنده و کامیونت های این برند را نیز عرضه می کند. البته شاید بسیاری از افراد ندانند کمپانی “هایما” نیز به عنوان زیر مجموعه ای از گروه فاو شناخته می شود. بنابراین شرکت “ایران خودرو” هم از دیگر همکاران مستقیم فاو در ایران به حساب می آید. رابطه هونگ چی و فاو را می توان به رابطه هایما و فاو تشبیه کرد. با این تفاوت که هونگ چی مسئولیت تولید محصولات لوکس این کمپانی را بر عهده دارد. با توجه به محبوبیت محصولات هایما و بسترن در ایران، می توان خوش بین بود که هونگ چی هم در صورت ورود، از فروش مناسبی برخوردار شود. هر چند یاد آوری این نکته خالی از لطف نیست که خودروهای چینی رده بالا و گران قیمت، هیچ گاه روزهای خوشی را در ایران تجربه نکردند.
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

۲ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.