گران ترین فراری های جهان با قیمت های میلیون دلاری

گران ترین فراری های جهان
گران ترین فراری های جهان

خودروهای کمپانی فراری همیشه در دسته گران قیمت ترین خودروهای جهان بوده‌اند و بیش‌تر مردم با این حقیقت آشنا هستند، اما وقتی صحبت از گران قیمت ترین فراری های جهان می شود، داستان فرق می کند. در این مقاله قصد داریم چند مدل از گران قیمت ترین فراری های جهان را، که تا امروز با قیمت های چند میلیون دلاری فروخته شده اند، معرفی کنیم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

در سال ۱۹۶۶، کمپانی فورد با مدل GT40 توانست در یک رقابت سخت در برابر فراری پیروز شود و نه تنها یک مسابقه، بلکه همه سه مسابقه بزرگ، لومان، سیبرینگ و دیتونا را ببرد. اما حتی در آن زمان، یک فورد GT40 با این همه افتخار، در یک حراجی با قیمت ۷.۶ میلیون دلار فروخته شد، که در مقایسه با قیمت فراری های آن زمان، این قیمت یک شکست بزرگ بود.

در این مقاله چند مدل از گران‌ترین فراری‌هایی را که تاکنون در حراجی‌ها به فروش رفته‌اند معرفی خواهیم کرد، پس با ما همراه باشید.

فراری ۲۵۰ GTO مدل ۱۹۶۳

گران ترین فراری های جهان
گران ترین فراری های جهان

تنها ۳۶ دستگاه از فراری ۲۵۰ GTO ساخته شده است و یکی از این خودروها توسط یک کلکسیونر آلمانی به نام دیوید مک‌نیل، مؤسس شرکت WeatherTech، به صورت اختصاصی و سفارشی سازی شده، به حراجی گذاشته شد.

فراری ۲۵۰ GTO مدل ۱۹۶۳ نه تنها گران ترین خودرو فروخته شده فراری است، بلکه گران ترین خودرویی است که تاکنون در یک حراجی فروخته شده است. این فراری همچنین مسابقه Tour de France سال ۱۹۶۴ را برنده شده است و در مسابقه لومان به مقام چهارم دست پیدا کرده، علاوه بر این، هیچ‌گاه تصادف نکرده است.

فراری ۳۳۵ S Spider Scaglietti مدل ۱۹۵۷

گران ترین فراری های جهان
گران ترین فراری های جهان

وقتی یکی از چهار فراری ۳۳۵ S Spider Scaglietti در سال ۲۰۱۶ توسط Artcurial Motorcars در حراجی سالیانه Retromobile در پاریس به فروش گذاشته شد، مردم آن را با یک اثر هنری از رودِن یا یک نقاشی پیکاسو مقایسه کردند. این خودرو دارای یک موتور V12، ۴.۱ لیتری است که ۴۰۰ اسب بخار را تولید می‌کند، که در دهه ۵۰ بسیار تحسین‌برانگیز بود.

طراحی زیبا، نادر بودن و تمام موفقیت هایی که این خودروی افسانه ای کسب کرده است، همه عواملی هستند تا قیمتی در حدود ۳۶ میلیون دلار داشته باشد. این خودرو همچنین یکی از خودروهایی است که توسط قهرمانان بزرگ فرمول ۱ بریتانیا مانند مایک هاثورن و استرلینگ ماس رانندگی شده است، بنابراین قیمت بسیار بالای آن منطقی است.

فراری ۲۹۰ MM Scaglietti Spider مدل ۱۹۵۶

گران ترین فراری های جهان
گران ترین فراری های جهان

این فراری در سال ۱۹۵۶ برای شرکت در مسابقه میل میلیا (Mille Miglia) توسعه یافت، بنابراین پسوند MM در نام‌گذاری او از همین جا نشئت گرفته و تنها چهار دستگاه از آن ساخته شده است. از نظر کمیابی، این خودرو قابل توجه است، بنابراین قیمت ۲۸ میلیون دلاری آن کسی را متعجب نمی کند. موتور V12، ۳.۵ لیتری آن ۳۲۰ اسب بخار تولید می‌کند، که حداکثر سرعتی برابر با ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت دارد.

در سال ۲۰۱۵، خودرویی که توسط خوان مانوئل فانگیو در میل میلیا سال ۱۹۵۶ رانندگی شده بود، توسط RM Sotheby’s به قیمتی بالغ بر ۲۸ میلیون دلار فروخته شد، که آن را به گران‌ترین خودرویی که در آن سال به فروش رفته و سومین خودروی گران قیمت جهان که تا آن زمان به فروش رفته بود، تبدیل می کرد.

فراری ۲۷۵ GTB/4 N.A.R.T مدل ۱۹۶۷

گران ترین فراری های جهان

وقتی در سال ۲۰۱۳ یک فراری سال ۱۹۶۷ با قیمت ۲۷ میلیون دلار به فروش رسید، تمام دنیا از قیمت گذاری آن متعجب شدند. معمولاً مدل های ۲۵۰ GT بیش‌ترین قیمت ها را در میان فراری ها دارند، اما آن چه این مدل خاص را به این قدرت بالا می‌رساند، طراحی خاص و کمیابی آن است. تنها ۱۰ دستگاه از این خودرو وجود دارد که با پیشرانه V12 خود برای مسابقات مختلف توسعه داده شده بود.

فراری ۲۷۵ GTB/C Speciale مدل ۱۹۶۴

گران ترین فراری های جهان

یکی دیگر از گران ترین فراری های جهان که در یک حراجی به فروش رفته است، فراری ۲۷۵ GTB/C Speciale مدل ۱۹۶۴ است، که به قیمت ۲۶.۴ میلیون دلار فروخته شده است. تنها سه دستگاه از این خودرو در مجموع ساخته شده و این خودرو یکی از آن سه دستگاه است، که اتفاقاً اولین نمونه تولیدی آن بوده است. همچنین، این خودرو ساخته شده بود تا با خودرو افسانه ای فورد GT40 رقابت کند و در همین راستا، برای اولین بار از سیستم تعلیق عقب مستقل استفاده کرده بود. بدون شک، خودروی فورد GT40 در رقابت با فراری موفق تر بود، اما با این حال، این خودرو به ارزش ۲۶.۴ میلیون دلار فروخته شد.

فراری ۳۷۵ پلاس مدل ۱۹۵۴

گران ترین فراری های جهان
گران ترین فراری های جهان

تنها پنج مدل از فراری ۳۷۵-Plus ساخته شده است و هدف از ساخت آن، کسب قهرمانی در مسابقات جهانی خودروهای اسپرت سال ۱۹۵۴ بود. این مدل با شاسی ۰۳۸۴ AM، نخستین خودرو از این سری بود، اما تنها یک بار برنده شد و بعدها به جیم کیمبرلی و سایر خریداران فروخته شد، اما چند سالی به دلیل شکایت های حقوقی فروش آن با مشکل مواجه شده بود؛ تا در سال ۲۰۱۴، Bonhams نه تنها موضوع شکایت آن را حل کرد، بلکه خودرو را در حراجی Goodwood Festival of Speed برای فروش گذاشت، در نهایت، این خودروی فراری با قیمتی بیش از ۱۸.۳ میلیون دلار به فروش رسید.

فراری ۲۵۰GT LWB کالیفرنیا اسپایدر مدل ۱۹۵۹

گران ترین فراری های جهان
گران ترین فراری های جهان

از هشت دستگاه فراری ۲۵۰GT LWB کالیفرنیا اسپایدر سال ۱۹۵۹ با بدنه‌های آلومینیومی، شاسی ۱۴۵۱ GT اولین مدلی بود که مجهز به موتور ۱۲۸F با توان ۲۶۰ اسب بخار بود. این خودرو در مسابقات لومان ۱۹۵۹ توسط لوئیجی کینتی رانندگی شد و پس از آن، چندین بار به مشتریان عادی فروخته شد.

در سال ۲۰۱۷، RM Sotheby’s آن را در یک حراجی در نیویورک به فروش گذاشت و با قیمتی در حدود ۱۸ میلیون دلار فروخته شد.

فراری ۲۵۰GT SWB California Spider مدل ۱۹۶۱

گران ترین فراری های جهان
گران ترین فراری های جهان

در مارس ۲۰۱۶، شرکت Gooding & Company این فراری قرمز جذاب را در حراجی Amelia Island خود فروخت. این فراری کمیاب و نادر در این حراجی با قیمتی در حدود ۱۷ میلیون دلار به فروش رسید و باید اعتراف کرد یکی از زیباترین فراری‌هایی‌ست که تاکنون ساخته شده است.

۳.۷ امتیاز از ۴ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.