چین، بزرگ ترین صادر کننده خودرو در جهان

چین، بزرگ ترین صادر کننده خودرو در جهان
چین، بزرگ ترین صادر کننده خودرو در جهان

به تازگی طبق آمار منتشره، صادرات خودروی چین در سال ۲۰۲۳ میلادی با افزایشی ۵۸ درصدی نسبت به قبل، به ۴.۴۱ میلیون دستگاه رسیده که عددی واقعا عجیب است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

صادرات خودروی چین با افزایش ۵۸ درصدی، به ۴.۴۱ میلیون دستگاه رسیده و از ژاپن با ۳.۹۹ میلیون دستگاه عبور کرده است. این در حالیست که ژاپن برای سال های بسیار زیادی، بیشترین صادرات خودرو در جهان را در اختیار داشت و آلمان و کره جنوبی هم در رتبه‌های بعدی قرار داشتند اما حالا چین، به غول خودروسازی و صادرات آن مبدل شده است.

صادرات خودروی چینی

چین، بزرگ ترین صادر کننده خودرو در جهان
چین، بزرگ ترین صادر کننده خودرو در جهان

در سه ماهه ی اول ۲۰۲۳ بود که خبر پیشی گرفتن صادرات خودروی چین از ژاپن، حسابی خبرساز شد اما گویا اژدهای سرخ در تمام طول سال ۲۰۲۳ میلادی توانسته این برتری را حفظ نماید.

به گزارش انجمن خودروسازان چین، این کشور از ژانویه تا نوامبر سال ۲۰۲۳، توانسته ۴.۴۱ میلیون دستگاه خودرو صادر نماید که افزایشی ۵۸ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد.

صادرات خودروی ژاپن اما در این مدت (ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۳) با ۱۵ درصد افزایش به ۳.۹۹ میلیون دستگاه رسیده است.

اگرچه خودروسازان چینی همچنان نتوانسته‌اند به بازار آمریکا راه یابند و در بازار اروپا هم در مراحل اولیه قرار دارند اما حضور بسیار پر رنگ آن ها در مکزیک، برزیل روسیه، ایران و برخی دیگر از کشور های حاشیه خلیج فارس و آمریکای جنوبی ، چنین صادرات چشم گیری را برایشان به ارمغان آورده است.

البته لازم است بدانید که تمام آمار صادرات چینی ها مربوط به خودرو های بومی آن ها نیست و به دلیل آنکه بسیاری از خودروسازان بزرگ نظیر مرسدس، ب ام و، آئودی، فولکس، تویوتا، هیوندای، پژو، بیوک، تسلا و… در کشور چین تولید دارند و از آنجا به سایر کشور ها صادر می نمایند (نظیر کرولاهای وارداتی ایران که تولید FAW چین هستند) این خودرو ها و خودروسازان نیز در آمار صادرات چین دخیل هستند.

۵ امتیاز از ۴ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.