فراری پورسانگ؛ درهایش را نشمار این یک فراری‌ست

فراری پورسانگ
فراری پورسانگ

فراری با معرفی نخستین خودروی قدبلند و چهاردرِ خود به طور مستقیم به نبرد لامبورگینی اوروس رفته است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

مدیران ارشد کمپانی فراری در اولین اظهارنظرهای خود در خصوص فراری پورسانگ و رقابت آن با اوروس بیان کرده اند که ما هرگز عملکرد را فدای شوق و اشتیاق رقابت نکرده ایم. باید گفت بی تردید این سخنان، یک خط و نشانِ مؤدبانه است.

طراحی ظاهری فراری پورسانگ

سه چهارم قرن به طول انجامید تا بالاخره فراری نخستین خودروی چهاردر خود را معرفی نماید. در نمای ظاهری پورسانگ بیش از هر پارامتری، یک فراری جذاب جریان دارد؛ شاید فراری بودن برای پورسانگ بهترین توصیف باشد.
پورسانگ را باید شبه کراس اووری دانست که علیرغم قد و قامت بلندش، در ظاهر آن یک روما، یک استرادال و حتا یک F40 دیده می شود.
در مورد پورسانگ باید گفت احتمالاً روح انزو مستقیماً از گورستان سن کاتالدو خارج شده و به اتاق هیئت مدیره فراری رفته است تا چنین غوغایی را برپا کند.
از بیان این فانتزی های لذت بخش در خصوص پورسانگ می گذریم و به سراغ عناصر خاص در طراحی آن می رویم؛ نمای جلوی خودرو کاملاً یک هایپرکار یا سوپراسپرت را برای ما تداعی می کند که حالا قدری قد کشیده و متورم تر شده است. نمای کناری با قوس زیبای سقف و حالت باز شدن درها روبه‌روی یکدیگر، ترکیب جذابی را پدید آورده است و بالاخره بخش انتهایی نیز از همان فرمول نمای جلو تبعیت می کند.
کمپانی فراری معمولاً عادت به بیان ضریب درگ خودروهای خود ندارد و مدیران شرکت در مورد پورسانگ نیز بدون بیان عدد و رقم، عبارت «رقص موزون و ظریف» را به کار برده اند.
در خصوص کلاس و سگمنت پورسانگ هم باید گفت فراری صرفاً یک خودروی های پرفورمنس و قدبلند را ارائه داده است و هیچ علاقه ای برای نهادن نام SUV بر پورسانگ ندارد؛ حتا یک هوک نیز روی سپر این خودروی قدبلند نصب نیست!

کابین فراری پورسانگ

در بخش کابین نیز یک فراری تمام عیار با داشبوردی تقریباً متشکل از دو بخش مجزا برای راننده و سرنشین کناری را شاهد هستیم. چهار صندلی جداگانه، متریال خاص و بسیار باکیفیت تریم داخلی، نمایشگرهای منحصر به فرد در بخش کلاستر و تهویه و روبه‌روی سرنشین کناری و…، همه و همه از مواردی هستند که بیننده را محو تماشای کابین این اعجوبه ایتالیایی می کنند.

مشخصات فنی فراری پورسانگ

برای قلب تپنده پورسانگ از نیروگاه ۶.۵ لیتری ۱۲ سیلندر فراری به همراه گیربکس ۸ سرعته دو کلاچه و انتقال قدرت چهار چرخ محرک استفاده شده است.
پورسانگ هم مثل GTC4Lusso از سامانه چهار چرخ محرک منحصر به‌ فردی با گیربکس دوم استفاده می‌کند که از دنده چهار به بالا یا حدود سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت‌، انتقال نیرو به محور جلو را قطع می‌کند.
پیشرانه مذکور قادر به تولید بیشینه قدرت ۷۱۵ اسب بخار و گشتاور ۷۱۵ نیوتن متر است. حدود هشتاد درصد از گشتاور خودرو در دور موتور ۲۱۰۰ در اختیار راننده خواهد بود.
شتاب صفر تا صد پورسانگ ۳.۳ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۳۰۸ کیلومتر بر ساعت عنوان شده است. همچنین فراری تمام تلاش خود را کرده است تا به توزیع وزن متعادلی در پورسانگ برسد. به همین دلیل، پیشرانه تا حد امکان به سمت کابین کشیده شده و گیربکس در عقب نصب شده است، که توزیع وزن ۴۹ به ۵۱ در جلو و عقب را فراهم کرده است. در همین حال، سقف خودرو که به‌صورت استاندارد از فیبرکربن ساخته می‌شود باعث کاهش مرکز ثقل خواهد شد.
فراری برای پورسانگ یک سیستم تعلیق فعال را توسعه داده است که از فناوری True Active Spool Valve (TASV) شرکت کانادایی استفاده می کند و از چهار محرک ۴۸ ولتی برای کنترل دمپرها در آن بهره گرفته شده است. به عنوان مثال، این سیستم می تواند هنگام ورود خودرو به پیچ ها، ارتفاع آن را ۱۰ میلی متر کاهش دهد و باعث چسبندگی هر چه بیش تر خودرو به جاده شود.

قیمت پورسانگ

قیمت پایه فراری پورسانگ احتمالاً رقمی در محدوده ۴۰۰ هزار دلار خواهد بود. خریداران این خودرو بی شک از هر سگمنتی بهترین نوع را در اختیار دارند و جای خالی یک خودروی خاص مانند پورسانگ به دور از هر سگمنت و نام خاصی، در گاراژهای آنان احساس می شود.

رضا فراهانی صفرآبادی

پایگاه خبری اسب بخار

پورسانگ چه مشخصاتی دارد؟

برای قلب تپنده فراری پورسانگ از نیروگاه ۶.۵ لیتری ۱۲ سیلندر فراری به همراه گیربکس ۸ سرعته دو کلاچه و انتقال قدرت چهار چرخ محرک استفاده شده است.

فراری پورسانگ چه قیمتی دارد؟

قیمت پایه پورسانگ احتمالاً رقمی حدود ۴۰۰ هزار دلار خواهد بود.

۵ امتیاز از ۳ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.